[B4 1Z] silnik gaśnie w nieoczekiwanych momentach
Witam
chciałem założyć nowy temat ale lepiej będzie jak podepnę się tutaj. Objawy w mojej Audi B4 1.9 TDI są identyczne. Samochód sam gaśnie i nie da się przewidzieć kiedy. Czasami gaśnie kilometr od garażu a czasami pokonuje 200km i nic się nie dzieje. Jak już zgaśnie to wracam kluczykiem na zero i odpalam od nowa - chodzi. Innym razem robię to samo ale w momencie kiedy powinien kręcić kontrolki przygasają i nic się nie dzieje. rozrusznik nie kręci. Samochód odwiedził już 5 mechaników i żaden nie znalazł odpowiedzi co się dzieje. Kosztowało mnie to sporo nerwów i pieniędzy, efekt jest taki że nie widać poprawy, a walczę już z tym pół roku. Wymieniłem pompę paliwa, akumulator, zawór paliwa, kostkę stacyjki przekaźnik świec. Wymieniłem przekaźnik świateł i samochód jakby się opanował, teraz gaśnie zdecydowanie rzadziej. Nie zmienia to faktu, że nadal szukam odpowiedzi co może być nie tak... kolejni ,, specjaliści" strzelają że to pompa... tylko jak pompa skoro mam drugą i efekty są takie same. Mi się wydaje, że to elektryka, był podpięty pod komputer i nie pokazało żadnych błędów.
jeśli ktoś miał podobny problem lub mógłby coś doradzić byłbym wdzięczny
chciałem założyć nowy temat ale lepiej będzie jak podepnę się tutaj. Objawy w mojej Audi B4 1.9 TDI są identyczne. Samochód sam gaśnie i nie da się przewidzieć kiedy. Czasami gaśnie kilometr od garażu a czasami pokonuje 200km i nic się nie dzieje. Jak już zgaśnie to wracam kluczykiem na zero i odpalam od nowa - chodzi. Innym razem robię to samo ale w momencie kiedy powinien kręcić kontrolki przygasają i nic się nie dzieje. rozrusznik nie kręci. Samochód odwiedził już 5 mechaników i żaden nie znalazł odpowiedzi co się dzieje. Kosztowało mnie to sporo nerwów i pieniędzy, efekt jest taki że nie widać poprawy, a walczę już z tym pół roku. Wymieniłem pompę paliwa, akumulator, zawór paliwa, kostkę stacyjki przekaźnik świec. Wymieniłem przekaźnik świateł i samochód jakby się opanował, teraz gaśnie zdecydowanie rzadziej. Nie zmienia to faktu, że nadal szukam odpowiedzi co może być nie tak... kolejni ,, specjaliści" strzelają że to pompa... tylko jak pompa skoro mam drugą i efekty są takie same. Mi się wydaje, że to elektryka, był podpięty pod komputer i nie pokazało żadnych błędów.
jeśli ktoś miał podobny problem lub mógłby coś doradzić byłbym wdzięczny
Czujnik położenia wału jest w porządku bo już sprawdzałem....
Dziś jak wyjechałem z garażu znów mi zdechła... ale moją uwagę przykuł przekaźnik pod kierownicą... osłonę wożę w bagażniku akurat go trzymałem i czułem jak puknał. Jak zgasła i nie chciała odpalić gdy wróciłem kluczykiem, wyciągłem przekaźnik włożyłem spowrotem odpaliła i zrobiłem z 50 km i chodziła normalnie.
Chodzi o przekaźnik 204 i z tego co wiem jest to przekaźnik świateł... choć na sto procent pewien nie jestem. Znajduje się najbliżej drzwi wejsciowych kierowcy... zaraz obok przekaźnika świec. Czy może być tak, że gdzieś na kablach mam zwarcie i przekaźnik mi wywala i gaśnie ?
A z tym ECU jak można to sprawdzić czy jest wporządku ?
Dziś jak wyjechałem z garażu znów mi zdechła... ale moją uwagę przykuł przekaźnik pod kierownicą... osłonę wożę w bagażniku akurat go trzymałem i czułem jak puknał. Jak zgasła i nie chciała odpalić gdy wróciłem kluczykiem, wyciągłem przekaźnik włożyłem spowrotem odpaliła i zrobiłem z 50 km i chodziła normalnie.
Chodzi o przekaźnik 204 i z tego co wiem jest to przekaźnik świateł... choć na sto procent pewien nie jestem. Znajduje się najbliżej drzwi wejsciowych kierowcy... zaraz obok przekaźnika świec. Czy może być tak, że gdzieś na kablach mam zwarcie i przekaźnik mi wywala i gaśnie ?
A z tym ECU jak można to sprawdzić czy jest wporządku ?
W audi80 nie ma napewno przekaźnika świateł mijania.
jest halogenó http://allegro.pl/przekaznik-204-haloge ... 58607.html jednak nie powinien miec on nic wspólnego z gasnieciem auta.
Patrząc na schemat narysowany na przekaxniku to jest to najprostszy przekaźnik z cewka wejściem i wyjściem. Może ktoś zrobił jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe za jego pomocą
Masz halogeny z przodu ?
Sprawdx co się dzieje jak wyjmiesz przekaźnik - czy auto odpali?
jest halogenó http://allegro.pl/przekaznik-204-haloge ... 58607.html jednak nie powinien miec on nic wspólnego z gasnieciem auta.
Patrząc na schemat narysowany na przekaxniku to jest to najprostszy przekaźnik z cewka wejściem i wyjściem. Może ktoś zrobił jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe za jego pomocą
Masz halogeny z przodu ?
Sprawdx co się dzieje jak wyjmiesz przekaźnik - czy auto odpali?
O właśnie to jest mój przekaźnik... mam halogeny tylko, że jeden z nich jest stłuczony jest mała dziura w szkle ... zamówiłem nowy klosz i 2 tydzień idzie i coś dojść nie może... Czyli ten przekaźnik jest od halogenów
Zabezpieczeń żadnych nie mam poza centralnym zamkiem na kluczyk. Więc problem z imo też odpada. Dzisiaj znów mi zgasła ale po 20 km... zostawiłem ją na parkingu na 40 minut wracam chce odpalić i nic, wcale nie kręci. próbowałem podpiąć na krótko od plusa przy akumulatorze do zaworu paliwa i też nic. Więc to na pewno nie pompa. W sumie od początku to wiedziałem. Co ciekawe kolega ściągnął mnie do domu na podwórko, tak z ciekawości przekręciłem kluczyk i chodzi...
Czyli jak wcześniej mi gasła i po wyciągnięcie przekaźnika i włożeniu go od nowa zapaliła, to to bym przypadek...
A gdzie jest w Audi to ECU czytałem o tym trochę i może pomoże jego zresetowanie.... ?
[ Dodano: 2011-07-19, 14:43 ]
Jak samochód chodzi i wyciągnąłem przekaźnik to gaśnie... jak całkowicie go wyjmę i chce zapalić to kręci ale załapać nie chce. Tylko, że dziś jak miałą ten napad to w ogóle zero reakcji na ten przekaźnik, wiec pewnie to nie to
Zabezpieczeń żadnych nie mam poza centralnym zamkiem na kluczyk. Więc problem z imo też odpada. Dzisiaj znów mi zgasła ale po 20 km... zostawiłem ją na parkingu na 40 minut wracam chce odpalić i nic, wcale nie kręci. próbowałem podpiąć na krótko od plusa przy akumulatorze do zaworu paliwa i też nic. Więc to na pewno nie pompa. W sumie od początku to wiedziałem. Co ciekawe kolega ściągnął mnie do domu na podwórko, tak z ciekawości przekręciłem kluczyk i chodzi...
Czyli jak wcześniej mi gasła i po wyciągnięcie przekaźnika i włożeniu go od nowa zapaliła, to to bym przypadek...
A gdzie jest w Audi to ECU czytałem o tym trochę i może pomoże jego zresetowanie.... ?
[ Dodano: 2011-07-19, 14:43 ]
Jak samochód chodzi i wyciągnąłem przekaźnik to gaśnie... jak całkowicie go wyjmę i chce zapalić to kręci ale załapać nie chce. Tylko, że dziś jak miałą ten napad to w ogóle zero reakcji na ten przekaźnik, wiec pewnie to nie to
Troche szkoda, że podpiąłeś sie pod inny temat bo piszemy w dziale TD a to inna bajka niż tdi.
Skoro problem w większym sensie ujawnia się poruszaniu tym przekaźnikiem to w nim/ jego podłączeniu (może brak styku) w jego sąsiedztwie szukałbym jakies przyczyny. Gniazdo przekaźnika da się wypiąć więc można obejrzeć z tyłu.
Może jednak jest to jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe bo przekaźnik jest uniwersalny, a do halogenów może masz inny przekaźnik.
Wyjmij ten 204 i zobacz czy działają przeciwmgielne przód/ tył.
Ciężko o rozpis przekaźników z pod kierownicy.
Skoro problem w większym sensie ujawnia się poruszaniu tym przekaźnikiem to w nim/ jego podłączeniu (może brak styku) w jego sąsiedztwie szukałbym jakies przyczyny. Gniazdo przekaźnika da się wypiąć więc można obejrzeć z tyłu.
Może jednak jest to jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe bo przekaźnik jest uniwersalny, a do halogenów może masz inny przekaźnik.
Wyjmij ten 204 i zobacz czy działają przeciwmgielne przód/ tył.
Ciężko o rozpis przekaźników z pod kierownicy.
Faktycznie teraz dopiero zauważyłem, jesli jest taka potrzeba mogę zacząć temat w odpowiedniejszym miejscu.
Właśnie z tymi przekaźnikami pod kierownicą tak jest... bo szukałem po internecie schematu czy zdjęć które przypominałyby stan pod moją kierownicą...
Wyciągłem ten przekaźnik i halogeny i przeciwmgielne działają... wycieraczki, kierunki i wszystko co mogłem włączyć siedząc na fotelu kierowcy też działa... wychodzi na to że ten przekaźnik jest od czegoś innego....
Zadziwia mnie ten samochód coraz bardziej... w piątek jestem umówiony u kolejnego fachowca zobaczymy co powie...
Właśnie z tymi przekaźnikami pod kierownicą tak jest... bo szukałem po internecie schematu czy zdjęć które przypominałyby stan pod moją kierownicą...
Wyciągłem ten przekaźnik i halogeny i przeciwmgielne działają... wycieraczki, kierunki i wszystko co mogłem włączyć siedząc na fotelu kierowcy też działa... wychodzi na to że ten przekaźnik jest od czegoś innego....
Zadziwia mnie ten samochód coraz bardziej... w piątek jestem umówiony u kolejnego fachowca zobaczymy co powie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dziękuje bardzo
Dziś cały dzień jeździłem i nic się nie działo. Jazda tym samochodem to większa adrenalina niż skoki ze spadochronem Nie wiadomo kiedy zgaśnie i czy odpali
[ Dodano: 2011-07-22, 18:15 ]
Znów trochę czytałem i muszę wykluczyć ECU ponieważ awaria czujnika nie blokowałaby rozrusznika a tak właśnie się dzieje u mnie, czasami jak zgaśnie to przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje....
Może ma ktoś jeszcze jakaś teorię co do tej usterki ?
Dziś cały dzień jeździłem i nic się nie działo. Jazda tym samochodem to większa adrenalina niż skoki ze spadochronem Nie wiadomo kiedy zgaśnie i czy odpali
[ Dodano: 2011-07-22, 18:15 ]
Znów trochę czytałem i muszę wykluczyć ECU ponieważ awaria czujnika nie blokowałaby rozrusznika a tak właśnie się dzieje u mnie, czasami jak zgaśnie to przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje....
Może ma ktoś jeszcze jakaś teorię co do tej usterki ?
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia