Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] silnik gaśnie w nieoczekiwanych momentach

grecko87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 17 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: grecko87 » 17 lip 2011, 23:44

Witam
chciałem założyć nowy temat ale lepiej będzie jak podepnę się tutaj. Objawy w mojej Audi B4 1.9 TDI są identyczne. Samochód sam gaśnie i nie da się przewidzieć kiedy. Czasami gaśnie kilometr od garażu a czasami pokonuje 200km i nic się nie dzieje. Jak już zgaśnie to wracam kluczykiem na zero i odpalam od nowa - chodzi. Innym razem robię to samo ale w momencie kiedy powinien kręcić kontrolki przygasają i nic się nie dzieje. rozrusznik nie kręci. Samochód odwiedził już 5 mechaników i żaden nie znalazł odpowiedzi co się dzieje. Kosztowało mnie to sporo nerwów i pieniędzy, efekt jest taki że nie widać poprawy, a walczę już z tym pół roku. Wymieniłem pompę paliwa, akumulator, zawór paliwa, kostkę stacyjki przekaźnik świec. Wymieniłem przekaźnik świateł i samochód jakby się opanował, teraz gaśnie zdecydowanie rzadziej. Nie zmienia to faktu, że nadal szukam odpowiedzi co może być nie tak... kolejni ,, specjaliści" strzelają że to pompa... tylko jak pompa skoro mam drugą i efekty są takie same. Mi się wydaje, że to elektryka, był podpięty pod komputer i nie pokazało żadnych błędów.
jeśli ktoś miał podobny problem lub mógłby coś doradzić byłbym wdzięczny :-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 18 lip 2011, 23:18

a czujnik położenia wału? :roll: a może ECU ci szwankuje?

grecko87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 17 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: grecko87 » 18 lip 2011, 23:46

Czujnik położenia wału jest w porządku bo już sprawdzałem....
Dziś jak wyjechałem z garażu znów mi zdechła... ale moją uwagę przykuł przekaźnik pod kierownicą... osłonę wożę w bagażniku :-D akurat go trzymałem i czułem jak puknał. Jak zgasła i nie chciała odpalić gdy wróciłem kluczykiem, wyciągłem przekaźnik włożyłem spowrotem odpaliła i zrobiłem z 50 km i chodziła normalnie.
Chodzi o przekaźnik 204 i z tego co wiem jest to przekaźnik świateł... choć na sto procent pewien nie jestem. Znajduje się najbliżej drzwi wejsciowych kierowcy... zaraz obok przekaźnika świec. Czy może być tak, że gdzieś na kablach mam zwarcie i przekaźnik mi wywala i gaśnie ?

A z tym ECU jak można to sprawdzić czy jest wporządku ?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 lip 2011, 11:38

W audi80 nie ma napewno przekaźnika świateł mijania.

jest halogenó :arrow: http://allegro.pl/przekaznik-204-haloge ... 58607.html jednak nie powinien miec on nic wspólnego z gasnieciem auta.
Patrząc na schemat narysowany na przekaxniku to jest to najprostszy przekaźnik z cewka wejściem i wyjściem. Może ktoś zrobił jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe za jego pomocą

Masz halogeny z przodu ?

Sprawdx co się dzieje jak wyjmiesz przekaźnik - czy auto odpali?

grecko87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 17 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: grecko87 » 19 lip 2011, 14:39

O właśnie to jest mój przekaźnik... mam halogeny tylko, że jeden z nich jest stłuczony jest mała dziura w szkle ... zamówiłem nowy klosz i 2 tydzień idzie i coś dojść nie może... Czyli ten przekaźnik jest od halogenów
Zabezpieczeń żadnych nie mam poza centralnym zamkiem na kluczyk. Więc problem z imo też odpada. Dzisiaj znów mi zgasła ale po 20 km... zostawiłem ją na parkingu na 40 minut wracam chce odpalić i nic, wcale nie kręci. próbowałem podpiąć na krótko od plusa przy akumulatorze do zaworu paliwa i też nic. Więc to na pewno nie pompa. W sumie od początku to wiedziałem. Co ciekawe kolega ściągnął mnie do domu na podwórko, tak z ciekawości przekręciłem kluczyk i chodzi...

Czyli jak wcześniej mi gasła i po wyciągnięcie przekaźnika i włożeniu go od nowa zapaliła, to to bym przypadek...

A gdzie jest w Audi to ECU czytałem o tym trochę i może pomoże jego zresetowanie.... ?

[ Dodano: 2011-07-19, 14:43 ]
Jak samochód chodzi i wyciągnąłem przekaźnik to gaśnie... jak całkowicie go wyjmę i chce zapalić to kręci ale załapać nie chce. Tylko, że dziś jak miałą ten napad to w ogóle zero reakcji na ten przekaźnik, wiec pewnie to nie to

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 lip 2011, 15:54

Troche szkoda, że podpiąłeś sie pod inny temat bo piszemy w dziale TD :-/ a to inna bajka niż tdi.

Skoro problem w większym sensie ujawnia się poruszaniu tym przekaźnikiem to w nim/ jego podłączeniu (może brak styku) w jego sąsiedztwie szukałbym jakies przyczyny. Gniazdo przekaźnika da się wypiąć więc można obejrzeć z tyłu.

Może jednak jest to jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe bo przekaźnik jest uniwersalny, a do halogenów może masz inny przekaźnik.
Wyjmij ten 204 i zobacz czy działają przeciwmgielne przód/ tył.

Ciężko o rozpis przekaźników z pod kierownicy.

grecko87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 17 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: grecko87 » 19 lip 2011, 19:41

Faktycznie teraz dopiero zauważyłem, jesli jest taka potrzeba mogę zacząć temat w odpowiedniejszym miejscu.

Właśnie z tymi przekaźnikami pod kierownicą tak jest... bo szukałem po internecie schematu czy zdjęć które przypominałyby stan pod moją kierownicą...

Wyciągłem ten przekaźnik i halogeny i przeciwmgielne działają... wycieraczki, kierunki i wszystko co mogłem włączyć siedząc na fotelu kierowcy też działa... wychodzi na to że ten przekaźnik jest od czegoś innego....

Zadziwia mnie ten samochód coraz bardziej... w piątek jestem umówiony u kolejnego fachowca zobaczymy co powie...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 lip 2011, 19:57

grecko87 pisze:Faktycznie teraz dopiero zauważyłem, jesli jest taka potrzeba mogę zacząć temat w odpowiedniejszym miejscu.
Wydzieliłem Ci twój wątek w nowy temat.

grecko87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 17 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: grecko87 » 20 lip 2011, 20:22

Dziękuje bardzo :)

Dziś cały dzień jeździłem i nic się nie działo. Jazda tym samochodem to większa adrenalina niż skoki ze spadochronem :D Nie wiadomo kiedy zgaśnie i czy odpali :)

[ Dodano: 2011-07-22, 18:15 ]
Znów trochę czytałem i muszę wykluczyć ECU ponieważ awaria czujnika nie blokowałaby rozrusznika a tak właśnie się dzieje u mnie, czasami jak zgaśnie to przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje....

Może ma ktoś jeszcze jakaś teorię co do tej usterki ?

Awatar użytkownika
Phantom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:55
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Phantom » 03 sie 2012, 00:06

Witam Jeśli temat został przeniesiony to chciałbym zapytać czy jest rozwiązanie na tę usterkę mam podobnie jak kolega grecko87 te same objawy auto gaśnie kiedy mu się podoba jak silnik wystygnie odpala pomóżcie bo brakuje mi już pomysłów ??

bocian29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 cze 2011, 23:20
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: bocian29 » 03 sie 2012, 21:36

Szukałbym przyczyny w przekaznikach ,walczyłem z podobnym przypadkiem w benzyniakach i tam się przegrzewał przekaznik pompy paliwa , więc może i tu się któryś przegrzewa np. od komputera silnika

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 sie 2012, 22:12

sprawdź połączenie (kabelek) od zaworu start\stop
albo zrób test z zimna wodą jak będzie pompa gorąca to polej ją zimną wodą
jak odpali bez problemu to niestety pompa mówi pa pa ;-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 03 sie 2012, 22:41

a ja bym podejrzewał masę na silniku, spróbuj, od karoserii, dać dodatkową masę na silnik, jak nie pomoże to i nie zaszkodzi, ale będziesz przynejmniej wiedział czy to to czy nie,
i na początek przeczyść klemy na akumulatorze.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 04 sie 2012, 10:13

klemy mozesz zostawic w spokoju na poczatek sprawdz przewody od rozrusznika bo moze byc tak ze robia zwarcie i wtedy auto ci zgasnie i nie zapali przez jakis czas wiec przeczyszc przewody od rozrusznika i zobacz czy nie sa nigdzie popalone badz stopione

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 04 sie 2012, 16:02

damianek1234561, klemy sa na wierzhu a jakby było zwarcie to akumulator już by potem nie odpalił tylko się nadaawał na złom,
warto zacząć od rzeczy prozaicznych bo czasem tu jest przyczyna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl