[ 1Z ] uszczelniacz wału korbowego
[ 1Z ] uszczelniacz wału korbowego
Cześć. 40 tys km temu kupiłem Passata b4 1Z. Przebieg >300tys km zalany minerałem, zalałem 10w40. 25tys temu robiłem rozrząd, obecnie pojawił się dośc mocny wyciek z uszczelniacza wału korbowego, który musze zlikwidować. Koszt naprawy u mechanika to koło 200zł plus cześci, a że kase można wydać na lepsze rzeczy ( <pijaczek> ) pojawiła sie myśl żeby zrobić to samemu. Poczytałem, pooglądałem i wiem że głównym problemem jest śruba (odkręcenie, dokręcenie) i to żeby się nie odkręciła, bo silnik do wyrzucenia. Co prawda to 1Z a problem ścinania koła rozrządu był powszechny w AAZ ,ale i tu może to wystąpić.
Zbieram więc porady jak odkecić tą śrube i jak potem ją zakręcić, (wiem że trzeba ją potem nowa). jakim momentem zakręcać?, dawać klej do gwintów?
Czy może poprostu oddać do mechaników? Każda rada jest cenna.
Zbieram więc porady jak odkecić tą śrube i jak potem ją zakręcić, (wiem że trzeba ją potem nowa). jakim momentem zakręcać?, dawać klej do gwintów?
Czy może poprostu oddać do mechaników? Każda rada jest cenna.
- mechatomek
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
- Lokalizacja: Ostrężnica
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dokładnie klucz dynamometryczny 90Nm + 90 stopni ,do tego dobrze jest dorobić sobie coś do zblokowania wału przy dokręcaniu ,najprostsza blokada to kawałek płaskownika z przynajmniej dwoma otworami pasującymi w dolne kółko rozrządumechatomek pisze:na koło na wale ja dawałem nową śrubę i klej do gwintów na nią, dokręcałem 90Nm + obrót 90st,
Gdzieś na necie czytałem żeby ściągnąc miske i podeprzeć wał klockiem drewnianym i wtedy odkręcać- spotkał się ktoś z czymś takim? Przypuszczam, że w audi się nie da bo silnik jest inaczej, a w passacie może jest do zrealizowania, ale potem by pewnie wymienić uszczelke miski (jest coś takiego, czy może na jakimś silikonie jest składane), też mi się poci wzdłuż uszczelki.
Dziękuje za wszystkie podpowiedzi i rady. Prosze o jeszcze
Musze zorganizować wszystko i może w sobote uda się zdziałać.
Dziękuje za wszystkie podpowiedzi i rady. Prosze o jeszcze
Musze zorganizować wszystko i może w sobote uda się zdziałać.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Zawsze można spróbować zablokować koło pasowe pompy wtryskowej nasadką i zacząć odkręcać srubę na wale. A jak nie to to wbić jedynkę i zablokować przednie kołaGdzieś na necie czytałem żeby ściągnąc miske i podeprzeć wał klockiem drewnianym
Jest uszczelka, 20-30zł kosztuje.spiczi pisze:ale potem by pewnie wymienić uszczelke miski
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
wątpie czy bedzie lepsze pole manewry po odkręceniu rozrusznika niz przy kole wału.
rób jak Trepek pisze i pożycz nawet od jakiegoś mechanika klucz pneumata na 10 min i po sprawie i bedzie bez męki, głupotą jest kręcenie na "hama" śróby tej jak i każdej innej nakrętka w konstrukcji zawsze jest co najmiej tej samej wytrzymałości co śruba więc nie wiesz kiedy i przekręcisz śrube.
rób jak Trepek pisze i pożycz nawet od jakiegoś mechanika klucz pneumata na 10 min i po sprawie i bedzie bez męki, głupotą jest kręcenie na "hama" śróby tej jak i każdej innej nakrętka w konstrukcji zawsze jest co najmiej tej samej wytrzymałości co śruba więc nie wiesz kiedy i przekręcisz śrube.
żadna blokada koła pompy i kół przednich nic tu nie da :!: to nie rower :idea: zbyt duża siła przy odkręcaniu i dokręcaniu .pod krućcem płynu w głowicy od strony sprzęgła w skrzyni masz okienko,tam masz koło zębate po wyciągnięciu zaślepki (o ile jest zaślepka) tam blokujesz wał i dopiero odkręcasz i dokrecasz,bez problemu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: Nie no po tobie trepek, nie spodziewałem się takich rad ...pasek rozrządu może i ma swoją wytrzymałość ,ale żeby aż tak się nad nim znęcać to już gruba przesada ,podałem koledze prosty sposób jak zablokować wał ,kawałek płaskownika i dwa otwory,albo w okienku skrzyni próbować ...a tu widzę same super rady ,od klucza pneumatycznego ,przez blokadę w pompie :roll: wyciąganie rozrusznika ,że o dkręcaniu miski i podpieraniu wału nie wspomnę ....ja wymiękam przy was panowietrepek pisze:Zawsze można spróbować zablokować koło pasowe pompy wtryskowej nasadką i zacząć odkręcać srubę na wale.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok