[B4 1Z] dziwny brak mocy
[B4 1Z] dziwny brak mocy
Witam
jestem posiadaczem Audi B4 TDI z 19992 roku (kupiłem go niedawno)
z góry już pisze że byłem u mechanika, na początku stwierdził już że będzie problem bo nie da się podpiąć pod komputer (podobno za stary Xx) naprawił jakiś mechanizm od turbiny ale objawy nadal są takie same
- odpala, chodzi, przyspiesza bardzo dobrze
- podczas zmiany biegu (gdy obroty nie spadły) i dodaniu gazu nie przyspiesza tak jak by 0 reakcji na wciśnięcie pedału gazu ( trzeba wcisnąć sprzęgło gdy obroty spadną silnik przez sekunde zacznie nierówno chodzić, gdy się puści sprzęgło przyspiesza już normalnie)
- podczas jazdy obojętnie na którym biegu, całkowicie odejmie się gaz po dodaniu tak samo jak wyżej 0 mocy 0 reakcji, sprzęgło obroty spadną silnik zaklekocze i można dodać gazu
czy może przyczyną tego być zabrudzony nastawnik ??
czy ktoś może spotkał się już z takim problemem ??
jestem posiadaczem Audi B4 TDI z 19992 roku (kupiłem go niedawno)
z góry już pisze że byłem u mechanika, na początku stwierdził już że będzie problem bo nie da się podpiąć pod komputer (podobno za stary Xx) naprawił jakiś mechanizm od turbiny ale objawy nadal są takie same
- odpala, chodzi, przyspiesza bardzo dobrze
- podczas zmiany biegu (gdy obroty nie spadły) i dodaniu gazu nie przyspiesza tak jak by 0 reakcji na wciśnięcie pedału gazu ( trzeba wcisnąć sprzęgło gdy obroty spadną silnik przez sekunde zacznie nierówno chodzić, gdy się puści sprzęgło przyspiesza już normalnie)
- podczas jazdy obojętnie na którym biegu, całkowicie odejmie się gaz po dodaniu tak samo jak wyżej 0 mocy 0 reakcji, sprzęgło obroty spadną silnik zaklekocze i można dodać gazu
czy może przyczyną tego być zabrudzony nastawnik ??
czy ktoś może spotkał się już z takim problemem ??
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 21:36 przez maniek007, łącznie zmieniany 1 raz.
Od razu bym mu zasadził kopa :evil: mój też stary i się da podłączyć <ok>maniek007 pisze:na początku stwierdził już że będzie problem bo nie da się podpiąć pod komputer (podobno za stary Xx)
Nastawnik się kończymaniek007 pisze:jak by 0 reakcji na wciśnięcie pedału gazu
I raczej czyszczenie tu nie pomoże :roll:czy może przyczyną tego być zabrudzony nastawnik ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Powiem ci że na 100%przyczyną jest nastawnik ,ale niestety to nie brud ,tylko zużyte ,wytarte ścieżki potencjometru i nawet nie próbuj go czyścić ani naprawiać bo szkoda czasu i pieniedzy .maniek007 pisze:podczas jazdy obojętnie na którym biegu, całkowicie odejmie się gaz po dodaniu tak samo jak wyżej 0 mocy 0 reakcji, sprzęgło obroty spadną silnik zaklekocze i można dodać gazu
czy może przyczyną tego być zabrudzony nastawnik ??
tak ,4 razy się spotkałem ,objaw dokładnie ten sam ,brak reakcji na pedał gazu ,paląca się kontrolka CHECK w skrajnych przypadkach gaśnięcie silnika po dodaniu i puszczeniu gazu . Niestety tak umiera nieudany poprzednik nastawnika indukcyjnego ,nastawnik potencjometryczny .Wszystkie 4 przypadki zakończone przekładką osprzetu i nastawnika na indukcyjny.Po czym skończyły się problemy .Wyjścia są trzy ,pierwsze wymiana na używany ,wyjscie mocno ryzykowne bo najmłodsze nastawniki potencjometryczne pochodzą z 94 roku i mają za sobą grube setki tysięcy kilometrów .Drugie wyjście zakup nowego nastawnika ,koszt ok.1500zł .Trzecie wyjscie przekładka osprzętu i nastawnika na indukcyjny koszt części ok.700zł .Ostatnie rozwiązanie jest najlepszemaniek007 pisze:czy ktoś może spotkał się już z takim problemem ??
u mnie nie zapala się jeszcze check (a działa na pewno), mechanik coś tam porobił i teraz powyżej 3tyś obrotów pojawiają się te objawy . . .
czy oprócz nastawnika na indukcyjny muszę wymienić coś jeszcze ??
dziękuje koledzy za szybka odpowiedź
@axell może nie wstyd było mu powiedzieć że nie ma fejsu lub przejściówki xD
czy oprócz nastawnika na indukcyjny muszę wymienić coś jeszcze ??
dziękuje koledzy za szybka odpowiedź
@axell może nie wstyd było mu powiedzieć że nie ma fejsu lub przejściówki xD
Gaśnie po spuszczeniu gazu:(
Witam.Silnik 1Z gasnie gdy spuszcze noge z gazu,zazwyczaj dzieje sie tak po przekroczeniu 2500 obrotow. Ktos wie jaka przyczyna?? Znajomy mechanik mowil,ze to moze byc wina podcisnienia,ale sprawdzalem weze i jest ok.
Pomocy!!
Pomocy!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Domyślam się że masz silnik na przepływce boscha :?: jeśli tak ,to winny jest na 99,9 % padający nastawnik potencjometryczny ,niestety jeden z typowych objawów jego agonicichy383 pisze:Silnik 1Z gasnie gdy spuszcze noge z gazu,zazwyczaj dzieje sie tak po przekroczeniu 2500 obrotow. Ktos wie jaka przyczyna??
:roll: A co to podciśnienie , ma się do obrotów i gasnięcia silnika :?: ...widze że się gościu zna że hoho :roll: Bzdury gada ,możesz mu powiedzieć że ja tak mówię :mrgreen: a jak bedzie miał watpliwości niech poda choć jeden przykład gdzie brak lub nadmiar podciśnienia ,czy nawet ciśnienia ,w którymkolwiek wężyku twojego tdi ma wpływ na gaśnięcie autacichy383 pisze:Znajomy mechanik mowil,ze to moze byc wina podcisnienia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Re: Gaśnie po spuszczeniu gazu:(
jeździj dalej po mechanikach to zaraz ci silnik cały wymienią :mrgreen:Znajomy mechanik mowil,ze to moze byc wina podcisnienia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ze stycznia 94 zapewne Przepływka bosch niestety ,ostatni wypust tego "bajeru"... zbyt charakterystyczne masz objawy zeby mogło być inaczejcichy383 pisze:80-tka jest z 94r. Jutro sprawdzę jaka przepływka.
No niektórzy naprawiają nastawniki potencjometryczne ,tylko jakoś ta naprawa dziwnie wpływa na nastawnik ,bo po naprawie auto niby jeżdzi normalnie ,tyle że gorzej się zbiera niż 1,9 D Lepiej zbieraj kolego graty na przekładkę na pierburga ,jak jesteś przywiązany do auta i jak chcesz żeby jeżdziło tak jak przystało na 90 konne TDI :mrgreen:cichy383 pisze:Jesli nastawnik to cala pompa czy tylko nastawnik do wymiany lub jakiejs naprawy??