Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1Z ] uszczelniacz wału korbowego

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

[ 1Z ] uszczelniacz wału korbowego

Post autor: spiczi » 15 cze 2011, 17:03

Cześć. 40 tys km temu kupiłem Passata b4 1Z. Przebieg >300tys km zalany minerałem, zalałem 10w40. 25tys temu robiłem rozrząd, obecnie pojawił się dośc mocny wyciek z uszczelniacza wału korbowego, który musze zlikwidować. Koszt naprawy u mechanika to koło 200zł plus cześci, a że kase można wydać na lepsze rzeczy ( <pijaczek> <piwo> ) pojawiła sie myśl żeby zrobić to samemu. Poczytałem, pooglądałem i wiem że głównym problemem jest śruba (odkręcenie, dokręcenie) i to żeby się nie odkręciła, bo silnik do wyrzucenia. Co prawda to 1Z a problem ścinania koła rozrządu był powszechny w AAZ ,ale i tu może to wystąpić.

Zbieram więc porady jak odkecić tą śrube i jak potem ją zakręcić, (wiem że trzeba ją potem nowa). jakim momentem zakręcać?, dawać klej do gwintów?

Czy może poprostu oddać do mechaników? Każda rada jest cenna.

<piwo>

Awatar użytkownika
mechatomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
Lokalizacja: Ostrężnica

Post autor: mechatomek » 15 cze 2011, 18:33

na koło na wale ja dawałem nową śrubę i klej do gwintów na nią, dokręcałem 90Nm + obrót 90st, powiem że bardzo ciężko było to zrobić

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 cze 2011, 20:26

śruba oczywiście nowa bo starej przecież nie założysz.po drugie na pewno bym dał klej bo tego się nie rusza a drgania mogą spowodować że się odkręci.co do samego przykręcania to słyszałem różne opinie.niektórzy przykręcają odpowiednim momentem a inny kręcą na chama do oporu...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 cze 2011, 20:28

Na chama to można ukręcić śrubę. Nigdy nie wiesz, czy przykręcając na chama oddziaływujesz na śrubę jeszcze naprężeniami sprężystymi czy już może sprężysto-plastycznymi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 cze 2011, 20:32

mechatomek pisze:na koło na wale ja dawałem nową śrubę i klej do gwintów na nią, dokręcałem 90Nm + obrót 90st,
Dokładnie klucz dynamometryczny 90Nm + 90 stopni ,do tego dobrze jest dorobić sobie coś do zblokowania wału przy dokręcaniu ,najprostsza blokada to kawałek płaskownika z przynajmniej dwoma otworami pasującymi w dolne kółko rozrządu

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 15 cze 2011, 21:29

Gdzieś na necie czytałem żeby ściągnąc miske i podeprzeć wał klockiem drewnianym i wtedy odkręcać- spotkał się ktoś z czymś takim? Przypuszczam, że w audi się nie da bo silnik jest inaczej, a w passacie może jest do zrealizowania, ale potem by pewnie wymienić uszczelke miski (jest coś takiego, czy może na jakimś silikonie jest składane), też mi się poci wzdłuż uszczelki.

Dziękuje za wszystkie podpowiedzi i rady. Prosze o jeszcze :)

Musze zorganizować wszystko i może w sobote uda się zdziałać.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 cze 2011, 21:35

Gdzieś na necie czytałem żeby ściągnąc miske i podeprzeć wał klockiem drewnianym
Zawsze można spróbować zablokować koło pasowe pompy wtryskowej nasadką i zacząć odkręcać srubę na wale. A jak nie to to wbić jedynkę i zablokować przednie koła ;-)
spiczi pisze:ale potem by pewnie wymienić uszczelke miski
Jest uszczelka, 20-30zł kosztuje.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 cze 2011, 21:38

A dlaczego poprostu nie odkręcić kluczem pneumatycznym?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 15 cze 2011, 21:49

Klucza pneumatycznego nie mam.

Co do uszczelki to sprawdziłem w etce i faktycznie w 1Z występuje. Ale jeśli chodzi o blokowanie pompy, to szkoda mi zniszczyć paska jak będę ciągnął mocno.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 cze 2011, 21:53

To blokuj przednie koła.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 cze 2011, 21:55

Moim zdaniem to zablokowqanie auta na 1 biegu nic nie da, bo układ nie jest sztywny, pewniejszym rozwiazaniem przy barku pneumata byłoby wyciagniecie rozrusznika i wykonanie jakiejś blokady na koło zamachowe.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 15 cze 2011, 22:09

wątpie czy bedzie lepsze pole manewry po odkręceniu rozrusznika niz przy kole wału.
rób jak Trepek pisze i pożycz nawet od jakiegoś mechanika klucz pneumata na 10 min i po sprawie i bedzie bez męki, głupotą jest kręcenie na "hama" śróby tej jak i każdej innej nakrętka w konstrukcji zawsze jest co najmiej tej samej wytrzymałości co śruba więc nie wiesz kiedy i przekręcisz śrube.

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 15 cze 2011, 22:42

żadna blokada koła pompy i kół przednich nic tu nie da :!: to nie rower :idea: zbyt duża siła przy odkręcaniu i dokręcaniu :-P .pod krućcem płynu w głowicy od strony sprzęgła w skrzyni masz okienko,tam masz koło zębate po wyciągnięciu zaślepki (o ile jest zaślepka) tam blokujesz wał i dopiero odkręcasz i dokrecasz,bez problemu ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 cze 2011, 22:52

trepek pisze:Zawsze można spróbować zablokować koło pasowe pompy wtryskowej nasadką i zacząć odkręcać srubę na wale.
:shock: Nie no po tobie trepek, nie spodziewałem się takich rad ...pasek rozrządu może i ma swoją wytrzymałość ,ale żeby aż tak się nad nim znęcać to już gruba przesada ,podałem koledze prosty sposób jak zablokować wał ,kawałek płaskownika i dwa otwory,albo w okienku skrzyni próbować ...a tu widzę same super rady ,od klucza pneumatycznego ,przez blokadę w pompie :roll: wyciąganie rozrusznika ,że o dkręcaniu miski i podpieraniu wału nie wspomnę ....ja wymiękam przy was panowie ;-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 cze 2011, 14:42

Co jest złego w odkrecaniu kluczem pneumatycznym albo blokowaniem zamachu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl