Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8] Czy takie felgi sie zmieszczą?

Archie88

Post autor: Archie88 » 10 sie 2011, 12:16

ok super bardzo dzieki wielkie :)

aluski leżą spokojnie juz u mnie na magazynie i czekają na kapcie póki co bo za głupie opony trzeba wydac 2500zł ;/ w miedzy-czasie musze zamówić jeszcze pierścionki i dekielki.
nie koniecznie chce obnizac audiolke a wrecz przeciwnie dla mnie lepiej by było gdyby ciut wyżej siedziała :).

oponki falkena 205/30/18 500netto sztuka

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 paź 2011, 00:51

Ja mam panowie teraz problem...
Z przodu mam zawieszenie z b4 czyli, że przednie koła samochodu są o 37mm szerzej (18mm na stronę). Z tyłu mam seryjną belkę a więc brakuje 39mm (20mm na stronę) aby rozstaw kół był tak jak w b4. Normalnym wydaje się aby założyć na tył dystanse 20mm ale tutaj znowu pojawia się problem, czy nie będzie obcierać, bo opony, z racji tego, że mam skrzynię BAA muszą być takie jak w b4. Obawiam się, że przy moich obecnych felgach, czyli 15 7j et35 tył może lekko wystawać :-/
Chyba, ze jedynie założyć lekki możliwy dystans (np. 5mm) i nie przejmować się tym, że rozstawy są różne. Pytanie tylko jak z prowadzeniem takiego samochodu w zimę?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 05 paź 2011, 19:13

trepek, zagmatwales sprawe cholernie :/
trepek pisze:przednie koła samochodu są o 37mm szerzej (18mm na stronę)
czy przez to ze zmieniles zawieszniee przednie z b3 na b4 poszerzyles rozstaw o 18mm na kazda strone? i chcesz do tego dorzucac dystans?
trepek pisze:Z tyłu mam seryjną belkę a więc brakuje 39mm
ale do czego brakuje?
trepek pisze:czy nie będzie obcierać, bo opony, z racji tego, że mam skrzynię BAA muszą być takie jak w b4
i dlaczego musza byc takie same opony, chodzi o oszukiwanie licznika? jezeli tak to moim zdaniem na liczniku swiat sie nie konczy, a ze bedzie Ci pokazywal na kazde 100km/h o 10km inna predkosc to chyba wyjasnia w pelni ze nie trzeba sztywno trzymac sie seryjnego rozmiaru kola...

a teraz najwazniejsze:
trepek pisze:Chyba, ze jedynie założyć lekki możliwy dystans (np. 5mm) i nie przejmować się tym
dla skonczenia konsensusu, po co Ci te dystanse? bo co do prowadzenia samochodu, to jezeli w zime bedziesz latal na czyms o okolicach 225/215 to wtedy odczujesz roznice, szczegolnie w koleinach, a ze zmienisz rozstaw kol na zewnatrz to nie praktycznie wiekszej roznicy

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 paź 2011, 22:20

Kolczat pisze:trepek, zagmatwales sprawe cholernie :/
Zagmatwanie to moja specjalność ;-)
Kolczat pisze:czy przez to ze zmieniles zawieszniee przednie z b3 na b4 poszerzyles rozstaw o 18mm na kazda strone?
Tak by wynikało z wizualnego efektu oraz danych technicznych. Zmieniona została ława, stabilizator, macpersony, wahacze, swożnie, drążki, piasty.
Rozstaw poszerzył się tylko z przodu bo tylko przednie zawieszenie jest z b4.
Kolczat pisze: i chcesz do tego dorzucac dystans?
Tylko do tyłu.
ale do czego brakuje?
Do rozstawu tylnych kół, aby rozstaw był jak w b4.
Kolczat pisze:chodzi o oszukiwanie licznika?
Tak oraz o obroty. Niby licznik będzie pokazywał powiedzmy 120km/h, obroty będą adekwatne to prędkości na liczniku ale faktyczna prędkość to będzie 105-110km/h. Nie jest to dobre szczególnie dla TDI. Fakt, że na mniejszych kółkach samochód jest żwawższy ale ja dużo jeżdżę poza miastem.
Kolczat pisze:po co Ci te dystanse?
Aby rozstaw tyłu zrównać z rozstawem katalogowym bo mam problemy z ustawieniem zbieżności. Przednie koła są szerzej, mechanik ustawia je pod tylne koła i w konsekwencji wychodzi, że przednie koła są bardziej niż u innych b3/b4 rozbieżnie ułożone.
Stąd mam wiele pytań jak będzie się zachowywał w zimę samochód gdy przednie koła są szerzej niż tylne (o, dobre porównanie, ktoś założyłby tylko dystans na przód, jak się będzie wtedy zachowywał samochód?).

BTW.
Rozstaw kół dla b3 przód/tył:

1411/1432

Dla B4:

1448/1471

Mały Update:

Korzystając z wzoru podanego na tej stronie http://www.felgi.pl/artykul/szerokosc-f ... -et-offset

I podstawiając standardowy rozmiar felg b4 (6J, Et37) oraz b3 (5.5J, Et 45) wychodzi, że standardowe koła w b3 są bardziej schowane w nadkolu o 14.25mm niż ma to miejsce w b4. Jednak mimo tego brakuje po 5mm na każdą ze stron aby rozstawy kół były takie same (gdy zastosuje się takie same felgi).

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 06 paź 2011, 19:00

dobra na szybko to mozesz wyciagnac tylne kola nawet wiecej niz byly by przednie i zbieznosc ustawisz bez problemu wtedy, same wlasciwosci jezdne sie nie zmienia, znam to z autopsji

najbardziej mnie zdzwilies sformulowaniem ze obroty Ci sie zmienia gdy srednica kola bedzie inna niz seria? a jak stoisz w miejscu i przegazowujesz to skad pobiera dane wskazowka, ze sie tak wyraze? :mrgreen:

co do kalkulatora to on wylicza Ci dane w stosunku do roznicy kola, a nie jak one sie zachowuja w danym nadwoziu, gdybys zalozyl felge z b3 do b4 to bedzie ona o wspomniane 14,25mm glebiej (o ile ja wogole tam wsadzisz) a sama felga w b3 dlatego wystepowala wezsza i z wyzszym odsadzeniem bo jak sam wczesniej zaznaczyles przednie zawieszenie wywoluje "wpadanie" kola w blotnik bardziej niz ma to miejsce w b4, przy zachowaniu tego ze blotniki z b3 takze sa wezsze... hehe to jest dyskusja przy piwku, ale staralem sie jak moglem wyjasnic wszystko jak najjasniej :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 paź 2011, 19:46

Kolczat pisze:mnie zdzwilies sformulowaniem ze obroty Ci sie zmienia gdy srednica kola bedzie inna niz seria?
A gdzie ja tak napisałem :roll:
Napisałem:
Niby licznik będzie pokazywał powiedzmy 120km/h, obroty będą adekwatne to prędkości na liczniku
Zamiast "to" powinno być "do".
Kolczat pisze:(o ile ja wogole tam wsadzisz)
A czemu miałoby się nie wsadzić felg z b3 do b4? Przednie podłużnice i nadkola są takie same, w tylnych nadkolach podobnie wiele miejsca.


Zrobiłem na rozum, gałki wkręcilem o jeden obrót i samochód dużo lepiej się prowadzi. Podobno w b3/b4 występuje lekka rozbierzność przednich kół ale u mnie jest ona dalej stanowczo za duża :mrgreen: Jutro przetestuję co się będzie działo jak jeszcze o jeden obrót wkręce gałki.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 07 paź 2011, 16:15

trepek pisze:Kolczat napisał/a:
chodzi o oszukiwanie licznika?



Tak oraz o obroty.
tak napisales :-P

...mniejsza z tym, ja mam inny rozmiar kola, jezdze i mi to osobiscie nie przeszkadza ;]

co do felgi z b3, moze miec za male odsadzenie - czyt. za wysokie et i moze zeprzec sie o wahacz belki, nigdy nie porownywalem wiec pewnosci nie mam, ale z teorii by to wynikalo...

co do galek, to ja jednak zostaje przy tym co mi ustawiono na komputerowej zbieznosci, ewidentnie widac ze kola sa rozbiezne, ale trzymam sie wiary ze tak ma byc ;]

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 09 paź 2011, 10:56

Jak mówicie o 14stkach z B3 to nie wejdą na zaciski przy tarczach 280mm.

trepek możesz sobie to wyrównać na dystansie tylko pamiętaj, że wtedy bardziej łożyska cierpią. Z tego co piszesz to masz koła 15/7 ET 35 więc z tyłu jak dasz 20mm dystansu będzie ET 15. U mnie (w B4) 7,5J przy takim ET było praktycznie na równi z błotnikiem. Więc patrząc z tej strony, że błotniki w B3 są mniej pojemne u Ciebie będzie podobnie.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 09 paź 2011, 19:01

podobnie, albo wrecz jeszcze troche poza...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl