Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z->mtdi] popekane pierscienie - co dalej?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 cze 2011, 13:21

Skoro masz na tłokach rozmiar 79,47 tzn że silnik jest z 94/95 roku wiec jest z tych mlodszych i teoretycznie ma mniej przejechane.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 26 cze 2011, 14:22

udało mi sie jakieś lepsze zdj zrobić tej rysy. Obrazek

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 27 mar 2012, 20:35

jeśli nie jest wyczuwalna pod palcem to zakładaj pierścienie i można spokojnie jeździć, jeśli wyczuwalna to trzeba szukać bloku.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 27 mar 2012, 21:23

arwam aleś odgrzał :mrgreen: post sprzed roku

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 27 mar 2012, 21:25

a no fakt...
często zdarza mi się nie spojrzeć na datę... :-/

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 mar 2012, 21:42

Będzie dla potomnych ;-)

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 27 mar 2012, 22:26

spiczi pisze:Skoro masz na tłokach rozmiar 79,47 tzn że silnik jest z 94/95 roku wiec jest z tych mlodszych i teoretycznie ma mniej przejechane.
Czyli przed 94 rokiem były inne rozmiary tłoków?? :roll:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 28 mar 2012, 08:38

wszystkie 1.9 mają taką śtrednicę tłoków...

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 29 mar 2012, 08:05

Kolego jak już będziesz się przymierzał wkładać nowe tłoki z pierścionkami to cylindrów powinieneś najpierw schonować wszytkie cylindy czyli porobić delikatne ryski na gladzi tak się robi zawsze robią tak też zakłady gdzie dokonuja szlifu, w tedy pierścienie szybciej tobie się ułoża i w dodatku lepiej przez te pierwsze cykle pracy będą przylegały do gładzi.:)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 mar 2012, 09:37

Kolego jak już będziesz się przymierzał wkładać nowe tłoki z pierścionkami to cylindrów powinieneś najpierw schonować wszytkie cylindy czyli porobić delikatne ryski na gladzi tak się robi zawsze robią tak też zakłady gdzie dokonuja szlifu, w tedy pierścienie szybciej tobie się ułoża i w dodatku lepiej przez te pierwsze cykle pracy będą przylegały do gładzi.:)


<krzyk> <nie wiem>
kolego honowanie jest końcową obróbką po szlifowaniu cylindrów, samego honowania żaden szanujący zakład nie robi a tych mamy mało, bo jak klijent sobie zażyczy, to a jakże, zrobią mu ale nie powiedzą że bedize z tego więcej szkód jak pożytku...
jeśli już ingerować w w blok to albo szlif i tłoki naprawcze, ( nie polecam bo o naprawdę dobre tłoki w przyzwoitej cenie jest trudno) albo zatulejować blok i wrzucić stare tłoki jeśli się nadajądo dalszej eksploatacji,
łatwiej jest o dobre tuleje niż o dobre tłoki,
np dobre tuleje robi THM. zrobiłem już sporo silników na nich i kązdy do tej pory jeździ, żaden nie wracał na reklamacji,
co do szlifowanych silników to ludzie się skarżyli że przez pierwsze 2500km auto nie miało siły jechać jak tylko dostawało obciążeńia i temp rosła, i to jets wina albo tłoków albo żle zrobionego szlifu choć to drugie mało prawdopodobne bo szlifierz do którego takie rzeczy wożę naprawdę zna się na rzeczy, i jesli on robi to nigdy nie ma potrzeby sprawdzać roboty.
przy tulejowaniu też się szlifuje po wciśnięciu tuleje ale skoro tutaj nigdy nie było cyrków więc tymbardziej wykluczam możliwść źle przeprowadzonego szlifu.

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 29 mar 2012, 18:18

tak ale jeśli ma cylindry w dobrym stanie bez progów i mieści się wszystko w wymiarach to procedura jest taka jak pisałem wcześniej ja robię silniki na co dzień. Założyciel wątku pisał o zmianie pierścieni to mu odpuje co dobrze by było zrobić:)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 mar 2012, 21:35

ja bym nie honował bez potrzeby pancurp10,
i mój szlifierz też tak to widzi bo kiedyś z nim rozmawiałem jak swojego pierwszego AAZ'a składałem.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 08 kwie 2012, 22:48

W silniku zostały wymienione pierścienie tylko no jednym cylindrze bez żadnych szlifów.
Jak na razie chodzi do tej pory, ładnie pali, nie kopci,oleju mi nie ubywa ani grama(zalane 10w40) zmieniony rozrząd i wszystkie uszczelki. nie gotuje mi płynu ani nie pluje olejem z odmy :-)
Jestem zadowolony gdyż obecnie mi potrzebne autko jak najmniej awaryjne a najlepiej wcale :) jedyne co to przydała by mi się karoseria od audi 80 b4 avant i silnik z osprzętem włożył bym tam i został bym przy Mtdi ;)
Oczywiście wszystkim dziękuje za cenne rady i wskazówki <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl