Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - pompa z 10mm na 11mm

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 28 lip 2011, 19:39

Ross pisze:a gdyby zastosowac IC który ma wlot i wylot po jednej stronie ?
To by rozwiazalo problem orurowania bo mozna by wykorzystac wiekszosc oryginalnej instalacji - tylko z dołu do IC podciągnąć.
np
http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... IC0055.jpg

http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... MIB4FR.jpg
mialem taki z SAABA 2.0T, chlodzic chlodzil, ale przeplyw przez takiego coolera jest utrudniony....

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 28 lip 2011, 21:21

A co to za problem pomyśleć troszkę i umocować orurowanie?? Przecież tam zbytniej filozofii nie ma ;-)

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 29 lip 2011, 09:22

Niki20 pisze:A co to za problem pomyśleć troszkę i umocować orurowanie?? Przecież tam zbytniej filozofii nie ma ;-)
chyba nie do konca... Im dłuższe orurowanie tym większy lag i później wstaje turbo, a
wylot turbiny jest skierowany w strone chłodnicy, wiec chyba jedyne rozsadne wyjscie to przeciągnąć rurę między rozrządem a chłodnicą i dalej w dół... I to będzie ponad metr rur i bardziej napchane pod maską...

Nie chce się spierać z bardziej doświadczonymi kolegami, ale osobiscie uważam, że warto sprawdzić jak będzie się zachowywało auto przy mocy ok 150 km bez FMIC.
W końcu 1.9 Tdi 150km ARL mają doładowanie fabryczne 1.375 bara i latają na 170KM przy ok 1,5bara na standardowym ICku (wiem, że jest wiekszy :P )

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 29 lip 2011, 11:11

dokadnie Ross, dodatkowo moge dodac ze FranoF1 kiedys wspominal ze kazde lamanie rury dolotu do turbo to 5% strat mocy, wiec chyba najlepszym wyjsciem bylo by targac cos seryjnie wystepujacego w 80tce (czyli s2/rs2) albo rzeczywiscie isc dalej i brac cos z nowszych diesli

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 29 lip 2011, 19:35

poprosze Solskiera o opinie w tym temacie, on miał jako jeden z pierwszych FMIC


EDIT: napisałem do Solskiera PW, moze ma urlop bo na gg też cisza..

EDIT2: Program będzie jeszcze w sierpniu :)

EDIT3: Programem zajmie się KOSTRZ :) - do końca sierpnia auto powinno byc shamowane.

[ Dodano: 2011-09-03, 19:40 ]
Program od Kostrza już siedzi :).

Po pierwszych testach stwierdzam, że jest przyjemnie. Zostanie jeszcze zrobiona korekta - wiecej powera w gornych obrotach i jade na hamownie.

Kostrz się postarał i zrobił program taki o jaki go prosiłem - żadnego kopa momentu, tylko płnnie rozwijana moc. Nie dużo paliwa do ok 2tys obrotow zeby przy spokojnej miejskiej jezdzie nic nie szarpało i zeby zachowac rozsadne spalanie. A powyzej 2500 pełen ogień do odcinki :) - będize ok 55-56mg. Czyli w miare rozsądne maximum przy seryjnym turbo i IC.

Auto idzie z każdego biegu bardzo płynnie rozwija moc - wciskam gaz i jednostajnie przyspiesza wciskajac w fotel od 1800 do 4200 obr.

Zrobiłem test przyspieszz rezerwą i powoli ze sprzeglem. :) Można by jeszcze kapke urwać

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 03 wrz 2011, 20:03

Ross starałem się zrobić sofcik jak chciałeś , robię właśnie mocniejsza wersje programu dla ciebie by wycisnąć jeszcze więcej mocy, cieszę się ze soft Ci się podoba. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 04 wrz 2011, 11:09

Ross, rozumiem ze program przygotowany pod pompe 11mm i wtryski 216?

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 04 wrz 2011, 11:32

soft jest zrobiony stosownie pod mod jaki ma Ross w swojej pompie i wtryski 216 220/300bar dopasowałem mapy napięcia pompy i kata oraz innych :-P .

jak soft w rzeczywistości się sprawuje niech Ross się wypowie.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 04 wrz 2011, 11:37

to czekam na wynik z hamowni

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 04 wrz 2011, 16:07

Pompa nie ma takiej wydajnosci jak prawdziwa 11mm. Nie oczekuje wyniku powyżej 150km.Z tej przyczyny, ze głowiczka 11mm siedzi w korpusie mojej ori pompy 1Z a ona ma niższe ciśnienie wewnętrzne od chociażby pompy AFN - co juz owocuje ok 15% mniejszym powerem. Nie chcę też narazie zmieniać turbiny pownieważ ta którą mam jest w świetnej kondycji - nie chce VNt...
Nie mniej jednak wydajność paliwowa - zapas jest znacznie lepszy od serii nie ma problemu w nakarmienie tłoków 55mg dawką przy 3800 obrotów i doładowaniem do 1.4 bara.

Jeździ się juz wspaniale, bo przyspieszenie jest mocne az do 4200 obr - przyznam, ze mam opory przed sprawdzeniem maksymalnych obrotow. Obroty pną się w górę bez trudu przekraczając 4 tys.
Później nagram filmik z przyspieszenia na 3 biegu.

Dla zobrazowania -przed zamontowaniem głowiczki 11mm miałem dawke 2,3mg i ok 126 km (wykres w linku w podpisie) - po zamontowaniu głowiczki musialem ustawic na ok 8mg a i tak paliwa bylo sporo wiecej i auto bylo monciejsze niz na tych 2,3 mg.

Teraz wszystko w rękach Kostrz'a :) Nie zależy mi na oszałamiających cyfrach tylko na wysokiej śreniej mocy i momentu powyzej 2500 obr.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2011, 16:35 przez Ross, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 04 wrz 2011, 16:24

a co z legendarnym kopceniem, wystepuje? bo z tego co pamietam nie dawales wiekszego ic

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 04 wrz 2011, 16:43

dym jest tylko przy maksymalnym bucie, ale akceptuje to :)
Jak dotąd dusiłem trochę auto i sprawdzałem temp w dolocie - nie ma tragedii - po 10 przyspieszeniach od 40 do 140 na max bucie temp w dolocie podniosla sie o 10 stopni w stosunku do temp zewnetrznej.... Może dlatego, ze robiąc przegląd dolotu - opasek zaciskowych itp zobacyzlem, ze IC jest w 80% zalepiony błotem. Dopiero myjka cisnieniowa sobie poradziła. Porobiłęm też otwory w nadkolu za IC dla lepszej wymiany powietrza. Ide o zakład, ze mało kto zajrzał do IC zeby sprawdzić jego stan...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 wrz 2011, 16:44

Ross pisze:ze głowiczka 11mm siedzi w korpusie mojej ori pompy 1Z
Od korpusu nie zależy ciśnienie wewnętrzne.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 04 wrz 2011, 16:49

Ross, tak racje, sprawdzenie IC tez na pewno duzo daje... ale to myjke cisnieniowa do srodka wkladales i w ten sposob wyplukales go?

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 04 wrz 2011, 17:22

Kolczat pisze:Ross, tak racje, sprawdzenie IC tez na pewno duzo daje... ale to myjke cisnieniowa do srodka wkladales i w ten sposob wyplukales go?
Sprawdzilem, czy w ic nie ma oleju - nic nie wyplynelo. Ale nie spelnial swojej funkcji bo prawie caly byl zalepiony blotem i inymi brudami z ulicy. Uzyskał prześwit dopiero jak potraktowalem go myjką
trepek pisze:
Ross pisze:ze głowiczka 11mm siedzi w korpusie mojej ori pompy 1Z
Od korpusu nie zależy ciśnienie wewnętrzne.
mógłbyś coś więcej powiedzieć ? ja tą informację wyczytałem kilka razy na forum VW...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl