[B3 2.0 16v] Problem po wymianie rozrządu !
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lis 2010, 21:18
- Lokalizacja: Zabrze/Knurów/Ujazd
- Kontakt:
[B3 2.0 16v] Problem po wymianie rozrządu !
Witam , nastąpiło najgorsze , po wymianie rozrządu , i przejechaniu ok 300 km wystąpił problem,
przy prędkości ok 140 km/h audiczka zgasła
Odpaliłem ją od razu na 5 biegu podczas jazdy jeszcze i znowu zgasła , woda się zagotowała (brak reakcji wentyl.) teraz słychać stukot w silniku .
Pasek rozrządu naciągnięty, płyny, ok
Teraz Pytanie co mogło pójść ?
Jakieś koszta jak ktoś się orientuje ?
I najważniejsze :
Jakim innym zastąpić ten silnik?
Czy jeśli znajdę gdzieś ? silnik ? to będzie pasował plug & play?
przy prędkości ok 140 km/h audiczka zgasła
Odpaliłem ją od razu na 5 biegu podczas jazdy jeszcze i znowu zgasła , woda się zagotowała (brak reakcji wentyl.) teraz słychać stukot w silniku .
Pasek rozrządu naciągnięty, płyny, ok
Teraz Pytanie co mogło pójść ?
Jakieś koszta jak ktoś się orientuje ?
I najważniejsze :
Jakim innym zastąpić ten silnik?
Czy jeśli znajdę gdzieś ? silnik ? to będzie pasował plug & play?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jesli slychac taki metaliczny dzwiek to jak kolega napisal, panewka. U mnie jak sie obrocila to ciezko bylo odpalic silnik, przy okazji poszla tez pompa oleju. Koszta moga byc rozne w zaleznosci od tego co wyjdzie po rozebraniu silnika, mnie komplet kosztowal 1600pln i auto hulalo jak szalone. Wlozyc mozesz kazdy silnik, wszystko jest zalezne od zasobnosci portfela, p&p podejdzie kazdy silnik czterocylindrowy z b3 ale wiazke i inne graty musisz juz zmienic.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lis 2010, 21:18
- Lokalizacja: Zabrze/Knurów/Ujazd
- Kontakt:
Właśnie ,Chciał bym się dowiedzieć czy jest jakaś opcja swapa ,bez bawienia się w zmianę No może wiązki już nie ,ale nie chciał bym '' innych gratów zmieniać ''keczy pisze:Jesli slychac taki metaliczny dzwiek to jak kolega napisal, panewka. U mnie jak sie obrocila to ciezko bylo odpalic silnik, przy okazji poszla tez pompa oleju. Koszta moga byc rozne w zaleznosci od tego co wyjdzie po rozebraniu silnika, mnie komplet kosztowal 1600pln i auto hulalo jak szalone. Wlozyc mozesz kazdy silnik, wszystko jest zalezne od zasobnosci portfela, p&p podejdzie kazdy silnik czterocylindrowy z b3 ale wiazke i inne graty musisz juz zmienic.
Czy jest jakaś opcja innego motorka niż 6A ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Re: [B3 2.0 16v] Problem po wymianie rozrządu !
nowy tu jestem, przywitałem się wcześniej w stosownym poście, ale do rzeczy.popolony pisze:Witam , nastąpiło najgorsze , po wymianie rozrządu , i przejechaniu ok 300 km wystąpił problem,
przy prędkości ok 140 km/h audiczka zgasła
Odpaliłem ją od razu na 5 biegu podczas jazdy jeszcze i znowu zgasła , woda się zagotowała (brak reakcji wentyl.) teraz słychać stukot w silniku .
Pasek rozrządu naciągnięty, płyny, ok
Teraz Pytanie co mogło pójść ?
Jakieś koszta jak ktoś się orientuje ?
I najważniejsze :
Jakim innym zastąpić ten silnik?
Czy jeśli znajdę gdzieś ? silnik ? to będzie pasował plug & play?
Powiadasz że auto się zagotowało, brak reakcji wyntylatora itd.
otóż moje pytanie, kto i gdzie robił Ci rozrząd?
Czy podczas wymiany rozrządu, wymieniona została pompa wody?
Jeśli tak jakiego producenta.
Chciałbym też wiedzieć, czy rozrząd nie przeskoczył.
Co do ustalenia czy obróciła cię panewka, to proponuję zdjąć miskę olejową i zobaczyć co się dzieje z dołem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak mówiłem inne R4 na mechanicznym wtrysku. Ale nie daje gwarancji że nie trzeba będzie dłubać przy wtrysku bo są różne pod-odmiany mechanicznego wtrysku w zależności od silnika.popolony pisze:aldi, Jakieś konkretne przykłady ? Tylko nie 1.6 itp Może 2.3 2.6 ?
Panowie doradźcie cosik
W tym wypadku w grę wchodzą: 2.0 8V 3A 113?KM lub AAD 115KM, 1.8 JN 90KM, 1.9 DZ 113KM.
Trzy osoby po wkurzeniu się na następce 6A czyli ACE zmieniły na nowsze jednostki:
https://audi80.pl/b4-20-ace-adr-swap ... t45782.htm
https://audi80.pl/audi-competition-q ... t53968.htm
https://audi80.pl/b4-competition-by- ... htm#444852
Tylko oni mieli prościej bo w B4 silnik mocowany jest do podłożnic a nie do sanek.
Jeśli chcesz mieć najmniej komplikacji to rób swój silnik albo zmieniaj na taki sam. Bo po twoich pytaniach widać że pojęcie masz blade a kogoś kto podejmie się swapa w przystępnych pieniądzach łatwo nie znajdziesz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lis 2010, 21:18
- Lokalizacja: Zabrze/Knurów/Ujazd
- Kontakt:
Re: [B3 2.0 16v] Problem po wymianie rozrządu !
Rozrząd Robił znajomy Mechanik , To przez moją głupotę nie zmienił "dolnego koła na r..." pompka też była wymieniana Producent to Ruville ,Pasek ConTitech-a Napinacz też Ruville , rozrząd nie przeskoczył na 99% ale to będę wiedział dokładnie dziś wieczorem ,midnight pisze:nowy tu jestem, przywitałem się wcześniej w stosownym poście, ale do rzeczy.popolony pisze:Witam , nastąpiło najgorsze , po wymianie rozrządu , i przejechaniu ok 300 km wystąpił problem,
przy prędkości ok 140 km/h audiczka zgasła
Odpaliłem ją od razu na 5 biegu podczas jazdy jeszcze i znowu zgasła , woda się zagotowała (brak reakcji wentyl.) teraz słychać stukot w silniku .
Pasek rozrządu naciągnięty, płyny, ok
Teraz Pytanie co mogło pójść ?
Jakieś koszta jak ktoś się orientuje ?
I najważniejsze :
Jakim innym zastąpić ten silnik?
Czy jeśli znajdę gdzieś ? silnik ? to będzie pasował plug & play?
Powiadasz że auto się zagotowało, brak reakcji wentylatora itd.
otóż moje pytanie, kto i gdzie robił Ci rozrząd?
Czy podczas wymiany rozrządu, wymieniona została pompa wody?
Jeśli tak jakiego producenta.
Chciałbym też wiedzieć, czy rozrząd nie przeskoczył.
Co do ustalenia czy obróciła cię panewka, to proponuję zdjąć miskę olejową i zobaczyć co się dzieje z dołem.
Płyn w chłodnicy też wymieniony Odpowietrzone wszystko ,
aldi, Ja nie mam zamiaru sam Tego robić , Paru znajomych mają warsztaty i to Oni będą mieć Bojowe zadanie jak by co
Dziś pytałem o silnik , 2.6 z c4 i Hmmm 3000Tyś z osprzętem to normalna cena ? najechane 180 000 tyś jeszcze na Aucie .
Opłacalne czy pan Leci w Bambuko ?
Raczej wolał Bym zostać przy 6a ale dostępność jest masakryczna ,
Może ktoś zna jakiegoś Dobrego Mechanika Co "Lubi 16v " ? Okolice Śląska Opolskie itp... ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Drogo, ja mogłem mieć taki silnik z osprzętem za 1000zł. Chyba że naprawdę jest w jakimś idealnym stanie.popolony pisze:Dziś pytałem o silnik , 2.6 z c4 i Hmmm 3000Tyś z osprzętem to normalna cena ?
U mnie na szrotach sprzedają praktycznie gołe słupku ABC za 900zł z "gwarancją". A 3000zł nie warto wydawać na ten silnik, jeszcze byś musiał chłodnicę zmienić (a jest naprawdę nie tania) bo ma z jeden wylot z drugiej strony i komputer silnika ma immobliser pewnie zintegrowany.
W tej cenie lepiej jakieś 1.8T można poszukać, choć też to początek kosztów.
Tylko ciekawe czy zechcą się podjąć.popolony pisze:Paru znajomych mają warsztaty i to Oni będą mieć Bojowe zadanie jak by co
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lis 2010, 21:18
- Lokalizacja: Zabrze/Knurów/Ujazd
- Kontakt:
aldi pisze:Drogo, ja mogłem mieć taki silnik z osprzętem za 1000zł. Chyba że naprawdę jest w jakimś idealnym stanie.popolony pisze:Dziś pytałem o silnik , 2.6 z c4 i Hmmm 3000Tyś z osprzętem to normalna cena ?
U mnie na szrotach sprzedają praktycznie gołe słupku ABC za 900zł z "gwarancją". A 3000zł nie warto wydawać na ten silnik, jeszcze byś musiał chłodnicę zmienić (a jest naprawdę nie tania) bo ma z jeden wylot z drugiej strony i komputer silnika ma immobliser pewnie zintegrowany.
W tej cenie lepiej jakieś 1.8T można poszukać, choć też to początek kosztów.
Tylko ciekawe czy zechcą się podjąć.popolony pisze:Paru znajomych mają warsztaty i to Oni będą mieć Bojowe zadanie jak by co
No nie będą mieć wyboru
1.8 T Hmm mogło by być ciekawie
Tylko czy Buda by to wytrzymała
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie panewka poszla w identyczny sposob, duza predkosc n a dluzszym odcinku, wysprzeglenie i auto spadlo z obrotów i zgasło.
Pod zderzak eSkowy wchodzi IC bezproblemu tylko trzeba na boki roszlifowac, przedluzyc, fabrycznie juz przygotowane miejsce na IC dlatego ze poprostu te tuningowe ICki czy jakis z iveco sa szersze na boki, na upartego tez by wcisna bez szlifowania ale tak jest prosciej.
Pod zderzak eSkowy wchodzi IC bezproblemu tylko trzeba na boki roszlifowac, przedluzyc, fabrycznie juz przygotowane miejsce na IC dlatego ze poprostu te tuningowe ICki czy jakis z iveco sa szersze na boki, na upartego tez by wcisna bez szlifowania ale tak jest prosciej.
broń Boże nie pytałem w sensie podważania kompetencji Twoich znajomych.popolony pisze: Rozrząd Robił znajomy Mechanik , To przez moją głupotę nie zmienił "dolnego koła na r..." pompka też była wymieniana Producent to Ruville ,Pasek ConTitech-a Napinacz też Ruville , rozrząd nie przeskoczył na 99% ale to będę wiedział dokładnie dziś wieczorem ,
Płyn w chłodnicy też wymieniony Odpowietrzone wszystko ,
O pompe pytałem bo skoro auto się zagotowało i był wymieniany rozrząd pomysłałem że w drodze oszczędności została stara i się jej zmerło, nie było obiegu płynu i afera gotowa...
jedyne co zostało sprawdzić to dół silnika, jesli będzie ok, to szukać dalej...