[1.9 tdi 1z->mtdi] popekane pierscienie - co dalej?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Kolego jak już będziesz się przymierzał wkładać nowe tłoki z pierścionkami to cylindrów powinieneś najpierw schonować wszytkie cylindy czyli porobić delikatne ryski na gladzi tak się robi zawsze robią tak też zakłady gdzie dokonuja szlifu, w tedy pierścienie szybciej tobie się ułoża i w dodatku lepiej przez te pierwsze cykle pracy będą przylegały do gładzi.
Kolego jak już będziesz się przymierzał wkładać nowe tłoki z pierścionkami to cylindrów powinieneś najpierw schonować wszytkie cylindy czyli porobić delikatne ryski na gladzi tak się robi zawsze robią tak też zakłady gdzie dokonuja szlifu, w tedy pierścienie szybciej tobie się ułoża i w dodatku lepiej przez te pierwsze cykle pracy będą przylegały do gładzi.
kolego honowanie jest końcową obróbką po szlifowaniu cylindrów, samego honowania żaden szanujący zakład nie robi a tych mamy mało, bo jak klijent sobie zażyczy, to a jakże, zrobią mu ale nie powiedzą że bedize z tego więcej szkód jak pożytku...
jeśli już ingerować w w blok to albo szlif i tłoki naprawcze, ( nie polecam bo o naprawdę dobre tłoki w przyzwoitej cenie jest trudno) albo zatulejować blok i wrzucić stare tłoki jeśli się nadajądo dalszej eksploatacji,
łatwiej jest o dobre tuleje niż o dobre tłoki,
np dobre tuleje robi THM. zrobiłem już sporo silników na nich i kązdy do tej pory jeździ, żaden nie wracał na reklamacji,
co do szlifowanych silników to ludzie się skarżyli że przez pierwsze 2500km auto nie miało siły jechać jak tylko dostawało obciążeńia i temp rosła, i to jets wina albo tłoków albo żle zrobionego szlifu choć to drugie mało prawdopodobne bo szlifierz do którego takie rzeczy wożę naprawdę zna się na rzeczy, i jesli on robi to nigdy nie ma potrzeby sprawdzać roboty.
przy tulejowaniu też się szlifuje po wciśnięciu tuleje ale skoro tutaj nigdy nie było cyrków więc tymbardziej wykluczam możliwść źle przeprowadzonego szlifu.
- knychu11
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
- Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
- Kontakt:
W silniku zostały wymienione pierścienie tylko no jednym cylindrze bez żadnych szlifów.
Jak na razie chodzi do tej pory, ładnie pali, nie kopci,oleju mi nie ubywa ani grama(zalane 10w40) zmieniony rozrząd i wszystkie uszczelki. nie gotuje mi płynu ani nie pluje olejem z odmy
Jestem zadowolony gdyż obecnie mi potrzebne autko jak najmniej awaryjne a najlepiej wcale jedyne co to przydała by mi się karoseria od audi 80 b4 avant i silnik z osprzętem włożył bym tam i został bym przy Mtdi
Oczywiście wszystkim dziękuje za cenne rady i wskazówki <ok>
Jak na razie chodzi do tej pory, ładnie pali, nie kopci,oleju mi nie ubywa ani grama(zalane 10w40) zmieniony rozrząd i wszystkie uszczelki. nie gotuje mi płynu ani nie pluje olejem z odmy
Jestem zadowolony gdyż obecnie mi potrzebne autko jak najmniej awaryjne a najlepiej wcale jedyne co to przydała by mi się karoseria od audi 80 b4 avant i silnik z osprzętem włożył bym tam i został bym przy Mtdi
Oczywiście wszystkim dziękuje za cenne rady i wskazówki <ok>