W zetorach jest o tyle fajnie rozwiązane że byle lama jest w stanie zajrzeć pod obudowę paska, jak się nie widziało jak zakładali to warto zrzucić osłonę zaraz po naprawie. Przynajmniej będziemy pewni że mamy to za co zapłaciliśmy. Rolka prowadząca i napinacz też jest widoczny po zrzuceniu osłony.kyjo pisze:że zakłada stary pasek a kasuje za nowy...
[b4 1.9 TDI 1z]rozwalony rozrząd
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Święte słowa panie axell, :mrgreen: można zerknąć czy czasem napinacza nie zapomnieli właściwie napiąć , bo są rózne przypadkiaxell pisze:W zetorach jest o tyle fajnie rozwiązane że byle lama jest w stanie zajrzeć pod obudowę paska, jak się nie widziało jak zakładali to warto zrzucić osłonę zaraz po naprawie. Przynajmniej będziemy pewni że mamy to za co zapłaciliśmy. Rolka prowadząca i napinacz też jest widoczny po zrzuceniu osłony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
można mu polać :mrgreen: sorki za off :mrgreen: :mrgreen:MUNIOR pisze:Święte słowa panie axell, :mrgreen:axell pisze:W zetorach jest o tyle fajnie rozwiązane że byle lama jest w stanie zajrzeć pod obudowę paska, jak się nie widziało jak zakładali to warto zrzucić osłonę zaraz po naprawie. Przynajmniej będziemy pewni że mamy to za co zapłaciliśmy. Rolka prowadząca i napinacz też jest widoczny po zrzuceniu osłony.
bo 9/10 nie potrafi dobrze paska założyć, ja zawsze napinam zgodnie ze znakami na napinaczu i jeszcze nie zdarzyło mi się żeby naciąg się zmienił po przekręceniu silnikiem (ale dla pewności i tak sprawdzam czy jest ok)kyjo pisze:9/10 napinaczy które widziałem są popuszczone ze zwględu że każdy napinając do kreski zapomina że po obrocie ja pasek sie układa napinacz sie toroche zwolni.
w jaki sposób zszedł :?: odkręcił się całkiem czy rozsypał i środek został na szpilce :?: jeżeli środek został na szpilce to łatwo zweryfikować czy był dobrze napięty <ok>MUNIOR pisze:On zdaje sie sam zszedłUKI_XX pisze:zrób zdjęcia paska i napinacza, mam nadzieję że napinacza nie zdejmowałeś
już było na forum jak jednemu koledze rozsypał się napinacz bo miał na chama napięty pasek :shock:
a po zdjęciach paska chociaż będzie widać w jakim był stanie
Ja mam inne pytanie. Czy łożyska w pompie wtryskowej mogą powodować zsuwanie się paska rozrządu w stronę chłodnicy? Jaki to mógłby być luz. Zaobserwowałem u siebie właśnie taką dolegliwość, że pasek zaczyna być przycinany od strony chłodnicy. I teraz drugie pytanie, ile może kosztować wymiana łożysk i uszczelnienie pompy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mogą i owszem ,tulejki bo w pompie nie ma łożyskkojak85 pisze:Ja mam inne pytanie. Czy łożyska w pompie wtryskowej mogą powodować zsuwanie się paska rozrządu w stronę chłodnicy?
wyrażnie wyczuwalny luz ,po rozpieciu rozrządu na kole pasowym pompykojak85 pisze:Jaki to mógłby być luz
A to już różnie, bo wymiana tulejek wymaga rozebrania pompy w proszek ,od kosmosu 500-700zł w ''diesel serwis"w skrajnych przypadkach ,do normalnych cen w okolicy 300zł ,u mnie jeszcze taniej a jakbyś chciał całą pompę to 450zł od AFN-akojak85 pisze:ile może kosztować wymiana łożysk i uszczelnienie pompy?
[ Dodano: 2011-07-19, 13:29 ]
Mi się tam też nic nie "zwalnia "jak napnę tak jest Tak jak mówisz Łukaszukyjo pisze:a 9/10 napinaczy które widziałem są popuszczone ze zwględu że każdy napinając do kreski zapomina że po obrocie ja pasek sie układa napinacz sie toroche zwolni.
A jak poprawnie napiąć pasek. Dodam, że mam rolkę z płetwą. I kolejne pytanie na które koło najpierw zakładacie pasek - podajcie proszę jakąś kolejność, bo nie chcę niczego popsuć i chcę zrobić wszystko jak należy. W 1.9D - 1Y zmieniałem rozrząd to pasek wszedł łatwo a tutaj wydaje mi się za krótki. Co mogę robić źle? Ratujcie, bo już nie mogę z tym samochodem.
hehe.. najpierw na samym dole, potem pompa i wałek oraz napinacz, trzeba na każde koło włożyć po trochę i powoli nasuwać uważając aby nie pokaleczyć paska o ostre krawędzie kół, na samym końcu przed napięciem paska zakłada się tą małą rolkę u góry <ok>
napinacz należy przekręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara do momentu aż znaki się pokryją (wszystko jest w instrukcji montażu napinacza)
napinacz należy przekręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara do momentu aż znaki się pokryją (wszystko jest w instrukcji montażu napinacza)