Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

ABT zerwany rozrząd

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 05 lip 2011, 21:37

W swoim ustawiałem tak:
rozrząd
Tyle że ja mam B3 ty B4 więc nie wiem czy to cokolwiek pomoże. Ale te silniki są bardzo podobne i oba 8 zaworowe, więc może np o to chodzi. I upewnij się że nie będzie kolizji jakbyś ewentualnie ustawiał na tylny bo nie chciałbym mieć silnika na sumieniu. Chociaż też wiele razy słyszałem że ABT jest niekolizyjny. :-)

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 05 lip 2011, 23:41

Na 3-cim zdjeciu strzałka ma być na wprost znaku [O I T] a nie na wprost kropki na kole pasowym na wprost strzałki na wałku pośrednim nacięcie na wprost kropki na wałku i na aparacie palec na wprost nacięcia a na kole zamachowym zero w połowie.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 06 lip 2011, 08:08

STROKE pisze:Na 3-cim zdjeciu strzałka ma być na wprost znaku [O I T] a nie na wprost kropki na kole pasowym na wprost strzałki na wałku pośrednim nacięcie na wprost kropki na wałku i na aparacie palec na wprost nacięcia a na kole zamachowym zero w połowie.
Dokładnie tego tez mi brakuje, znak OIT na kole rozrządu powinien pokrywać się ze strzałką na tej plastikowej obudowie. A palec powinien być nad wycięciem w aparacie. Dół ustawiony dobrze.

[ Dodano: 2011-07-06, 08:12 ]
jaco80 pisze:W swoim ustawiałem tak:
rozrząd
Tyle że ja mam B3 ty B4 więc nie wiem czy to cokolwiek pomoże. Ale te silniki są bardzo podobne i oba 8 zaworowe, więc może np o to chodzi. I upewnij się że nie będzie kolizji jakbyś ewentualnie ustawiał na tylny bo nie chciałbym mieć silnika na sumieniu. Chociaż też wiele razy słyszałem że ABT jest niekolizyjny. :-)
Znaki z tyłu koła pasowego służyły do ustawiania rozrządu ale w starszych modelach, które na obudowie (osłonie paska) nie miały wytłoczonych znaków. Znak w takim wypadku ustawiało się na równie z płaszczyzną głowicy (najczęściej była tam przykręcona taka mała blaszka). Zrównanie się tylnej kropki z krawędzią głowicy (czy blaszki) gwarantowało prawidłowe ustawienie.

W ABT jest przetłoczona strzałka na obudowie i znak na kole OIT.

[ Dodano: 2011-07-06, 08:14 ]
Co do filmiku to wygląda to zupełnie normalnie.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 lip 2011, 17:38

Panowie upewnijcie się, że przy ustawianiu rozrządu silnika na znaki tłok 1-go cylindra znajduje się w fazie sprężania.

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 06 lip 2011, 21:54

Z tego wszystkie rozumiem że znak "OIT" powinienem mieć na górnym kole zębatym wałka rozrządu tak???

Jak takiego znaku nie mam zobaczcie zdjęcie.


Znalazłem z tyłu koła takie wcięcie jak w 1.8 i ustawiłem na równo z wystającą blachą teraz silnik kręci normalnie ale i tak nie zapala
Kompresja ok 8 do 8,5 bar mierzona po zmroku :(

Musze poza tym rozwiązać problem z iskrą bo praktycznie jej teraz nie mam wcale. Kopułka w kiepskim stanie Obrazek

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 06 lip 2011, 22:01

czarekj pisze:Panowie upewnijcie się, że przy ustawianiu rozrządu silnika na znaki tłok 1-go cylindra znajduje się w fazie sprężania.
Skoro znak na dolnym kole pokrywa się z przetłoczeniem to innej opcji nie ma. On będzie u góry.

[ Dodano: 2011-07-06, 22:04 ]
tomastepa pisze:Z tego wszystkie rozumiem że znak "OIT" powinienem mieć na górnym kole zębatym wałka rozrządu tak???

Jak takiego znaku nie mam zobaczcie zdjęcie.


Znalazłem z tyłu koła takie wcięcie jak w 1.8 i ustawiłem na równo z wystającą blachą teraz silnik kręci normalnie ale i tak nie zapala
Kompresja ok 8 do 8,5 bar mierzona po zmroku :(

Musze poza tym rozwiązać problem z iskrą bo praktycznie jej teraz nie mam wcale. Kopułka w kiepskim stanie [url=http://images50.fotosik.pl/972/f2a7d24ff98daf6am.jpg]Obrazek[/URL]

A czyli masz jakiś szczep i znak tak jak pisałem jest z tyłu. Skoro nie ma iskry to postaraj się ją przywrócić. Myśle, że to załatwi sprawę.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 lip 2011, 22:17

tomastepa prosiłem cię o coś :evil: kłódeczka

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl