[all] Zabezpieczanie podwozia
[all] Zabezpieczanie podwozia
Witam,
Przepraszam z gory za dzial ale najbardziej tutaj pasuje mi ten temat
jakis miesiac temu pokrylem podwozie masa bitumiczna firmy Boll przez tydzien masa nalozona obeschala ale po 2 tyg szok :shock: bitex w tych miejscach gdzie byl nalozony na stara powloke bitumiczna stal sie miekki moze elastyczny dotykam go reka jest lepki i po przetarciu zostaje lekki slad na dloni :-|
Tak jak juz pisalem w miejscahc gdzie byl nalozony na czysta blache gdzie nie bylo bitexu wczesniej jest suchutki stwardnial ale tam gdzie byl bitex jest lepki jak by nie wysechl
Podwozie wczesniej oczywiscie wymylem
Zwazyl sie ten badziew ??
Przepraszam z gory za dzial ale najbardziej tutaj pasuje mi ten temat
jakis miesiac temu pokrylem podwozie masa bitumiczna firmy Boll przez tydzien masa nalozona obeschala ale po 2 tyg szok :shock: bitex w tych miejscach gdzie byl nalozony na stara powloke bitumiczna stal sie miekki moze elastyczny dotykam go reka jest lepki i po przetarciu zostaje lekki slad na dloni :-|
Tak jak juz pisalem w miejscahc gdzie byl nalozony na czysta blache gdzie nie bylo bitexu wczesniej jest suchutki stwardnial ale tam gdzie byl bitex jest lepki jak by nie wysechl
Podwozie wczesniej oczywiscie wymylem
Zwazyl sie ten badziew ??
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Czy ja wiem czy całę podwozie. Jakiś czas temu robiłem u siebi kompletną konserwacje, bo w tylnich nadkolach przez piasek konserwacja była już zdrapana do gołego lakieru. Tak więc zabrałem sie za konserwacje. I wiecie gdzie jej zupełnie nie było?? Pod tymi osłonami które izolują podwozie od układu wydechowego. Pod nimi nie było żadnej konserwacji tylko biała farba, podkłąd chyba. Dodam że w tych miejscach miałem ogniska rdzy. Podejrzewam że powstały od nagrzewania się balachy w tych miejsach. Więc radze też tam zajrzeć, tak dla włąsnego spokoju. Dodam że mam audi z 90 roku.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2007, 21:13 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
uważam, że warto przywrócić ten temat do życia. Trzeba bowiem wykorzystać w miare dobrą pogodę na przygotowanie auta na zimę.
wiem, że b4 jest w całości ocynkowane, a podwozie zakonserwowane. ale może wartoby sprawdzić te miejsca, o których pisze Labiel i je ewentualnie zakonserwowac - tylko czym? :roll:
jeśli ma ktoś jakieś ciekawe pomysły, to bardzo proszę o radę.
podobno doby do konserwacji jest auto smar ale czy podoła pod osłonami tłumików?
słyszałem też, że niektórzy malują sobie na zimę podwozie olejem moneralnym ale nie wiem czy to skuteczna metoda
wiem, że b4 jest w całości ocynkowane, a podwozie zakonserwowane. ale może wartoby sprawdzić te miejsca, o których pisze Labiel i je ewentualnie zakonserwowac - tylko czym? :roll:
jeśli ma ktoś jakieś ciekawe pomysły, to bardzo proszę o radę.
podobno doby do konserwacji jest auto smar ale czy podoła pod osłonami tłumików?
słyszałem też, że niektórzy malują sobie na zimę podwozie olejem moneralnym ale nie wiem czy to skuteczna metoda
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Nie wiem czy moje spostrzeżenia są słuszne ale mojego Ojca B3 z 90r po dość mocnym dzwonie nie ma grama rdzy na sobie, a blacha w wielu miejscach jest porysowana do żywego metalu. Podwozie jakby umyć to jak nowe, kable hamulcowe nic nie ruszone. Natomiast moje B4 Avant z 93r wygląda na niebite ale sanki pod silnikiem to tylko czekam kiedy odpadną, przewody hamulcowe całe zardzewiałe, na głównych belkach od spodu w komorze silnika lakier spuchnięty, z tyłu pod szybą na klapie koło wycieraczki też są ogniska. Tak mi się nasuwa myśl, że do B3 to się chyba bardziej przyłożyli od strony mechanicznej.
Kiedyś grzebałem w nadkolu i musiałem do żywego tam objechać blachę, to do konserwacji tego miejsca użyłem smoły. Do dziś świetnie się trzyma i nic tam nie widzę niepokojącego.
Kiedyś grzebałem w nadkolu i musiałem do żywego tam objechać blachę, to do konserwacji tego miejsca użyłem smoły. Do dziś świetnie się trzyma i nic tam nie widzę niepokojącego.
Darecki3037, możesz miec rację :roll: dodatkowo, jeśli auto jeździ systematycznie, to wydech się nagrzewa i osusza tym samym wilgoc przez co hamuje korozję podwozia przy układzie wydechowym.
LOQ, ja mam b4 bezwypadkowe z 92 r. i podwozie auta wygląda jak nowe. jednym miejscem, gdzie wychodzi mi rdza są półosie napędowe.
LOQ, ja mam b4 bezwypadkowe z 92 r. i podwozie auta wygląda jak nowe. jednym miejscem, gdzie wychodzi mi rdza są półosie napędowe.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Odświeże temat Chciałbym zakonserwować sobie na zimę nadkola (głównie tył od wewnątrz). Wiem ze blacha ocynkowana i konserwowana itp. ale lakiernik mi kiedys powiedzial ze warto by było np od wewnetrznej strony z bagaznika dostac sie do nadkoli i nasmarowac czyms tłustym. We wczesniejszym aucie uzywalem do konserwacji podwozia Biutmixu czy jakos tak. Macie jakis taki srodek specjalnie do tego przeznaczony?