ok super bardzo dzieki wielkie
aluski leżą spokojnie juz u mnie na magazynie i czekają na kapcie póki co bo za głupie opony trzeba wydac 2500zł ;/ w miedzy-czasie musze zamówić jeszcze pierścionki i dekielki.
nie koniecznie chce obnizac audiolke a wrecz przeciwnie dla mnie lepiej by było gdyby ciut wyżej siedziała .
oponki falkena 205/30/18 500netto sztuka
[B3 1.8] Czy takie felgi sie zmieszczą?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Ja mam panowie teraz problem...
Z przodu mam zawieszenie z b4 czyli, że przednie koła samochodu są o 37mm szerzej (18mm na stronę). Z tyłu mam seryjną belkę a więc brakuje 39mm (20mm na stronę) aby rozstaw kół był tak jak w b4. Normalnym wydaje się aby założyć na tył dystanse 20mm ale tutaj znowu pojawia się problem, czy nie będzie obcierać, bo opony, z racji tego, że mam skrzynię BAA muszą być takie jak w b4. Obawiam się, że przy moich obecnych felgach, czyli 15 7j et35 tył może lekko wystawać
Chyba, ze jedynie założyć lekki możliwy dystans (np. 5mm) i nie przejmować się tym, że rozstawy są różne. Pytanie tylko jak z prowadzeniem takiego samochodu w zimę?
Z przodu mam zawieszenie z b4 czyli, że przednie koła samochodu są o 37mm szerzej (18mm na stronę). Z tyłu mam seryjną belkę a więc brakuje 39mm (20mm na stronę) aby rozstaw kół był tak jak w b4. Normalnym wydaje się aby założyć na tył dystanse 20mm ale tutaj znowu pojawia się problem, czy nie będzie obcierać, bo opony, z racji tego, że mam skrzynię BAA muszą być takie jak w b4. Obawiam się, że przy moich obecnych felgach, czyli 15 7j et35 tył może lekko wystawać
Chyba, ze jedynie założyć lekki możliwy dystans (np. 5mm) i nie przejmować się tym, że rozstawy są różne. Pytanie tylko jak z prowadzeniem takiego samochodu w zimę?
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
trepek, zagmatwales sprawe cholernie
a teraz najwazniejsze:
czy przez to ze zmieniles zawieszniee przednie z b3 na b4 poszerzyles rozstaw o 18mm na kazda strone? i chcesz do tego dorzucac dystans?trepek pisze:przednie koła samochodu są o 37mm szerzej (18mm na stronę)
ale do czego brakuje?trepek pisze:Z tyłu mam seryjną belkę a więc brakuje 39mm
i dlaczego musza byc takie same opony, chodzi o oszukiwanie licznika? jezeli tak to moim zdaniem na liczniku swiat sie nie konczy, a ze bedzie Ci pokazywal na kazde 100km/h o 10km inna predkosc to chyba wyjasnia w pelni ze nie trzeba sztywno trzymac sie seryjnego rozmiaru kola...trepek pisze:czy nie będzie obcierać, bo opony, z racji tego, że mam skrzynię BAA muszą być takie jak w b4
a teraz najwazniejsze:
dla skonczenia konsensusu, po co Ci te dystanse? bo co do prowadzenia samochodu, to jezeli w zime bedziesz latal na czyms o okolicach 225/215 to wtedy odczujesz roznice, szczegolnie w koleinach, a ze zmienisz rozstaw kol na zewnatrz to nie praktycznie wiekszej roznicytrepek pisze:Chyba, ze jedynie założyć lekki możliwy dystans (np. 5mm) i nie przejmować się tym
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Zagmatwanie to moja specjalnośćKolczat pisze:trepek, zagmatwales sprawe cholernie
Tak by wynikało z wizualnego efektu oraz danych technicznych. Zmieniona została ława, stabilizator, macpersony, wahacze, swożnie, drążki, piasty.Kolczat pisze:czy przez to ze zmieniles zawieszniee przednie z b3 na b4 poszerzyles rozstaw o 18mm na kazda strone?
Rozstaw poszerzył się tylko z przodu bo tylko przednie zawieszenie jest z b4.
Tylko do tyłu.Kolczat pisze: i chcesz do tego dorzucac dystans?
Do rozstawu tylnych kół, aby rozstaw był jak w b4.ale do czego brakuje?
Tak oraz o obroty. Niby licznik będzie pokazywał powiedzmy 120km/h, obroty będą adekwatne to prędkości na liczniku ale faktyczna prędkość to będzie 105-110km/h. Nie jest to dobre szczególnie dla TDI. Fakt, że na mniejszych kółkach samochód jest żwawższy ale ja dużo jeżdżę poza miastem.Kolczat pisze:chodzi o oszukiwanie licznika?
Aby rozstaw tyłu zrównać z rozstawem katalogowym bo mam problemy z ustawieniem zbieżności. Przednie koła są szerzej, mechanik ustawia je pod tylne koła i w konsekwencji wychodzi, że przednie koła są bardziej niż u innych b3/b4 rozbieżnie ułożone.Kolczat pisze:po co Ci te dystanse?
Stąd mam wiele pytań jak będzie się zachowywał w zimę samochód gdy przednie koła są szerzej niż tylne (o, dobre porównanie, ktoś założyłby tylko dystans na przód, jak się będzie wtedy zachowywał samochód?).
BTW.
Rozstaw kół dla b3 przód/tył:
1411/1432
Dla B4:
1448/1471
Mały Update:
Korzystając z wzoru podanego na tej stronie http://www.felgi.pl/artykul/szerokosc-f ... -et-offset
I podstawiając standardowy rozmiar felg b4 (6J, Et37) oraz b3 (5.5J, Et 45) wychodzi, że standardowe koła w b3 są bardziej schowane w nadkolu o 14.25mm niż ma to miejsce w b4. Jednak mimo tego brakuje po 5mm na każdą ze stron aby rozstawy kół były takie same (gdy zastosuje się takie same felgi).
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
dobra na szybko to mozesz wyciagnac tylne kola nawet wiecej niz byly by przednie i zbieznosc ustawisz bez problemu wtedy, same wlasciwosci jezdne sie nie zmienia, znam to z autopsji
najbardziej mnie zdzwilies sformulowaniem ze obroty Ci sie zmienia gdy srednica kola bedzie inna niz seria? a jak stoisz w miejscu i przegazowujesz to skad pobiera dane wskazowka, ze sie tak wyraze? :mrgreen:
co do kalkulatora to on wylicza Ci dane w stosunku do roznicy kola, a nie jak one sie zachowuja w danym nadwoziu, gdybys zalozyl felge z b3 do b4 to bedzie ona o wspomniane 14,25mm glebiej (o ile ja wogole tam wsadzisz) a sama felga w b3 dlatego wystepowala wezsza i z wyzszym odsadzeniem bo jak sam wczesniej zaznaczyles przednie zawieszenie wywoluje "wpadanie" kola w blotnik bardziej niz ma to miejsce w b4, przy zachowaniu tego ze blotniki z b3 takze sa wezsze... hehe to jest dyskusja przy piwku, ale staralem sie jak moglem wyjasnic wszystko jak najjasniej :mrgreen:
najbardziej mnie zdzwilies sformulowaniem ze obroty Ci sie zmienia gdy srednica kola bedzie inna niz seria? a jak stoisz w miejscu i przegazowujesz to skad pobiera dane wskazowka, ze sie tak wyraze? :mrgreen:
co do kalkulatora to on wylicza Ci dane w stosunku do roznicy kola, a nie jak one sie zachowuja w danym nadwoziu, gdybys zalozyl felge z b3 do b4 to bedzie ona o wspomniane 14,25mm glebiej (o ile ja wogole tam wsadzisz) a sama felga w b3 dlatego wystepowala wezsza i z wyzszym odsadzeniem bo jak sam wczesniej zaznaczyles przednie zawieszenie wywoluje "wpadanie" kola w blotnik bardziej niz ma to miejsce w b4, przy zachowaniu tego ze blotniki z b3 takze sa wezsze... hehe to jest dyskusja przy piwku, ale staralem sie jak moglem wyjasnic wszystko jak najjasniej :mrgreen:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
A gdzie ja tak napisałem :roll:Kolczat pisze:mnie zdzwilies sformulowaniem ze obroty Ci sie zmienia gdy srednica kola bedzie inna niz seria?
Napisałem:
Zamiast "to" powinno być "do".Niby licznik będzie pokazywał powiedzmy 120km/h, obroty będą adekwatne to prędkości na liczniku
A czemu miałoby się nie wsadzić felg z b3 do b4? Przednie podłużnice i nadkola są takie same, w tylnych nadkolach podobnie wiele miejsca.Kolczat pisze:(o ile ja wogole tam wsadzisz)
Zrobiłem na rozum, gałki wkręcilem o jeden obrót i samochód dużo lepiej się prowadzi. Podobno w b3/b4 występuje lekka rozbierzność przednich kół ale u mnie jest ona dalej stanowczo za duża :mrgreen: Jutro przetestuję co się będzie działo jak jeszcze o jeden obrót wkręce gałki.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
tak napisalestrepek pisze:Kolczat napisał/a:
chodzi o oszukiwanie licznika?
Tak oraz o obroty.
...mniejsza z tym, ja mam inny rozmiar kola, jezdze i mi to osobiscie nie przeszkadza ;]
co do felgi z b3, moze miec za male odsadzenie - czyt. za wysokie et i moze zeprzec sie o wahacz belki, nigdy nie porownywalem wiec pewnosci nie mam, ale z teorii by to wynikalo...
co do galek, to ja jednak zostaje przy tym co mi ustawiono na komputerowej zbieznosci, ewidentnie widac ze kola sa rozbiezne, ale trzymam sie wiary ze tak ma byc ;]
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Jak mówicie o 14stkach z B3 to nie wejdą na zaciski przy tarczach 280mm.
trepek możesz sobie to wyrównać na dystansie tylko pamiętaj, że wtedy bardziej łożyska cierpią. Z tego co piszesz to masz koła 15/7 ET 35 więc z tyłu jak dasz 20mm dystansu będzie ET 15. U mnie (w B4) 7,5J przy takim ET było praktycznie na równi z błotnikiem. Więc patrząc z tej strony, że błotniki w B3 są mniej pojemne u Ciebie będzie podobnie.
trepek możesz sobie to wyrównać na dystansie tylko pamiętaj, że wtedy bardziej łożyska cierpią. Z tego co piszesz to masz koła 15/7 ET 35 więc z tyłu jak dasz 20mm dystansu będzie ET 15. U mnie (w B4) 7,5J przy takim ET było praktycznie na równi z błotnikiem. Więc patrząc z tej strony, że błotniki w B3 są mniej pojemne u Ciebie będzie podobnie.