[B4 1Z] dziwny brak mocy
[B4 1Z] dziwny brak mocy
Witam
jestem posiadaczem Audi B4 TDI z 19992 roku (kupiłem go niedawno)
z góry już pisze że byłem u mechanika, na początku stwierdził już że będzie problem bo nie da się podpiąć pod komputer (podobno za stary Xx) naprawił jakiś mechanizm od turbiny ale objawy nadal są takie same
- odpala, chodzi, przyspiesza bardzo dobrze
- podczas zmiany biegu (gdy obroty nie spadły) i dodaniu gazu nie przyspiesza tak jak by 0 reakcji na wciśnięcie pedału gazu ( trzeba wcisnąć sprzęgło gdy obroty spadną silnik przez sekunde zacznie nierówno chodzić, gdy się puści sprzęgło przyspiesza już normalnie)
- podczas jazdy obojętnie na którym biegu, całkowicie odejmie się gaz po dodaniu tak samo jak wyżej 0 mocy 0 reakcji, sprzęgło obroty spadną silnik zaklekocze i można dodać gazu
czy może przyczyną tego być zabrudzony nastawnik ??
czy ktoś może spotkał się już z takim problemem ??
jestem posiadaczem Audi B4 TDI z 19992 roku (kupiłem go niedawno)
z góry już pisze że byłem u mechanika, na początku stwierdził już że będzie problem bo nie da się podpiąć pod komputer (podobno za stary Xx) naprawił jakiś mechanizm od turbiny ale objawy nadal są takie same
- odpala, chodzi, przyspiesza bardzo dobrze
- podczas zmiany biegu (gdy obroty nie spadły) i dodaniu gazu nie przyspiesza tak jak by 0 reakcji na wciśnięcie pedału gazu ( trzeba wcisnąć sprzęgło gdy obroty spadną silnik przez sekunde zacznie nierówno chodzić, gdy się puści sprzęgło przyspiesza już normalnie)
- podczas jazdy obojętnie na którym biegu, całkowicie odejmie się gaz po dodaniu tak samo jak wyżej 0 mocy 0 reakcji, sprzęgło obroty spadną silnik zaklekocze i można dodać gazu
czy może przyczyną tego być zabrudzony nastawnik ??
czy ktoś może spotkał się już z takim problemem ??
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 21:36 przez maniek007, łącznie zmieniany 1 raz.
Od razu bym mu zasadził kopa :evil: mój też stary i się da podłączyć <ok>maniek007 pisze:na początku stwierdził już że będzie problem bo nie da się podpiąć pod komputer (podobno za stary Xx)
Nastawnik się kończymaniek007 pisze:jak by 0 reakcji na wciśnięcie pedału gazu
I raczej czyszczenie tu nie pomoże :roll:czy może przyczyną tego być zabrudzony nastawnik ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Powiem ci że na 100%przyczyną jest nastawnik ,ale niestety to nie brudmaniek007 pisze:podczas jazdy obojętnie na którym biegu, całkowicie odejmie się gaz po dodaniu tak samo jak wyżej 0 mocy 0 reakcji, sprzęgło obroty spadną silnik zaklekocze i można dodać gazu
czy może przyczyną tego być zabrudzony nastawnik ??

tak ,4 razy się spotkałem ,objaw dokładnie ten sam ,brak reakcji na pedał gazu ,paląca się kontrolka CHECK w skrajnych przypadkach gaśnięcie silnika po dodaniu i puszczeniu gazu . Niestety tak umiera nieudany poprzednik nastawnika indukcyjnego ,nastawnik potencjometryczny .Wszystkie 4 przypadki zakończone przekładką osprzetu i nastawnika na indukcyjny.Po czym skończyły się problemy .Wyjścia są trzy ,pierwsze wymiana na używany ,wyjscie mocno ryzykowne bo najmłodsze nastawniki potencjometryczne pochodzą z 94 roku i mają za sobą grube setki tysięcy kilometrów .Drugie wyjście zakup nowego nastawnika ,koszt ok.1500zł .Trzecie wyjscie przekładka osprzętu i nastawnika na indukcyjny koszt części ok.700zł .Ostatnie rozwiązanie jest najlepszemaniek007 pisze:czy ktoś może spotkał się już z takim problemem ??

u mnie nie zapala się jeszcze check (a działa na pewno), mechanik coś tam porobił i teraz powyżej 3tyś obrotów pojawiają się te objawy . . .
czy oprócz nastawnika na indukcyjny muszę wymienić coś jeszcze ??
dziękuje koledzy za szybka odpowiedź
@axell może nie wstyd było mu powiedzieć że nie ma fejsu lub przejściówki xD
czy oprócz nastawnika na indukcyjny muszę wymienić coś jeszcze ??
dziękuje koledzy za szybka odpowiedź
@axell może nie wstyd było mu powiedzieć że nie ma fejsu lub przejściówki xD
Gaśnie po spuszczeniu gazu:(
Witam.Silnik 1Z gasnie gdy spuszcze noge z gazu,zazwyczaj dzieje sie tak po przekroczeniu 2500 obrotow. Ktos wie jaka przyczyna?? Znajomy mechanik mowil,ze to moze byc wina podcisnienia,ale sprawdzalem weze i jest ok.
Pomocy!!
Pomocy!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Domyślam się że masz silnik na przepływce boscha :?: jeśli tak ,to winny jest na 99,9 % padający nastawnik potencjometryczny ,niestety jeden z typowych objawów jego agonicichy383 pisze:Silnik 1Z gasnie gdy spuszcze noge z gazu,zazwyczaj dzieje sie tak po przekroczeniu 2500 obrotow. Ktos wie jaka przyczyna??

:roll: A co to podciśnienie , ma się do obrotów i gasnięcia silnika :?: ...widze że się gościu zna że hoho :roll: Bzdury gada ,możesz mu powiedzieć że ja tak mówię :mrgreen: a jak bedzie miał watpliwości niech poda choć jeden przykład gdzie brak lub nadmiar podciśnienia ,czy nawet ciśnienia ,w którymkolwiek wężyku twojego tdi ma wpływ na gaśnięcie autacichy383 pisze:Znajomy mechanik mowil,ze to moze byc wina podcisnienia

-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Re: Gaśnie po spuszczeniu gazu:(
jeździj dalej po mechanikach to zaraz ci silnik cały wymienią :mrgreen:Znajomy mechanik mowil,ze to moze byc wina podcisnienia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ze stycznia 94 zapewnecichy383 pisze:80-tka jest z 94r. Jutro sprawdzę jaka przepływka.


No niektórzy naprawiającichy383 pisze:Jesli nastawnik to cala pompa czy tylko nastawnik do wymiany lub jakiejs naprawy??

