[2.0 ABT] duze spalanie PB
z tym że części tanie bym polemizował a o reszcie się nie wypowiadam... dzisiaj, albo jutro jak pogoda pozwoli posprawdzam rzeczy o których wspomniałeś i tyle, jak nic nie wskóram to oddam do mechanika a później sprzedam za pól darmo
[ Dodano: 2011-07-27, 21:17 ]
zrobione/sprawdzone oto membrana ( wydaje mi się ze jest nieoryginalna), zresztą już spec od gaźników już to rozbierał i mówił że wymienił, bo tamta miała dziurki, aha jakby się lało obok zauważyłbym to przy zapalonym silniku ? przyłożyłem po bokach papier toaletowy i wyciągnąłem go suchuteńki
Co do czujnika czy co tam jest (sadze ze mowiac PIN miales na myśli niebieską wtyczkę)
Przy prawie zimnym silniku miala powyzej 1200 (musialem przejechać autkiem trochę zanim zacząłem rozkręcać)
wentylator włączył się przy 90 stopniach przy oporności czujnika ok 210om
od 1200/1300om oporność leciała szybko w dół, później przy ok 800-600 trochę wolniej, znów ciut szybciej i tak do końca.
Jest jeszcze taki objaw że autko ma czasem maluteńką czkawkę, taką delikatną, może być że od nadmiaru paliwa ?
Dobra a teraz co mam jeszcze zrobić ? Może wymienić sondę ?
[ Dodano: 2011-07-31, 10:41 ]
i jeszcze pytanie, na czym niby polega sprawdzenie przewodów wysokiego napięcia ? bo nie przychodzi mi nic innego do głowy jak tylko sprawdzenie czy nie są przetarte i czy samochód pracuje na 4 cylindrach...
[ Dodano: 2011-07-31, 10:56 ]
a i jeszcze jedno, jak sprawdzę sondę lambda ? wiem że oscyloskopem, jaki ma mieć przebieg sinusoidalny ? czy mogę ją wymontować i zbadać na stole w lab , czy też podczas badania przebiegu musi być podpięta w samochodzie ?
[ Dodano: 2011-07-27, 21:17 ]
zrobione/sprawdzone oto membrana ( wydaje mi się ze jest nieoryginalna), zresztą już spec od gaźników już to rozbierał i mówił że wymienił, bo tamta miała dziurki, aha jakby się lało obok zauważyłbym to przy zapalonym silniku ? przyłożyłem po bokach papier toaletowy i wyciągnąłem go suchuteńki
Co do czujnika czy co tam jest (sadze ze mowiac PIN miales na myśli niebieską wtyczkę)
Przy prawie zimnym silniku miala powyzej 1200 (musialem przejechać autkiem trochę zanim zacząłem rozkręcać)
wentylator włączył się przy 90 stopniach przy oporności czujnika ok 210om
od 1200/1300om oporność leciała szybko w dół, później przy ok 800-600 trochę wolniej, znów ciut szybciej i tak do końca.
Jest jeszcze taki objaw że autko ma czasem maluteńką czkawkę, taką delikatną, może być że od nadmiaru paliwa ?
Dobra a teraz co mam jeszcze zrobić ? Może wymienić sondę ?
[ Dodano: 2011-07-31, 10:41 ]
i jeszcze pytanie, na czym niby polega sprawdzenie przewodów wysokiego napięcia ? bo nie przychodzi mi nic innego do głowy jak tylko sprawdzenie czy nie są przetarte i czy samochód pracuje na 4 cylindrach...
[ Dodano: 2011-07-31, 10:56 ]
a i jeszcze jedno, jak sprawdzę sondę lambda ? wiem że oscyloskopem, jaki ma mieć przebieg sinusoidalny ? czy mogę ją wymontować i zbadać na stole w lab , czy też podczas badania przebiegu musi być podpięta w samochodzie ?
przkładowoart_ pisze:z tym że części tanie bym polemizował
Zawiecha przednia w A80 kompletna to jakieś 700zł za całość (KYB, TRW, Lemforder)
zawiecha w Pasku b5 to za markowe czesci minimum 1800zł
Wtryskiwacz do ABT 80-120zł
gdzie one sie bardzo rzadko psują
pompowtrysk do AWX od 300 do 1300zł/szt
są dość awaryjne :roll:
Wiec widać na 2 prosstych przykładach, że różnica cen jest dość znaczna ....
czyli membrana regulatora cisnienia paliwa jest sprawna skoro nie sika na boki.art_ pisze:aha jakby się lało obok zauważyłbym to przy zapalonym silniku ?
przyłożyłem po bokach papier toaletowy i wyciągnąłem go suchuteńki
Miałem na mysli czujnik niebieski 2 Pinowy czyli 2 stykowy, bo ma 2 przewody we wtyczce.art_ pisze:Co do czujnika czy co tam jest (sadze ze mowiac PIN miales na myśli niebieską wtyczkę)
Czujnik wydaje się być sprawny, po parametrach wychodzi, że pracuje prawidłowo.
Jednak najprościej podpiąć auto pod VAG i odczytać temperaturę silnika jaką widzi sterownik silnika i wtedy bedzie wiadomo czy czujnik jest na pewno w porządku
Uruchom samochód o zmroku i otwórz maskę, jeśli przewody mają przebicie to będzie widać iskry pod maską takie małe pioruny jak skaczą. tylko uważaj zeby nie kopneło bo to troche boli.art_ pisze:i jeszcze pytanie, na czym niby polega sprawdzenie przewodów wysokiego napięcia ? bo nie przychodzi mi nic innego do głowy jak tylko sprawdzenie czy nie są przetarte i czy samochód pracuje na 4 cylindrach...
sprawdzić można tylko ich oporność.
generalnie to wygląda tak im dłuższy przewód tym większa oporność.
i z tego co pamietam to muszą mieć minimum 5000 Ohm
jeśli bedzie dużo mniej lub bedzie przerwa przewód jest do wymiany.
tak samo sprawdź kopułkę i palec (rozdzielacz)
kopułka powinna być sucha a styki czyste i nie powypalane.
Węglik powinien być długi i nie wukruszony i dotykać styku na palcu
sprawdzić pod kątem czy nie ma widocznych rys które później mogą stać sie miejscami przebicia.
Styk na rozrdzielaczu (palcu) powinien być czysty bez "narośli"
najpewniej go zmienic razem z kopułką bo z doświadczenia wiem, że trudno zdiagnozować ukryte uszkodzenie kopułki i/lub rozdzielacza.
sondę lambda można tylko sprawdzić na samochodzie jak jest wpiuęta w układ wydechowy. nie ma możliwości podpięcia jej na stole. tylko oscyloskop podpięty przy samochodzie i sprawdzanie czy daje własciwe napięcie tzn przebieg.art_ pisze:a i jeszcze jedno, jak sprawdzę sondę lambda ? wiem że oscyloskopem, jaki ma mieć przebieg sinusoidalny ? czy mogę ją wymontować i zbadać na stole w lab , czy też podczas badania przebiegu musi być podpięta w samochodzie ?
odnośnie sprawdzenia ustawienia zapłonu to bez lampy nie ma możliwości.
Bez lampy to jak wróżenie z fusów czyli albo jest dobry albo nie. :roll:
a jak go sprawdzić ? na co zwracać uwagę ? zrobię sam ? ( nie chce się pakować w koszty...)
[ Dodano: 2011-08-02, 23:31 ]
co do samego ustawienia zapłonu, trochę inaczej to zrobili niż narysowane to jest na obrazku, nie odłączali świecy, tylko za pomocą takiej żabki plastikowej objęli przewód świecy , tej pierwszej od strony chłodnicy, pomrugali, pokręcili i powiedzieli że jest OK
[ Dodano: 2011-08-02, 23:31 ]
co do samego ustawienia zapłonu, trochę inaczej to zrobili niż narysowane to jest na obrazku, nie odłączali świecy, tylko za pomocą takiej żabki plastikowej objęli przewód świecy , tej pierwszej od strony chłodnicy, pomrugali, pokręcili i powiedzieli że jest OK
Ma początek podepnij wreszcie auto pod VAGa i zobacz co wypluje za błędy.art_ pisze:a co jeśli będzie nie tak jak trzeba ?
Czytałem ten wątek od początku i dalej nie widze zeby auto było podpięte i czy były jakieś błędy. A Szukanie usterek po omacku i wymiana wszystkiego po kolei jest bez sensu. W końcu po coś konstruktorzy umieścili złącze diagnostyczne OBD1
Nie jest to może jakaś zaawansowana diagnostyka, ale jak na prostotę działania silnika ABT w zupełności wystarcza
na wyłączonym silniku, włączonym zapłonie i podpietym VAGu powinien wypluc błąd 515 Camshaft Position Hall Sensor - No Signal -> Czujnik położenia wałka rorządu Czujnik Halla
ponieważ silnik jest nie uruchomiony wiec jest brak sygnału z czujnika Halla jest to całkowicie normalne, po uruchomieniu silnika błąd znika.
jeśli będzie błąd 518 to jest to błąd od czujnika TPS i trzeba sprawdzać jaki jest opis błędu bład ciągły czy sporadyczny etc
Błąd 525 to błąd od sondy lambda i tak samo trzeba patrzec na indeks błędu.
a wracając do TPS
Odkręcić go od przepustnicy i sprawdzić czy ścieżki są całe i nie powycierane.
Oczywiście wcześniej zaznaczyć jego ustawienie oraz zapamietać wskazaną oporność na poszczególnych stykach.
ewentualnie patrzeć na VAGu na pozycję przepustnicy w grupie 000 na pozycji bodajże 3
Jeśli ścieżki są wytarte niestety ale potencjometr jest do wymiany.
Montaż w kolejności odwrotnej jednak trzeba go później ustawiać wg książki.
Jest troche zabawy i trzeba miec conieco pojęcia <ok>
Niestety w ASO nie ma tego jako część zamienna. tylko cała przepustnica.
Albo używana przepustnica albo szukanie w nowych zamiennikach których jest naprawdę mało, kiedyś widziałem na necie nowe firmy EPS
Do ABT pasuje z: Poloneza 1.6 na jednopunkcie boscha, Puegeot 106, citroen saxo i kilku innnych aut na wtrysku jednopunktowym boscha.
[ Dodano: 2011-08-03, 22:48 ]
mysle że to powinno pomóc https://audi80.pl/b4-abt-adaptacja-t ... t21878.htm
http://viaken.logisoft.pl/pl/viaken-pro ... y-105.html czyli takie coś ? najtańsze to to nie jest
http://allegro.pl/adapter-z-gniazda-obd ... 16494.html
http://allegro.pl/najlepszy-najtanszy-v ... 01888.html
a takie coś mi wystarczy ?
http://allegro.pl/adapter-z-gniazda-obd ... 16494.html
http://allegro.pl/najlepszy-najtanszy-v ... 01888.html
a takie coś mi wystarczy ?
ale skuteczne. Nie myslałeś chyba, że fejs diagnostyczny bedzie kosztował 20zł, albo wpinając zworkę czy spinacz biurowy do gniazda i liczenie błysków lampki ...art_ pisze:najtańsze to to nie jest
Powiem tak. 130zł za fejs to nie jest duzo. 2-3 razy podpinasz i koszt sie zwraca.
Ja wychodze z założenia. stac mnie na samochód stać mnie na paliwo i jego utrzymanie. Chciałem rower wiec pedałuje....
wejdż na stronę Rosstech i zobacz ile kosztuje oryginalny VCDS bo cena to 1800zł
za Launch x431 to 10000zł
za Najprostrzego KTS trzeba dać ze 8000zł
nie pisze ile nowy VAS 5052 bo cena by cię zabiła. Używka VAS 5051 w dobrym stanie z kompeltem kabli to ponad 10000zł
a porównując 135zł do 1800 czy do 10000zł to jest raczej nonsens 8-)
jak nie chcesz kupować lub sie nie znasz jedź do fachowców co robią z tym i ci to zrobią i zostanie ci kasa w portfelu. Jak potrzebujesz Fejs na chwile to nie kupuj tylko jedź do kogoś kto ma i z tym robi. Jak zamierzasz sam sie bawic warto zainwestować i miec kilka rzeczy z głowy.
Krótko zwięzle i na temat.
<ok>
a to z linków allegro nie będzie wystarczające ?
[ Dodano: 2011-08-18, 19:53 ]
zrobione:
****************Polski VAG**********************
518 Potencjometr przepustnicy -G 69
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
Dałem wyczyść błedy i w VAG COM'ie dostalem tylko to:
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,25,26
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 443 907 311 C
Component: 2,0l R4 MONO D21
Coding: PMC 01
1 Fault Found:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
tak samo w Polski VAG'u, tez tylko błąd o przepustnicy, mówi wam to coś ? Czy mogę uznać że sonda lambda sprawna ? Czy mogę twierdzić iż spalanie było spowodowane tymi błędami ? I ze jak je wyczyściłem to już będzie OK ?
[ Dodano: 2011-08-18, 20:43 ]
pprzejechalem sie autkiem kawalek i błąd odnosnie lambdy nie wyskoczył, tylko przepustnica, pytanie jest czy nie jechałem za krótko
[ Dodano: 2011-08-18, 22:18 ]
dobra czujnik polozenia przepustnicy to widze jak sobie poradzic za sprawa fotostory kolegi widmo
[ Dodano: 2011-08-18, 19:53 ]
zrobione:
****************Polski VAG**********************
518 Potencjometr przepustnicy -G 69
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
Dałem wyczyść błedy i w VAG COM'ie dostalem tylko to:
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,25,26
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 443 907 311 C
Component: 2,0l R4 MONO D21
Coding: PMC 01
1 Fault Found:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
tak samo w Polski VAG'u, tez tylko błąd o przepustnicy, mówi wam to coś ? Czy mogę uznać że sonda lambda sprawna ? Czy mogę twierdzić iż spalanie było spowodowane tymi błędami ? I ze jak je wyczyściłem to już będzie OK ?
[ Dodano: 2011-08-18, 20:43 ]
pprzejechalem sie autkiem kawalek i błąd odnosnie lambdy nie wyskoczył, tylko przepustnica, pytanie jest czy nie jechałem za krótko
[ Dodano: 2011-08-18, 22:18 ]
dobra czujnik polozenia przepustnicy to widze jak sobie poradzic za sprawa fotostory kolegi widmo