Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] dziwny brak mocy

maniek007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:01

[B4 1Z] dziwny brak mocy

Post autor: maniek007 » 21 lip 2011, 20:17

Witam

jestem posiadaczem Audi B4 TDI z 19992 roku (kupiłem go niedawno)
z góry już pisze że byłem u mechanika, na początku stwierdził już że będzie problem bo nie da się podpiąć pod komputer (podobno za stary Xx) naprawił jakiś mechanizm od turbiny ale objawy nadal są takie same

- odpala, chodzi, przyspiesza bardzo dobrze

- podczas zmiany biegu (gdy obroty nie spadły) i dodaniu gazu nie przyspiesza tak jak by 0 reakcji na wciśnięcie pedału gazu ( trzeba wcisnąć sprzęgło gdy obroty spadną silnik przez sekunde zacznie nierówno chodzić, gdy się puści sprzęgło przyspiesza już normalnie)

- podczas jazdy obojętnie na którym biegu, całkowicie odejmie się gaz po dodaniu tak samo jak wyżej 0 mocy 0 reakcji, sprzęgło obroty spadną silnik zaklekocze i można dodać gazu


czy może przyczyną tego być zabrudzony nastawnik ??

czy ktoś może spotkał się już z takim problemem ??
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 21:36 przez maniek007, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 21 lip 2011, 20:39

maniek007 pisze:na początku stwierdził już że będzie problem bo nie da się podpiąć pod komputer (podobno za stary Xx)
Od razu bym mu zasadził kopa :evil: mój też stary i się da podłączyć <ok>
maniek007 pisze:jak by 0 reakcji na wciśnięcie pedału gazu
Nastawnik się kończy
czy może przyczyną tego być zabrudzony nastawnik ??
I raczej czyszczenie tu nie pomoże :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 lip 2011, 20:43

maniek007 pisze:podczas jazdy obojętnie na którym biegu, całkowicie odejmie się gaz po dodaniu tak samo jak wyżej 0 mocy 0 reakcji, sprzęgło obroty spadną silnik zaklekocze i można dodać gazu


czy może przyczyną tego być zabrudzony nastawnik ??
Powiem ci że na 100%przyczyną jest nastawnik ,ale niestety to nie brud :-/ ,tylko zużyte ,wytarte ścieżki potencjometru i nawet nie próbuj go czyścić ani naprawiać bo szkoda czasu i pieniedzy .
maniek007 pisze:czy ktoś może spotkał się już z takim problemem ??
tak ,4 razy się spotkałem ,objaw dokładnie ten sam ,brak reakcji na pedał gazu ,paląca się kontrolka CHECK w skrajnych przypadkach gaśnięcie silnika po dodaniu i puszczeniu gazu . Niestety tak umiera nieudany poprzednik nastawnika indukcyjnego ,nastawnik potencjometryczny .Wszystkie 4 przypadki zakończone przekładką osprzetu i nastawnika na indukcyjny.Po czym skończyły się problemy .Wyjścia są trzy ,pierwsze wymiana na używany ,wyjscie mocno ryzykowne bo najmłodsze nastawniki potencjometryczne pochodzą z 94 roku i mają za sobą grube setki tysięcy kilometrów .Drugie wyjście zakup nowego nastawnika ,koszt ok.1500zł .Trzecie wyjscie przekładka osprzętu i nastawnika na indukcyjny koszt części ok.700zł .Ostatnie rozwiązanie jest najlepsze ;-)

maniek007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:01

Post autor: maniek007 » 21 lip 2011, 20:56

u mnie nie zapala się jeszcze check (a działa na pewno), mechanik coś tam porobił i teraz powyżej 3tyś obrotów pojawiają się te objawy . . .

czy oprócz nastawnika na indukcyjny muszę wymienić coś jeszcze ??

dziękuje koledzy za szybka odpowiedź

@axell może nie wstyd było mu powiedzieć że nie ma fejsu lub przejściówki xD

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 21 lip 2011, 21:05

maniek007 pisze:czy oprócz nastawnika na indukcyjny muszę wymienić coś jeszcze ??
Przepływkę z obudową filtra, ECU z wtyką
maniek007 pisze:może nie wstyd było mu powiedzieć że nie ma fejsu lub przejściówki xD
I właśnie za to powinien dostać kopa <ok>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 lip 2011, 21:55

czy oprócz nastawnika na indukcyjny muszę wymienić coś jeszcze ?
<bylo> <szukaj>

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 10 sie 2011, 18:23

kolego maniek007 jak coś to mogę pomóc i dalej będziesz jeździł z nastawnikiem potencjometrycznym

cichy383
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 15 sie 2011, 13:51

Gaśnie po spuszczeniu gazu:(

Post autor: cichy383 » 15 sie 2011, 14:06

Witam.Silnik 1Z gasnie gdy spuszcze noge z gazu,zazwyczaj dzieje sie tak po przekroczeniu 2500 obrotow. Ktos wie jaka przyczyna?? Znajomy mechanik mowil,ze to moze byc wina podcisnienia,ale sprawdzalem weze i jest ok.
Pomocy!!

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 15 sie 2011, 15:42

pokaż kolego logi, z którego roku masz autko??, i kiedy jak to się stało?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 sie 2011, 15:48

cichy383 pisze:Silnik 1Z gasnie gdy spuszcze noge z gazu,zazwyczaj dzieje sie tak po przekroczeniu 2500 obrotow. Ktos wie jaka przyczyna??
Domyślam się że masz silnik na przepływce boscha :?: jeśli tak ,to winny jest na 99,9 % padający nastawnik potencjometryczny ,niestety jeden z typowych objawów jego agoni ;-)
cichy383 pisze:Znajomy mechanik mowil,ze to moze byc wina podcisnienia
:roll: A co to podciśnienie , ma się do obrotów i gasnięcia silnika :?: ...widze że się gościu zna że hoho :roll: Bzdury gada ,możesz mu powiedzieć że ja tak mówię :mrgreen: a jak bedzie miał watpliwości niech poda choć jeden przykład gdzie brak lub nadmiar podciśnienia ,czy nawet ciśnienia ,w którymkolwiek wężyku twojego tdi ma wpływ na gaśnięcie auta ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: Gaśnie po spuszczeniu gazu:(

Post autor: gibaj » 15 sie 2011, 21:48

Znajomy mechanik mowil,ze to moze byc wina podcisnienia
jeździj dalej po mechanikach to zaraz ci silnik cały wymienią :mrgreen:

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 sie 2011, 19:33

gibaj pisze:jeździj dalej po mechanikach to zaraz ci silnik cały wymienią :mrgreen:
Silnik to może nie ale pompę pewnie nową założą ;-)

cichy383
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 15 sie 2011, 13:51

Post autor: cichy383 » 16 sie 2011, 21:39

80-tka jest z 94r. Jutro sprawdzę jaka przepływka.Jesli nastawnik to cala pompa czy tylko nastawnik do wymiany lub jakiejs naprawy??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 sie 2011, 23:02

cichy383 pisze:80-tka jest z 94r. Jutro sprawdzę jaka przepływka.
Ze stycznia 94 zapewne :-/ Przepływka bosch niestety ,ostatni wypust tego "bajeru"... zbyt charakterystyczne masz objawy zeby mogło być inaczej ;-)
cichy383 pisze:Jesli nastawnik to cala pompa czy tylko nastawnik do wymiany lub jakiejs naprawy??
No niektórzy naprawiają ;-) nastawniki potencjometryczne ,tylko jakoś ta naprawa dziwnie wpływa na nastawnik ,bo po naprawie auto niby jeżdzi normalnie ,tyle że gorzej się zbiera niż 1,9 D :-P Lepiej zbieraj kolego graty na przekładkę na pierburga ,jak jesteś przywiązany do auta i jak chcesz żeby jeżdziło tak jak przystało na 90 konne TDI :mrgreen:

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 17 sie 2011, 00:27

MUNIOR, Oj nie zgodził bym się z tym że po naprawie nastawnika auto słabnie i jedzie tak jak 1.9D, u mnie było wręcz przeciwnie auto odżyło po tym zabiegu i ma się dobrze do tej pory :mrgreen: a miną już ponad rok od naprawy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl