mialem taki z SAABA 2.0T, chlodzic chlodzil, ale przeplyw przez takiego coolera jest utrudniony....Ross pisze:a gdyby zastosowac IC który ma wlot i wylot po jednej stronie ?
To by rozwiazalo problem orurowania bo mozna by wykorzystac wiekszosc oryginalnej instalacji - tylko z dołu do IC podciągnąć.
np
http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... IC0055.jpg
http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... MIB4FR.jpg
[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - pompa z 10mm na 11mm
chyba nie do konca... Im dłuższe orurowanie tym większy lag i później wstaje turbo, aNiki20 pisze:A co to za problem pomyśleć troszkę i umocować orurowanie?? Przecież tam zbytniej filozofii nie ma
wylot turbiny jest skierowany w strone chłodnicy, wiec chyba jedyne rozsadne wyjscie to przeciągnąć rurę między rozrządem a chłodnicą i dalej w dół... I to będzie ponad metr rur i bardziej napchane pod maską...
Nie chce się spierać z bardziej doświadczonymi kolegami, ale osobiscie uważam, że warto sprawdzić jak będzie się zachowywało auto przy mocy ok 150 km bez FMIC.
W końcu 1.9 Tdi 150km ARL mają doładowanie fabryczne 1.375 bara i latają na 170KM przy ok 1,5bara na standardowym ICku (wiem, że jest wiekszy )
poprosze Solskiera o opinie w tym temacie, on miał jako jeden z pierwszych FMIC
EDIT: napisałem do Solskiera PW, moze ma urlop bo na gg też cisza..
EDIT2: Program będzie jeszcze w sierpniu
EDIT3: Programem zajmie się KOSTRZ - do końca sierpnia auto powinno byc shamowane.
[ Dodano: 2011-09-03, 19:40 ]
Program od Kostrza już siedzi .
Po pierwszych testach stwierdzam, że jest przyjemnie. Zostanie jeszcze zrobiona korekta - wiecej powera w gornych obrotach i jade na hamownie.
Kostrz się postarał i zrobił program taki o jaki go prosiłem - żadnego kopa momentu, tylko płnnie rozwijana moc. Nie dużo paliwa do ok 2tys obrotow zeby przy spokojnej miejskiej jezdzie nic nie szarpało i zeby zachowac rozsadne spalanie. A powyzej 2500 pełen ogień do odcinki - będize ok 55-56mg. Czyli w miare rozsądne maximum przy seryjnym turbo i IC.
Auto idzie z każdego biegu bardzo płynnie rozwija moc - wciskam gaz i jednostajnie przyspiesza wciskajac w fotel od 1800 do 4200 obr.
Zrobiłem test przyspieszz rezerwą i powoli ze sprzeglem. Można by jeszcze kapke urwać
EDIT: napisałem do Solskiera PW, moze ma urlop bo na gg też cisza..
EDIT2: Program będzie jeszcze w sierpniu
EDIT3: Programem zajmie się KOSTRZ - do końca sierpnia auto powinno byc shamowane.
[ Dodano: 2011-09-03, 19:40 ]
Program od Kostrza już siedzi .
Po pierwszych testach stwierdzam, że jest przyjemnie. Zostanie jeszcze zrobiona korekta - wiecej powera w gornych obrotach i jade na hamownie.
Kostrz się postarał i zrobił program taki o jaki go prosiłem - żadnego kopa momentu, tylko płnnie rozwijana moc. Nie dużo paliwa do ok 2tys obrotow zeby przy spokojnej miejskiej jezdzie nic nie szarpało i zeby zachowac rozsadne spalanie. A powyzej 2500 pełen ogień do odcinki - będize ok 55-56mg. Czyli w miare rozsądne maximum przy seryjnym turbo i IC.
Auto idzie z każdego biegu bardzo płynnie rozwija moc - wciskam gaz i jednostajnie przyspiesza wciskajac w fotel od 1800 do 4200 obr.
Zrobiłem test przyspieszz rezerwą i powoli ze sprzeglem. Można by jeszcze kapke urwać
Pompa nie ma takiej wydajnosci jak prawdziwa 11mm. Nie oczekuje wyniku powyżej 150km.Z tej przyczyny, ze głowiczka 11mm siedzi w korpusie mojej ori pompy 1Z a ona ma niższe ciśnienie wewnętrzne od chociażby pompy AFN - co juz owocuje ok 15% mniejszym powerem. Nie chcę też narazie zmieniać turbiny pownieważ ta którą mam jest w świetnej kondycji - nie chce VNt...
Nie mniej jednak wydajność paliwowa - zapas jest znacznie lepszy od serii nie ma problemu w nakarmienie tłoków 55mg dawką przy 3800 obrotów i doładowaniem do 1.4 bara.
Jeździ się juz wspaniale, bo przyspieszenie jest mocne az do 4200 obr - przyznam, ze mam opory przed sprawdzeniem maksymalnych obrotow. Obroty pną się w górę bez trudu przekraczając 4 tys.
Później nagram filmik z przyspieszenia na 3 biegu.
Dla zobrazowania -przed zamontowaniem głowiczki 11mm miałem dawke 2,3mg i ok 126 km (wykres w linku w podpisie) - po zamontowaniu głowiczki musialem ustawic na ok 8mg a i tak paliwa bylo sporo wiecej i auto bylo monciejsze niz na tych 2,3 mg.
Teraz wszystko w rękach Kostrz'a Nie zależy mi na oszałamiających cyfrach tylko na wysokiej śreniej mocy i momentu powyzej 2500 obr.
Nie mniej jednak wydajność paliwowa - zapas jest znacznie lepszy od serii nie ma problemu w nakarmienie tłoków 55mg dawką przy 3800 obrotów i doładowaniem do 1.4 bara.
Jeździ się juz wspaniale, bo przyspieszenie jest mocne az do 4200 obr - przyznam, ze mam opory przed sprawdzeniem maksymalnych obrotow. Obroty pną się w górę bez trudu przekraczając 4 tys.
Później nagram filmik z przyspieszenia na 3 biegu.
Dla zobrazowania -przed zamontowaniem głowiczki 11mm miałem dawke 2,3mg i ok 126 km (wykres w linku w podpisie) - po zamontowaniu głowiczki musialem ustawic na ok 8mg a i tak paliwa bylo sporo wiecej i auto bylo monciejsze niz na tych 2,3 mg.
Teraz wszystko w rękach Kostrz'a Nie zależy mi na oszałamiających cyfrach tylko na wysokiej śreniej mocy i momentu powyzej 2500 obr.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2011, 16:35 przez Ross, łącznie zmieniany 1 raz.
dym jest tylko przy maksymalnym bucie, ale akceptuje to
Jak dotąd dusiłem trochę auto i sprawdzałem temp w dolocie - nie ma tragedii - po 10 przyspieszeniach od 40 do 140 na max bucie temp w dolocie podniosla sie o 10 stopni w stosunku do temp zewnetrznej.... Może dlatego, ze robiąc przegląd dolotu - opasek zaciskowych itp zobacyzlem, ze IC jest w 80% zalepiony błotem. Dopiero myjka cisnieniowa sobie poradziła. Porobiłęm też otwory w nadkolu za IC dla lepszej wymiany powietrza. Ide o zakład, ze mało kto zajrzał do IC zeby sprawdzić jego stan...
Jak dotąd dusiłem trochę auto i sprawdzałem temp w dolocie - nie ma tragedii - po 10 przyspieszeniach od 40 do 140 na max bucie temp w dolocie podniosla sie o 10 stopni w stosunku do temp zewnetrznej.... Może dlatego, ze robiąc przegląd dolotu - opasek zaciskowych itp zobacyzlem, ze IC jest w 80% zalepiony błotem. Dopiero myjka cisnieniowa sobie poradziła. Porobiłęm też otwory w nadkolu za IC dla lepszej wymiany powietrza. Ide o zakład, ze mało kto zajrzał do IC zeby sprawdzić jego stan...
Sprawdzilem, czy w ic nie ma oleju - nic nie wyplynelo. Ale nie spelnial swojej funkcji bo prawie caly byl zalepiony blotem i inymi brudami z ulicy. Uzyskał prześwit dopiero jak potraktowalem go myjkąKolczat pisze:Ross, tak racje, sprawdzenie IC tez na pewno duzo daje... ale to myjke cisnieniowa do srodka wkladales i w ten sposob wyplukales go?
mógłbyś coś więcej powiedzieć ? ja tą informację wyczytałem kilka razy na forum VW...trepek pisze:Od korpusu nie zależy ciśnienie wewnętrzne.Ross pisze:ze głowiczka 11mm siedzi w korpusie mojej ori pompy 1Z