W swoim ustawiałem tak:
rozrząd
Tyle że ja mam B3 ty B4 więc nie wiem czy to cokolwiek pomoże. Ale te silniki są bardzo podobne i oba 8 zaworowe, więc może np o to chodzi. I upewnij się że nie będzie kolizji jakbyś ewentualnie ustawiał na tylny bo nie chciałbym mieć silnika na sumieniu. Chociaż też wiele razy słyszałem że ABT jest niekolizyjny.
ABT zerwany rozrząd
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Dokładnie tego tez mi brakuje, znak OIT na kole rozrządu powinien pokrywać się ze strzałką na tej plastikowej obudowie. A palec powinien być nad wycięciem w aparacie. Dół ustawiony dobrze.STROKE pisze:Na 3-cim zdjeciu strzałka ma być na wprost znaku [O I T] a nie na wprost kropki na kole pasowym na wprost strzałki na wałku pośrednim nacięcie na wprost kropki na wałku i na aparacie palec na wprost nacięcia a na kole zamachowym zero w połowie.
[ Dodano: 2011-07-06, 08:12 ]
Znaki z tyłu koła pasowego służyły do ustawiania rozrządu ale w starszych modelach, które na obudowie (osłonie paska) nie miały wytłoczonych znaków. Znak w takim wypadku ustawiało się na równie z płaszczyzną głowicy (najczęściej była tam przykręcona taka mała blaszka). Zrównanie się tylnej kropki z krawędzią głowicy (czy blaszki) gwarantowało prawidłowe ustawienie.jaco80 pisze:W swoim ustawiałem tak:
rozrząd
Tyle że ja mam B3 ty B4 więc nie wiem czy to cokolwiek pomoże. Ale te silniki są bardzo podobne i oba 8 zaworowe, więc może np o to chodzi. I upewnij się że nie będzie kolizji jakbyś ewentualnie ustawiał na tylny bo nie chciałbym mieć silnika na sumieniu. Chociaż też wiele razy słyszałem że ABT jest niekolizyjny.
W ABT jest przetłoczona strzałka na obudowie i znak na kole OIT.
[ Dodano: 2011-07-06, 08:14 ]
Co do filmiku to wygląda to zupełnie normalnie.
Z tego wszystkie rozumiem że znak "OIT" powinienem mieć na górnym kole zębatym wałka rozrządu tak???
Jak takiego znaku nie mam zobaczcie zdjęcie.
Znalazłem z tyłu koła takie wcięcie jak w 1.8 i ustawiłem na równo z wystającą blachą teraz silnik kręci normalnie ale i tak nie zapala
Kompresja ok 8 do 8,5 bar mierzona po zmroku
Musze poza tym rozwiązać problem z iskrą bo praktycznie jej teraz nie mam wcale. Kopułka w kiepskim stanie
Jak takiego znaku nie mam zobaczcie zdjęcie.
Znalazłem z tyłu koła takie wcięcie jak w 1.8 i ustawiłem na równo z wystającą blachą teraz silnik kręci normalnie ale i tak nie zapala
Kompresja ok 8 do 8,5 bar mierzona po zmroku
Musze poza tym rozwiązać problem z iskrą bo praktycznie jej teraz nie mam wcale. Kopułka w kiepskim stanie
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Skoro znak na dolnym kole pokrywa się z przetłoczeniem to innej opcji nie ma. On będzie u góry.czarekj pisze:Panowie upewnijcie się, że przy ustawianiu rozrządu silnika na znaki tłok 1-go cylindra znajduje się w fazie sprężania.
[ Dodano: 2011-07-06, 22:04 ]
tomastepa pisze:Z tego wszystkie rozumiem że znak "OIT" powinienem mieć na górnym kole zębatym wałka rozrządu tak???
Jak takiego znaku nie mam zobaczcie zdjęcie.
Znalazłem z tyłu koła takie wcięcie jak w 1.8 i ustawiłem na równo z wystającą blachą teraz silnik kręci normalnie ale i tak nie zapala
Kompresja ok 8 do 8,5 bar mierzona po zmroku
Musze poza tym rozwiązać problem z iskrą bo praktycznie jej teraz nie mam wcale. Kopułka w kiepskim stanie [url=http://images50.fotosik.pl/972/f2a7d24ff98daf6am.jpg]Obrazek[/URL]
A czyli masz jakiś szczep i znak tak jak pisałem jest z tyłu. Skoro nie ma iskry to postaraj się ją przywrócić. Myśle, że to załatwi sprawę.