Też tak myślę. W poniedziałek z ziemiorem sprawdzimy sterownik w jego aucie, to może coś się wyjaśni.krzysztof_waldi pisze:Podejrzewam ze sterowniki są walnięte.
[B3 6A] Montaż tempomatu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 22:03
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 22:03
No to już uruchomiłem <yes>ziemor pisze:Ja śledzę temat - no ja i Wszyscy czekamy na dokładny opis perypetii związanych z tempomatem jak już go uruchomisz
Problem związany był z krańcówką pedału hamulca. Tempomat który został u mnie zamontowany pochodzi z audi z automatyczną skrzynią biegów i ma tylko jedną krańcówkę, którą miałem założoną na pedale sprzęgła. W tej sytuacji po naciśnięciu stopu sygnał "+" z krańcówki włączającej światła stop pojawiał się na sterowniku, a nie powinien bo w prawidłowym układzie powinien być rozłączony drugą krańcówką której u mnie nie było.
Wychodzi na to że pojawienie się plusa na sterowniku po naciśnięciu hamulca informuje sterownik że krańcówka rozłączająca jest uszkodzona i tempomat nie ruszy.
krzysztof_waldi, prawdopodobnie wiem co dolega tym sterownikom.
Mój działał dwa tygodnie i zaczął się fochać. Raz działał raz nie. Znalazłem informację że na płytce kondensatory lubią łapać zimny lut.
http://files.getdropbox.com/u/57832/Audi/0712091725.jpg
http://files.getdropbox.com/u/57832/Audi/0712091727.jpg
Po przelutowaniu u mnie zadziałało i znowu mam tempomat, mam nadzieję że już nie będzie kaprysił.
Mój działał dwa tygodnie i zaczął się fochać. Raz działał raz nie. Znalazłem informację że na płytce kondensatory lubią łapać zimny lut.
http://files.getdropbox.com/u/57832/Audi/0712091725.jpg
http://files.getdropbox.com/u/57832/Audi/0712091727.jpg
Po przelutowaniu u mnie zadziałało i znowu mam tempomat, mam nadzieję że już nie będzie kaprysił.
zimne luty
potwierdzam temat zimnych lutow nie ma co ogladac trzeba przelutowac poprostu,u mnie po założeniu sterownik działał przez chwile a potem zamilłk dopiero po przelutowaniu zaznaczonych kondensatorów znowu ozył
mam pytanie czy u was na FIX tez jest zwiększanie prędkości zamiast ujmowanie?
mam pytanie czy u was na FIX tez jest zwiększanie prędkości zamiast ujmowanie?
IC69 pisze:Tak, przytrzymując FIX, zwiększasz prędkość. Zwolnić możesz, ale chyba tylko wyłączając tempomat. Przynajmniej u mnie, nie ma ku temu innej możliwości.filon705 pisze:mam pytanie czy u was na FIX tez jest zwiększanie prędkości zamiast ujmowanie?
U mnie tak samo
Odkryłem jeszcze jedną rzecz - mianowicie
Na ori schematach mamy podłączony plus po hamulcu do tempomatu
Jest to trochę dziwne bo jak naciskamy sprzęgło to tempomat jest zwalniany rozłanczaniem minusa który stale jest obecny na tempomacie bo tenże minus biegnie przez włókno żarówek stop i krańcówki
Natomiast jak naciśniemy hamulec to w zależności jak ustawimy krańcówki to :
- albo najpierw zadziała krańcówka od tempomatu i mamy zadziałanie takie jak przy naciśnięciu sprzęgła
- albo najpierw zadziała krańcówka hamulca co spowoduje podanie +12 V na ułamek sekundy na tempomat zanim rozłączy to krańcówka tempomatu na hamulcu !!!
Moje wnioski :
Krańcówkę tempomatu na hamulcu tak należy ustawić by ona rozłączyła się zanim zadziała krańcówka od hamulac która poda +12 V na tempomat
Piszę to dlatego że bardzo często u mnie tempomat po prostu nie chciał zadziałać - musiałem czasem z 10 razy nacisnąć na zadziałaj i dopiero potem zadziałał
Zdenerwowało to mnie bardzo - doszukuję się przyczyny i po podpowiedzi Kolegi Kubik doszedłem do wniosku że ten +12V na ułamek sekundy podany na tempomat może być przyczyną blokowania tempomatu (podpowiedź Kubika)!!!
Co zrobiłem - po prostu kabelek od zwalniania tempomatu podpiąłem na masę zamiast pod plus hamulca
Na razie robię testy - dam znać co i jak !!!