Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 6A] Montaż tempomatu

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 01 lip 2011, 22:57

krzysztof_waldi pisze:Podejrzewam ze sterowniki są walnięte.
Też tak myślę. W poniedziałek z ziemiorem sprawdzimy sterownik w jego aucie, to może coś się wyjaśni.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lip 2011, 23:02

A pstryka coś wewnątrz jak wciskasz FIX? Bo ja na początku źle podłączyłem czujnik hamulca albo sprzęgła, sterownik widział cały czas wciśnięty i wtedy było słychać pstryknięcie po wciśnięciu FIX ale nie załączał się.

krzysztof_waldi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 kwie 2011, 22:03

Post autor: krzysztof_waldi » 01 lip 2011, 23:03

Nie objawy sa takie jakby sterownika nie było.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 01 lip 2011, 23:12

U mnie nic nie pstryka. Wszystko co mogłem sprawdziłem i jest sprawne, manetka pompka krańcówka. Sygnały na wtyczce sterownika prawidłowe a działać nie chce.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 02 lip 2011, 15:33

Tak czysto informacyjnie, może się to komuś przyda. Znalazłem kilka wersji sterownika 12-to pinowego.
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 05 lip 2011, 19:52

Widzę że sam sobie gadam :mrgreen:

To se jeszcze pogadam. W moim przypadku problem tkwi w sterowniku. Dzięki uprzejmości ziemiora, po zamianie sterowników mogłem przez krótką chwilę cieszyć się tempomatem <ok>

Niestety mój sterownik nie działa. :-/

krzysztof_waldi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 kwie 2011, 22:03

Post autor: krzysztof_waldi » 05 lip 2011, 20:56

Więc u mnie prawdopodobnie tez uszkodzone

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 09 lip 2011, 09:42

Ja śledzę temat - no ja i Wszyscy czekamy na dokładny opis perypetii związanych z tempomatem jak już go uruchomisz

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 10 lip 2011, 10:27

ziemor pisze:Ja śledzę temat - no ja i Wszyscy czekamy na dokładny opis perypetii związanych z tempomatem jak już go uruchomisz
No to już uruchomiłem <yes>

Problem związany był z krańcówką pedału hamulca. Tempomat który został u mnie zamontowany pochodzi z audi z automatyczną skrzynią biegów i ma tylko jedną krańcówkę, którą miałem założoną na pedale sprzęgła. W tej sytuacji po naciśnięciu stopu sygnał "+" z krańcówki włączającej światła stop pojawiał się na sterowniku, a nie powinien bo w prawidłowym układzie powinien być rozłączony drugą krańcówką której u mnie nie było.

Wychodzi na to że pojawienie się plusa na sterowniku po naciśnięciu hamulca informuje sterownik że krańcówka rozłączająca jest uszkodzona i tempomat nie ruszy.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 31 lip 2011, 16:06

krzysztof_waldi, prawdopodobnie wiem co dolega tym sterownikom.

Mój działał dwa tygodnie i zaczął się fochać. Raz działał raz nie. Znalazłem informację że na płytce kondensatory lubią łapać zimny lut.

http://files.getdropbox.com/u/57832/Audi/0712091725.jpg
http://files.getdropbox.com/u/57832/Audi/0712091727.jpg

Po przelutowaniu u mnie zadziałało i znowu mam tempomat, mam nadzieję że już nie będzie kaprysił.

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 31 lip 2011, 16:28

kubik zimne luty to częsta przypadłość elektroniki biorąc pod uwagę że nasze autka mają swoje latka ale kondensatory często też lubią wyschnąć z starości co wpływa na pracę sprzętu i jego niedomagania

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 31 lip 2011, 16:58

A no zgadza się. Tylko że na tej płytce te zimne luty są nie widoczne. Oglądałem to na kilka sposobów i nic nie widziałem.

filon705
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 06 lis 2010, 19:23

zimne luty

Post autor: filon705 » 19 lis 2011, 17:33

potwierdzam temat zimnych lutow nie ma co ogladac trzeba przelutowac poprostu,u mnie po założeniu sterownik działał przez chwile a potem zamilłk dopiero po przelutowaniu zaznaczonych kondensatorów znowu ozył

mam pytanie czy u was na FIX tez jest zwiększanie prędkości zamiast ujmowanie?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 19 lis 2011, 21:02

filon705 pisze:mam pytanie czy u was na FIX tez jest zwiększanie prędkości zamiast ujmowanie?
Tak, przytrzymując FIX, zwiększasz prędkość. Zwolnić możesz, ale chyba tylko wyłączając tempomat. Przynajmniej u mnie, nie ma ku temu innej możliwości.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 20 lis 2011, 11:01

IC69 pisze:
filon705 pisze:mam pytanie czy u was na FIX tez jest zwiększanie prędkości zamiast ujmowanie?
Tak, przytrzymując FIX, zwiększasz prędkość. Zwolnić możesz, ale chyba tylko wyłączając tempomat. Przynajmniej u mnie, nie ma ku temu innej możliwości.

U mnie tak samo

Odkryłem jeszcze jedną rzecz - mianowicie

Na ori schematach mamy podłączony plus po hamulcu do tempomatu
Jest to trochę dziwne bo jak naciskamy sprzęgło to tempomat jest zwalniany rozłanczaniem minusa który stale jest obecny na tempomacie bo tenże minus biegnie przez włókno żarówek stop i krańcówki
Natomiast jak naciśniemy hamulec to w zależności jak ustawimy krańcówki to :
- albo najpierw zadziała krańcówka od tempomatu i mamy zadziałanie takie jak przy naciśnięciu sprzęgła
- albo najpierw zadziała krańcówka hamulca co spowoduje podanie +12 V na ułamek sekundy na tempomat zanim rozłączy to krańcówka tempomatu na hamulcu !!!

Moje wnioski :

Krańcówkę tempomatu na hamulcu tak należy ustawić by ona rozłączyła się zanim zadziała krańcówka od hamulac która poda +12 V na tempomat

Piszę to dlatego że bardzo często u mnie tempomat po prostu nie chciał zadziałać - musiałem czasem z 10 razy nacisnąć na zadziałaj i dopiero potem zadziałał
Zdenerwowało to mnie bardzo - doszukuję się przyczyny i po podpowiedzi Kolegi Kubik doszedłem do wniosku że ten +12V na ułamek sekundy podany na tempomat może być przyczyną blokowania tempomatu (podpowiedź Kubika)!!!

Co zrobiłem - po prostu kabelek od zwalniania tempomatu podpiąłem na masę zamiast pod plus hamulca

Na razie robię testy - dam znać co i jak !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl