Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1Z ] uszczelniacz wału korbowego

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 cze 2011, 18:51

karolas123 pisze:Co jest złego w odkrecaniu kluczem pneumatycznym
Jego brak ;-)
karolas123 pisze:albo blokowaniem zamachu?
w tym akurat nic ,tyle że nie wkładając blokadę w koło pompy ,bo pasek do takich oporów nie jest przystosowany ...nie powinno się nawet kręcić kluczem za koło pasowe ,silnik ma kręcić paskiem ,a nie odwrotnie 8-) Twoje pytania są co najmniej dziwne ,bo to o czym pisze to są rzeczy oczywiste ;-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 cze 2011, 22:30

MUNIOR, Ale ja pytałem o błednosc blokowania koła zamchowego po odkręceniu rozrusznika...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 cze 2011, 23:07

karolas123 pisze:MUNIOR, Ale ja pytałem o błednosc blokowania koła zamchowego po odkręceniu rozrusznika...
Ale ja nie napisałem że to błąd ,tylko że są prostsze sposoby ,nie wymagające odkręcania czegokolwiek ;-)

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 17 cze 2011, 19:04

SPICZI powiem Ci jak ja to u siebie robiłem. nie pamiętam jak jest w pasku choć też miałem na warsztacie paska z tą przypadłością ale to szefu robił. Wyciąg sobie wentylatory będzie lepszy dostęp, tak jak MUNIOR mówi twardy płaskownik, lyżka do opon albo breszka żeby zblokować w skrzyni, klucz, przedłużka i rurka i delikatnie odkręcisz a dokręcić to z kluczem dynamometrycznym maks 95Nm. Ktoś drugi przydałby Ci się żeby trzymać blokadę na kole w skrzyni. blokowanie na pompie to morderstwo dla paska w biały dzień a blokada kół również nic nie da.

Najlepiej odezwij się do mnie na PW albo wpadnij na Wyręby do warsztatu :lol: nie masz daleko :-D albo do Jaremy jedź <ok> <ok>

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 22 cze 2011, 13:24

Uszczelniacz wymieniony. Odkręciło się lekutko, nawet nie trzeba było nic blokować :shock: Zakręcić było ciężej, ale zablokowanie zamachu grubym śrubokrętem wystarczyło. Śruba nowa zakręcona na klej. Auto jeździ :mrgreen:

Kolejny problem to nastawnik :-? ale to temat na inny wątek ;-)

piotrw54
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:38
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: piotrw54 » 23 cze 2011, 19:25

Ja to przerabiałem, u mnie nawet pneumatem nie mogłem odkręcic śruby, dopiero długi pręt mosiężny przystwiłem do śruby, kilka uderzeń młotem w czoło śruby, tępy przecinak, zablkowałem nim koło zamachowe za wieniec rozrusznika i śruba ruszyła. Było starsznie ciężko, już myślałem że nigdy nie ruszy. Oczywiście potem nowa śruba i składanie na kleju. Gdyby przyszło Ci wymieniać uszczelkę miski to od razu zaoptarz się w dobry silikon polecam Forcha ale tylko czarnego nie innego, bo jak dasz marny silikon znowu będziesz sciągał miskę a to też trochę roboty. Jakieś blokowania za koło rozrządu czy pompy wtryskowej to morderstwo. Widziałem u gościa profi blokadę którą trzyma sie za koło rozrządu na wale krobowym podobno piracona od ASO, ale facet robi rozrządy masowo to mu jest potrzebne.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 cze 2011, 11:55

piotrw54 pisze:Ja to przerabiałem, u mnie nawet pneumatem nie mogłem odkręcic śruby, dopiero długi pręt mosiężny przystwiłem do śruby, kilka uderzeń młotem w czoło śruby, tępy przecinak, zablkowałem nim koło zamachowe za wieniec rozrusznika i śruba ruszyła. Było starsznie ciężko, już myślałem że nigdy nie ruszy.
Pewnie ktoś wcześniej to dobrze złożył (dał dobry klej do gwintu i dlatego tak trzymało), mi gośc w sklepie dał taki klej na którym pisze że na zawsze skleja :-? , ewentualnie trzeba grzać do 150°C.

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 26 lut 2012, 01:22

Odgrzeje kotelta.

Panowie, czy 90Nm + 90 stopni może dać 200Nm?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 26 lut 2012, 12:45

Dorosły człowiek dokręcając śrube kluczem ma w ręku siłe ok 200-250 Nm

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 26 lut 2012, 14:12

Chodzi mi o to, że dokręcałem śrubę przy wrzuconym 5 biegu i wciśniętym hamulcu. Przykręcałem metrową przedłużką do momentu aż zaczęło się ślizgać sprzęgło. Samo sprzęgło i docisk jest w miarę zdrowe.
Dla sprawdzenia ustawiłem klucz dynamomentyczny na 210Nm i próbowałem dokręcać. Tryknął jeszcze przed uślizgiem sprzęgła, także myślę, że śruba jest dokręcona na pewno gdzieś w okolicach 250Nm jak nie mocniej.

Po napisaniu poprzedniego posta znalazłem info na forum golfa, że 90Nm + 90 stopni daje coś ok 250Nm i to wystarcza.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 26 lut 2012, 14:23

Aha o to Ci chodziło ja podałem Ci tylko to co kiedyś się uczyłem w mądrej książce do PKMu ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 lut 2012, 22:33

MUNIOR pisze:
trepek pisze:Zawsze można spróbować zablokować koło pasowe pompy wtryskowej nasadką i zacząć odkręcać srubę na wale.
:shock: Nie no po tobie trepek, nie spodziewałem się takich rad ...pasek rozrządu może i ma swoją wytrzymałość ,ale żeby aż tak się nad nim znęcać to już gruba przesada ,podałem koledze prosty sposób jak zablokować wał ,kawałek płaskownika i dwa otwory,albo w okienku skrzyni próbować ...a tu widzę same super rady ,od klucza pneumatycznego ,przez blokadę w pompie :roll: wyciąganie rozrusznika ,że o dkręcaniu miski i podpieraniu wału nie wspomnę ....ja wymiękam przy was panowie ;-)
Fakt, głupota. Sam się sobie dziwię, że taką rade dałem :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl