Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] montaż LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
balcer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 03 wrz 2007, 20:04

[80 B4 2.0 ABK] montaż LPG

Post autor: balcer » 07 wrz 2007, 23:40

witam, pare dni temu kupilem swoje audi 80 b4 z silnikiem abk. chce zamontowac gaz LPG i tu mam problem. Wiem ze najlepiej bylo by sekwencje. W tarnowie w Czakramie wołają 2900pln za sekwencje BRC, 2200 za jakąś na polskich podzespołach bądz tez skladaną z roznych marek. Za instalacje II gen chcą ok 1700pln. Jesli chodzi o BRC wydaje mi sie za drogo. Jaki gaz najlepiej wrzucic?? Chodzi mi o konkretny przykład jaka instalacja najlepiej sie sprawuje... rozwiejcie moje wątpliwości ;-)

mój poprzedni post został usunięty, nie wiem czemu ale prawdopodobnie przez złe zatytuowanie tematu :-P chyba o to chodzilo moderatorowi

moderator: zgadłeś :-P
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2007, 23:53 przez balcer, łącznie zmieniany 1 raz.

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 08 wrz 2007, 01:09

Instalację zażycz sobie najprostszą . Czyli I generacji z odcięciem wtrysków i sondy lambda. Kup blosa i parownik najlepiej landi zeby nie zabrakło mocy.
audi 90 było
audi coupe 7a Quattro Blos było
audi S4 2.2T jest

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 wrz 2007, 09:59

Pajak100, a weźmiesz odpowiedzialność za ewentualne straty (przepływka, obudowa filtra itp.) w razie strzału?
Jeśli tak to rzeczywiście Balcer możesz zakładać I generację, a potem Blosa, jeśli jednak Pajak100 nie bierze odpowiedzialności za swoje kategoryczne rady, to radzę założyć sekwencję. Ja osobiście włożyłbym tam Staga 300 na Valtekach BFC typ 30 i jakiś porządny reduktor.

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 09 wrz 2007, 11:13

Ja wychodzę z założenia że im prostsza instalacja tym mniejszy problem. Sekwencja owszem wiele jej nie można zarzucić. Ale jaki to koszt i kieedy on się zwróci. Już dziś przy sprzedaży auta instalacja jest na trzecim planie. Bierze się ją pod uwagę tylko w przypadku sekwencji i traktuje jako +1000zł do ceny samochodu.
Szczerze mowiąc to nie wiem jaki tam jest wtrysk w ABK, jeżeli mechaniczny to przyzwyczaić się do jednego strzału na kwartał i klepania blaszki przepływomierza. Zastosować reduktor z podciśnieniem dobry byłby Emma Super wtedy wariant bez Blosa i zwykły mikser.
Cóż co do odpowiedzialności to wiadomo, że nie wezmę. Gaz to gaz i nikt tego nie przewidzi. pozdrawiam
audi 90 było
audi coupe 7a Quattro Blos było
audi S4 2.2T jest

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 09 wrz 2007, 11:20

U mnie sekwencje założą ci za 1850 zł na kop stag 200 na stag 300 stówka drożej szwagier ma w omedze i sobie chwali w nubirze zakładałem landi 1800 zł instalka 2 generacji 3 lata gwarancji nie było problemów, przewody i świece podstawa Ja zarazaraż po założeniu gazu była wymiana na nowe podczas regulacji było małe bum :) ale nic sie nie stało ja bym był jednak za sekwencją troche droższa ale mniej problemów jezeli dobrze zmontowana
Były:
Audi 80 (89) b3 2,0 3A , Audi 80 (93) 2,0 ABK

Są:
A3 1,8T (AGU), BMW E46 323
MOJE TOCZE FELE :)

balcer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 03 wrz 2007, 20:04

Post autor: balcer » 09 wrz 2007, 12:35

bede musiał się rozglądnąć w okolicy za jakimś tańszym gazownkiem, chyba poczekam troszke na wiecej gotówki i założe sekwencję bo wychodzę z załozenia ze jeśli to jest wtrysk gazu to bedzie mniej awaryjny i nie bede miał z nim problemów

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 09 wrz 2007, 12:59

ta sekwencja za 2,9 tys zwróci ci się najpóźniej po 16-18 tys. km, nawet jakby miała kosztować tyle ile mówisz a miałaby być dobra to moim zdaniem warto...

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 09 wrz 2007, 13:30

Proponuję Ci przeczytanie dwóch artykułów na temat wtrysku gazu: http://www.autowis.com.pl/?dzial=17
http://www.zss.pl/~moto/www_prasa/29.htm
O instalacji piątej generacji możesz zapomnieć bo tego w tym kraju nie ma i nie będzie. A dopiero ta instalacja jest porównywalna z zasilaniem benzynowym. Pozdrawiam
audi 90 było
audi coupe 7a Quattro Blos było
audi S4 2.2T jest

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 wrz 2007, 17:25

pajak100 pisze:O instalacji piątej generacji możesz zapomnieć bo tego w tym kraju nie ma i nie będzie. A dopiero ta instalacja jest porównywalna z zasilaniem benzynowym. Pozdrawiam
Niby na jakiej podstawie tak sądzisz? Znam co najmniej dwie firmy, które to robią z powodzeniem :-P .
pajak100 pisze:Szczerze mowiąc to nie wiem jaki tam jest wtrysk w ABK, jeżeli mechaniczny to przyzwyczaić się do jednego strzału na kwartał i klepania blaszki przepływomierza.
Jeśli nawet nie wiesz jaki to wtrysk to dlaczego tak kategorycznie się wypowiadasz o gazie, jesteś instalatorem? Co do strzałów przy mechanicznym wtrysku to przy lepszym bum leci nie tylko przepływka ale również rozdzielacz paliwa, a to już duuuużo wyższe koszty.

ABK to wtrysk elektroniczny w tzw. fullgroup'ie więc wystarczy Stag200, ale 300 ma o wiele lepszy soft i lepiej sobie radzi z krótkimi czasami wtrysku, a przy fullgroup'ie ma to spore znaczenie. Poza tym 300 osługuje wtryskiwacze 1 omowe, a 200 nie, a to też ma znaczenie.
Już gdzieś pisałem, że owszem wszystko da się zagazować tak czy owak. Zdarza się, że ABK, mechaniczne wtryski itp. śmigają na I generacji i nic się nie dzieje. Zdarza się, że autko wyposażone w blos'a nie sprawia najmniejszych problemów po zagazowaniu, ale nie po to ludzie myśleli nad sekwencją, że takie mieli widzimisię. Powtórzę po raz kolejny. Jak silnik na wielopunktowym wtrysku to instalacja sekwencyjna, jak na monowtrysku to może być II generacja, blos i I generację zostawmy dla gaźników. A kombinowanie z gazowaniem jak najmniejszym kosztem to moim zdaniem szukanie kłopotów.
I ostania rada. Równie ważne (o ile nie ważniejsze) jest doświadczenie i rzetelność gazownika.

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 09 wrz 2007, 20:37

Mam znajomych w gazowniach i widzę co montują. Czasami ich odwiedzam i widzę jak ludzie z sekwencjami przyjeżdzają z reklamacją, a ci im takie niestworzone historie wymyślają, że można się popłakać ze śmiechu. Jak klient chce wtrysk gazu za 1800zł to będzie ten wtrysk sprawował się relatywnie do jego ceny. Kilka instalacji wstawiłem sobie sam, po czym tylko mi dokumentacje załatwili do tego. Mówię tu o I, II generacji. Wtrysk gazu to już zupełnie inna sprawa.
Miałem dwie audiczki 2.3 10V z gazem zwykłym i podciśnieniowym, czyli reduktor i mikser z podciśnieniem. Ogólnie mogę powiedzieć że gaz musi raz na kwartał sobie strzelić. Duże prawdopodobieństwo jest przy kończącym sie w butli gazie i pedale w podłogę
Drugi mój silnik, jak się filtr gazu "zanieczyścił" ( zasklepił że ledwo gaz leciał) to strzelał dwa razy dziennie. Już się do tego zacząłem przyzwyczajać :mrgreen:
Klapkę od przepływomierza prostowałem ze 30 razy po strzałach , trzeba być przy tej operacji trochę precyzyjnym.

Ktoś gdzieś opowiadał o strzałach urywających metalową dzwignię od klapki do rozdzielacza paliwa. To chyba jakieś bajki. U mnie nic takiego nie miało miejsca. Czasem po dobrym wybuchu silniczek krokowy się zawiesił, wiec go śrubokrętem momentalnie odwieszałem.
Najważniejsze w tym wszystkim jest to, żeby guma od miksera do przepływomierza była lekko skręcona objemkami. W razie wybuchu ona po prostu spadnie. Dobrym gadzetem do tego gatunku przepływomierza jest elektromagnes który po rozruchu, automatycznie podnosi klapkę przepływomierza do maksymalnego punktu wychylenia. Nie montują tego w gazowniach i jest rzadkością na rynku bo to podwyższa cenę instalki o 300 zł. A klient przecież chce jak najtaniej i najszybciej. Gadżet ten polecam wszystkim osobom, które mają problemy z wolnymi obrotami silnika i szarpaniem na gazie. Problem znika jak ręką odjął. Ja akurat elektromagnes zastąpiłem zwykłą linką i sterowałem przepływomierzem z kabiny :lol:
Duży wpływ ma także to co napisał DANEK- czyli doświadczenie i rzetelność gazownika
Z kolegą Dankiem na temat instalacji gazowych moglibyśmy pewnie napisać pracę magisterską. On by się zajął instalacjami : III, IV i V generacji, a ja I i II generacji. Szkoda że tak nie po równo :mrgreen: Pozdrawiam
audi 90 było
audi coupe 7a Quattro Blos było
audi S4 2.2T jest

balcer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 03 wrz 2007, 20:04

Post autor: balcer » 09 wrz 2007, 23:05

nie chodzi mi o to zeby znajść sekwencję za 1800zł drogi kolego, ale o to ze 2900 za instalację firmy BRC to troszke duzo (porównując choćby ceny z tymi na allegro które się wahają 2400-2500 w róznych miejscach polski). Taniego gazu nie chce widzieć na oczy, chodzi mi o możliwie optymalną instalację do tego samochodu za niewygórowane pieniądze. 2,5tys myślę ze to dobra cena, trzeba tylko wziąść pod uwagę jakość wykonanej usługi. Może ktoś poleci jakiś dobry warsztat w małopolsce?? do krakowa mam 120km, do tarnowa niecałe 40km, ewentualnie busko zdrój też 40km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga