Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 16v] Problem po wymianie rozrządu !

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
popolony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:18
Lokalizacja: Zabrze/Knurów/Ujazd
Kontakt:

[B3 2.0 16v] Problem po wymianie rozrządu !

Post autor: popolony » 15 sie 2011, 02:23

Witam , nastąpiło najgorsze , po wymianie rozrządu , i przejechaniu ok 300 km wystąpił problem,
przy prędkości ok 140 km/h audiczka zgasła :/
Odpaliłem ją od razu na 5 biegu podczas jazdy jeszcze :/ i znowu zgasła , woda się zagotowała (brak reakcji wentyl.) teraz słychać stukot w silniku .
Pasek rozrządu naciągnięty, płyny, ok

Teraz Pytanie co mogło pójść ?
Jakieś koszta jak ktoś się orientuje ?

I najważniejsze :

Jakim innym zastąpić ten silnik?
Czy jeśli znajdę gdzieś ? silnik ? to będzie pasował plug & play?

<piwo>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sie 2011, 12:18

popolony pisze: teraz słychać stukot w silniku .
popolony pisze:Teraz Pytanie co mogło pójść ?
Może to co często zabija niemal bliźniacze ACE czyli poszła panewka.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 15 sie 2011, 12:29

Jesli slychac taki metaliczny dzwiek to jak kolega napisal, panewka. U mnie jak sie obrocila to ciezko bylo odpalic silnik, przy okazji poszla tez pompa oleju. Koszta moga byc rozne w zaleznosci od tego co wyjdzie po rozebraniu silnika, mnie komplet kosztowal 1600pln i auto hulalo jak szalone. Wlozyc mozesz kazdy silnik, wszystko jest zalezne od zasobnosci portfela, p&p podejdzie kazdy silnik czterocylindrowy z b3 ale wiazke i inne graty musisz juz zmienic.

popolony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:18
Lokalizacja: Zabrze/Knurów/Ujazd
Kontakt:

Post autor: popolony » 15 sie 2011, 13:09

keczy pisze:Jesli slychac taki metaliczny dzwiek to jak kolega napisal, panewka. U mnie jak sie obrocila to ciezko bylo odpalic silnik, przy okazji poszla tez pompa oleju. Koszta moga byc rozne w zaleznosci od tego co wyjdzie po rozebraniu silnika, mnie komplet kosztowal 1600pln i auto hulalo jak szalone. Wlozyc mozesz kazdy silnik, wszystko jest zalezne od zasobnosci portfela, p&p podejdzie kazdy silnik czterocylindrowy z b3 ale wiazke i inne graty musisz juz zmienic.
Właśnie ,Chciał bym się dowiedzieć czy jest jakaś opcja swapa ,bez bawienia się w zmianę No może wiązki już nie ,ale nie chciał bym '' innych gratów zmieniać ''
Czy jest jakaś opcja innego motorka niż 6A ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sie 2011, 15:20

popolony pisze:Czy jest jakaś opcja innego motorka niż 6A ?
Można by próbować wsadzić jakiś silnik 8V, który był na mechanicznym wtrysku bo rozdzielacz mechanicznego wtrysku jest podobny jak w 6A. Ale nie gwarantuje że będzie to działać plug&play.

popolony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:18
Lokalizacja: Zabrze/Knurów/Ujazd
Kontakt:

Post autor: popolony » 15 sie 2011, 15:57

aldi, Jakieś konkretne przykłady ? :-P Tylko nie 1.6 itp Może 2.3 2.6 ?
Panowie doradźcie cosik :)

midnight
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 lip 2011, 22:05

Re: [B3 2.0 16v] Problem po wymianie rozrządu !

Post autor: midnight » 15 sie 2011, 16:32

popolony pisze:Witam , nastąpiło najgorsze , po wymianie rozrządu , i przejechaniu ok 300 km wystąpił problem,
przy prędkości ok 140 km/h audiczka zgasła :/
Odpaliłem ją od razu na 5 biegu podczas jazdy jeszcze :/ i znowu zgasła , woda się zagotowała (brak reakcji wentyl.) teraz słychać stukot w silniku .
Pasek rozrządu naciągnięty, płyny, ok

Teraz Pytanie co mogło pójść ?
Jakieś koszta jak ktoś się orientuje ?

I najważniejsze :

Jakim innym zastąpić ten silnik?
Czy jeśli znajdę gdzieś ? silnik ? to będzie pasował plug & play?

<piwo>
nowy tu jestem, przywitałem się wcześniej w stosownym poście, ale do rzeczy.


Powiadasz że auto się zagotowało, brak reakcji wyntylatora itd.

otóż moje pytanie, kto i gdzie robił Ci rozrząd?
Czy podczas wymiany rozrządu, wymieniona została pompa wody?
Jeśli tak jakiego producenta.

Chciałbym też wiedzieć, czy rozrząd nie przeskoczył.
Co do ustalenia czy obróciła cię panewka, to proponuję zdjąć miskę olejową i zobaczyć co się dzieje z dołem.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sie 2011, 17:02

popolony pisze:aldi, Jakieś konkretne przykłady ? Tylko nie 1.6 itp Może 2.3 2.6 ?
Panowie doradźcie cosik :)
Jak mówiłem inne R4 na mechanicznym wtrysku. Ale nie daje gwarancji że nie trzeba będzie dłubać przy wtrysku bo są różne pod-odmiany mechanicznego wtrysku w zależności od silnika.
W tym wypadku w grę wchodzą: 2.0 8V 3A 113?KM lub AAD 115KM, 1.8 JN 90KM, 1.9 DZ 113KM.

Trzy osoby po wkurzeniu się na następce 6A czyli ACE zmieniły na nowsze jednostki:
https://audi80.pl/b4-20-ace-adr-swap ... t45782.htm
https://audi80.pl/audi-competition-q ... t53968.htm
https://audi80.pl/b4-competition-by- ... htm#444852

Tylko oni mieli prościej bo w B4 silnik mocowany jest do podłożnic a nie do sanek.

Jeśli chcesz mieć najmniej komplikacji to rób swój silnik albo zmieniaj na taki sam. Bo po twoich pytaniach widać że pojęcie masz blade a kogoś kto podejmie się swapa w przystępnych pieniądzach łatwo nie znajdziesz.

popolony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:18
Lokalizacja: Zabrze/Knurów/Ujazd
Kontakt:

Re: [B3 2.0 16v] Problem po wymianie rozrządu !

Post autor: popolony » 16 sie 2011, 17:30

midnight pisze:
popolony pisze:Witam , nastąpiło najgorsze , po wymianie rozrządu , i przejechaniu ok 300 km wystąpił problem,
przy prędkości ok 140 km/h audiczka zgasła :/
Odpaliłem ją od razu na 5 biegu podczas jazdy jeszcze :/ i znowu zgasła , woda się zagotowała (brak reakcji wentyl.) teraz słychać stukot w silniku .
Pasek rozrządu naciągnięty, płyny, ok

Teraz Pytanie co mogło pójść ?
Jakieś koszta jak ktoś się orientuje ?

I najważniejsze :

Jakim innym zastąpić ten silnik?
Czy jeśli znajdę gdzieś ? silnik ? to będzie pasował plug & play?

<piwo>
nowy tu jestem, przywitałem się wcześniej w stosownym poście, ale do rzeczy.


Powiadasz że auto się zagotowało, brak reakcji wentylatora itd.

otóż moje pytanie, kto i gdzie robił Ci rozrząd?
Czy podczas wymiany rozrządu, wymieniona została pompa wody?
Jeśli tak jakiego producenta.

Chciałbym też wiedzieć, czy rozrząd nie przeskoczył.
Co do ustalenia czy obróciła cię panewka, to proponuję zdjąć miskę olejową i zobaczyć co się dzieje z dołem.
:-) Rozrząd Robił znajomy Mechanik , To przez moją głupotę nie zmienił "dolnego koła na r..." pompka też była wymieniana Producent to Ruville ,Pasek ConTitech-a Napinacz też Ruville , rozrząd nie przeskoczył na 99% ale to będę wiedział dokładnie dziś wieczorem ,
Płyn w chłodnicy też wymieniony Odpowietrzone wszystko , :-)

aldi, Ja nie mam zamiaru sam Tego robić , Paru znajomych mają warsztaty i to Oni będą mieć Bojowe zadanie jak by co :)

Dziś pytałem o silnik , 2.6 z c4 i Hmmm 3000Tyś z osprzętem to normalna cena ? najechane 180 000 tyś jeszcze na Aucie .
Opłacalne czy pan Leci w Bambuko ?
Raczej wolał Bym zostać przy 6a ale dostępność jest masakryczna ,
Może ktoś zna jakiegoś Dobrego Mechanika Co "Lubi 16v " ? Okolice Śląska Opolskie itp... ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 sie 2011, 17:43

popolony pisze:Dziś pytałem o silnik , 2.6 z c4 i Hmmm 3000Tyś z osprzętem to normalna cena ?
Drogo, ja mogłem mieć taki silnik z osprzętem za 1000zł. Chyba że naprawdę jest w jakimś idealnym stanie.

U mnie na szrotach sprzedają praktycznie gołe słupku ABC za 900zł z "gwarancją". A 3000zł nie warto wydawać na ten silnik, jeszcze byś musiał chłodnicę zmienić (a jest naprawdę nie tania) bo ma z jeden wylot z drugiej strony i komputer silnika ma immobliser pewnie zintegrowany.

W tej cenie lepiej jakieś 1.8T można poszukać, choć też to początek kosztów.
popolony pisze:Paru znajomych mają warsztaty i to Oni będą mieć Bojowe zadanie jak by co :)
Tylko ciekawe czy zechcą się podjąć.

popolony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:18
Lokalizacja: Zabrze/Knurów/Ujazd
Kontakt:

Post autor: popolony » 16 sie 2011, 17:55

aldi pisze:
popolony pisze:Dziś pytałem o silnik , 2.6 z c4 i Hmmm 3000Tyś z osprzętem to normalna cena ?
Drogo, ja mogłem mieć taki silnik z osprzętem za 1000zł. Chyba że naprawdę jest w jakimś idealnym stanie.

U mnie na szrotach sprzedają praktycznie gołe słupku ABC za 900zł z "gwarancją". A 3000zł nie warto wydawać na ten silnik, jeszcze byś musiał chłodnicę zmienić (a jest naprawdę nie tania) bo ma z jeden wylot z drugiej strony i komputer silnika ma immobliser pewnie zintegrowany.

W tej cenie lepiej jakieś 1.8T można poszukać, choć też to początek kosztów.
popolony pisze:Paru znajomych mają warsztaty i to Oni będą mieć Bojowe zadanie jak by co :)
Tylko ciekawe czy zechcą się podjąć.


No nie będą mieć wyboru :) <piwo>

1.8 T Hmm mogło by być ciekawie :)
Tylko czy Buda by to wytrzymała :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 sie 2011, 18:25

Tylko znowu przy 1,8 problem będzie z intercoolerem bo większy nie wejdzie w zderzak.

popolony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:18
Lokalizacja: Zabrze/Knurów/Ujazd
Kontakt:

Post autor: popolony » 16 sie 2011, 18:30

Właśnie gdzieś czytałem, że pod zderzak nawet od s-ki ciężko ma Wejść .
Ale podobno można mu gdzieś zrobić "otwór" i wejdzie .

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 16 sie 2011, 18:53

U mnie panewka poszla w identyczny sposob, duza predkosc n a dluzszym odcinku, wysprzeglenie i auto spadlo z obrotów i zgasło.

Pod zderzak eSkowy wchodzi IC bezproblemu tylko trzeba na boki roszlifowac, przedluzyc, fabrycznie juz przygotowane miejsce na IC dlatego ze poprostu te tuningowe ICki czy jakis z iveco sa szersze na boki, na upartego tez by wcisna bez szlifowania ale tak jest prosciej.

midnight
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 lip 2011, 22:05

Post autor: midnight » 16 sie 2011, 19:56

popolony pisze::-) Rozrząd Robił znajomy Mechanik , To przez moją głupotę nie zmienił "dolnego koła na r..." pompka też była wymieniana Producent to Ruville ,Pasek ConTitech-a Napinacz też Ruville , rozrząd nie przeskoczył na 99% ale to będę wiedział dokładnie dziś wieczorem ,
Płyn w chłodnicy też wymieniony Odpowietrzone wszystko , :-)
broń Boże nie pytałem w sensie podważania kompetencji Twoich znajomych.

O pompe pytałem bo skoro auto się zagotowało i był wymieniany rozrząd pomysłałem że w drodze oszczędności została stara i się jej zmerło, nie było obiegu płynu i afera gotowa...

jedyne co zostało sprawdzić to dół silnika, jesli będzie ok, to szukać dalej...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl