Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] LPG II Generacji + BLOS czy Sekwencja?

Wszystko co związane z LPG
Cycu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 21 sie 2011, 15:08
Lokalizacja: Szymbark\Gorlice

[2.0 ABK] LPG II Generacji + BLOS czy Sekwencja?

Post autor: Cycu » 23 sie 2011, 00:03

Witam :)
Od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 2.0 ABK...
Jak wiadomo jest to silnik 8v z wielopunktowym wtryskiem. Przebieg to 370tys i wydaje mi się że silnik nadal jest w dobrej kondycji...
W samochodzie tym od 5ciu lat jest założona instalacja LPG II generacji firmy LOVATO.
Choć wiem że powinna być tam Sekwencja...
Czasami następują wystrzały... I zastanawiam się co zrobić.
Czy założyć nową instalację Gazową Firmy BRC sekwencyjną czy do obecnej instalacji którą posiadam zamontować BLOSa???

Zależy mi aby samochód sprawniej pracował na LPG, nie strzelał i nie miał tak dużego ubytku mocy...


Jestem na tym forum nowy więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś umieściłem nie tak xD
Pozdrawiam! :)
Ostatnio zmieniony 23 sie 2011, 21:19 przez Cycu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 23 sie 2011, 05:28

Z blosem możesz mieć problemy przy przeglądach a sekwencja wiadomo, jeśli zostaną dobrze dobrane wtryski i odpowiednio wyregulowane cieszył będziesz się jazdą jeszcze kilka latek.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 sie 2011, 13:21

_uwaga

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 23 sie 2011, 13:28

blos taniej lepiej

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 sie 2011, 22:27

krisiun1 pisze:Z blosem możesz mieć problemy przy przeglądach
Można zrobić atrapę silniczka krokowego na wężu doprowadzającym gaz.

trixx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 27 paź 2010, 20:20
Lokalizacja: tomaszów mazowiecki

Post autor: trixx » 23 sie 2011, 22:40

panowie może ktoś wkleić fote jak ma wstawiony blos ??

Cycu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 21 sie 2011, 15:08
Lokalizacja: Szymbark\Gorlice

Post autor: Cycu » 24 sie 2011, 00:18

Dziękuję za pomoc ; )
Sekwencja byłaby lepszym technicznie rozwiązaniem ale chyba zdecyduję się jednak na BLOSa z następujących względów:
- EKONOMIA JAZDY - Instalacja zostanie zwykła i będę mógł przełączać z benzyny na gaz w praktycznie dowolnym elemencie. W sekwencji odbywałoby się to automatycznie w zależności od temperatury silnika a co za tym idzie zanim silnik by się nagrzał to jeździłbym cały czas na benzynie (odbijało by się to niekorzystnie na budżecie zwłaszcza na krótkich trasach) czyli musiałbym wtedy tankować dość trochę tego paliwa...
-Cena... - Z tego co się orientuję BLOS System kosztuję w granicach 600-800zł a za instalacje sekwencyjną firmy BRC trzeba by zapłacić ponad 2000zł...


Jak myślicie? Czy Silniczek ABK może ładnie śmigać na instalacji II Generacji (jeśli będzie wiadomo dobrze wyregulowana) i zamontowanym BLOSie??? : p

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 sie 2011, 00:24

trixx pisze:panowie może ktoś wkleić fote jak ma wstawiony blos ??
Tutaj przykład montażu blosa: https://audi80.pl/b4-avant-20-abkmon ... t13622.htm
Cycu pisze:- Z tego co się orientuję BLOS System kosztuję w granicach 600-800zł
Sam blos kosztuje chyba ze 400zł

yohnell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2010, 20:10

Post autor: yohnell » 15 lip 2012, 15:42

WItam szanownych kolegów. Odświeżę temat. Mam zwykłą instalację i myślałem o zmianie na sekwencję. WIdzę jednak tutaj opcję dołożenia BLOSa, może się na nią skuszę. Z racji iż jak zostało napisane utrata mocy na BLOSie jest nieodczuwalna.

Moje pytanie brzmi, jaka jest w ogóle różnica w spalaniu między sekwencją, a LPG II + BLOS. Właściwie jak wam spala np na trasie, przy jeździe poza wioskami 110. Mi oscyluje 10.5-11. Czy to jest właściwa wartość czy jednak coś jest nie tak?

Na koniec zapytam, znalazłem na Allegro BLOSa, ale nie wiem czy akurat ten będzie dobry

http://allegro.pl/b7-nowy-mikser-miesza ... 38034.html

Proszę o podpowiedzi. Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 04 maja 2014, 10:56


pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 04 maja 2014, 11:39

Panowie co do tej oszczędnej jazdy na samym gazie to bym się kłócił. Na zimnym silniku gaz przełączać to kiepski pomysł. Ja powiem tak też mam abk z sekwencją, jednak zaobserowałem coś takiego, gdy silnik jest zimny i przełączę na gaz z automatu z godnie z tym co ma komputer ustawione 30-35st C to odczuwam lekkie szarpnięcie podczas przełączania, gdy zrobię to sam ręcznie od powiedzmy 50st C w ogóle nie czuję przejścia z benzyny na gaz(planuje wizytę u gazownika w celu podwyższenie owej temp. przełączania), wydaje mi się, że rozgrzany silnik lepiej znosi gaz niż całkiem zimny, a ile znowu zaoszczędzi się tych pieniędzy na tych kilku km zanim silnik się rozgrzeje? Remont chyba będzie droższy. Swoją drogą moja prywatna opinia jest taka, że na krótkie odcinki +/- 5km silniki zagazowane ani diesle się nie sprawdzają ekonomicznie, każde auto uzyskuje właściwe spalanie dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temp. silnika. Moje spalanie na sekwencji oscyluje 10-11L gazu przy jeździe po mieście i trasie bez butowania z butowaniem 12-14L. Benzynę tankuję raz na dwa miesiące za 100zł Pb98, a pokonuje dziennie dystanse rzędu 80-100km, więc chyba nie ma tragedii z tym spaleniem do rozgrzania silnika. Zimą trochę więcej spalam benzyny, i staram się mieć minimum pół baku, żeby woda się nie zbierała.
Przetestowałem wiele stacji z gazem, mam swoją jedną pewną i gaz jest na tyle dobrej jakości, że w ogóle nie odczuwam różnicy, pomiędzy Pb a LPG.
Więc wracając do tematu ja bym obstawiał za sekwencją, jeśli zamierzasz autem pojeździć jeszcze kilka lat, na pewno się zwróci.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 04 maja 2014, 12:43

Problemy przy przełączaniu na gaz w przypadku sekwencji przy niskiej temperaturze wynikają z nieudolności parownika. Brudny lub zbyt "mały" będą dawać takie efekty. U mnie wyeksploatowany AT09 Alaska szarpał przy 32*C a po wymianie na AT09 Artic przełączam przy 20*C bez problemów, a mieszanka jest bogata przy pełnym obciążeniu :-)
Innym faktem jest to że AT07 z AL700 w mojej astrze (II gen.) pracuje poprawnie na gazie od razu przy -20*C :-)
PS. Tankując Pb98 do samochodu przystosowanego do Pb95 tracisz pieniądze ze szkodą dla silnika :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 maja 2014, 13:16

pawel_G pisze: gdy silnik jest zimny i przełączę na gaz z automatu z godnie z tym co ma komputer ustawione 30-35st C to odczuwam lekkie szarpnięcie podczas przełączania, gdy zrobię to sam ręcznie od powiedzmy 50st C w ogóle nie czuję przejścia z benzyny na gaz(planuje wizytę u gazownika w celu podwyższenie owej temp. przełączania),
Te szarpnięci to zazwyczaj wina gównianych korekt w sterowniku od temperatury gazu i ewentualnie ciśnienia jeśli parownik na zimno daje inne niż rozgrzany.
Czasem wystarczy ustawić ręcznie korektę od temperatury gazu aby nie szarpało. Ewentualnie jeśli jest przełączanie wszystkich cylindrów na raz to zanim w układzie pojawi się ciśnienie to silnik dostaje samo powietrze.

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 04 maja 2014, 22:29

Jeśli paliwo na polskich stacjach reklamowane jako Pb98 miałoby autentycznie skład jaki powinno mieć 98, ale znając realia..... Swoją drogą nie wiem gdzie wyczytałeś, że silnik ABK jest przystosowany do 95. Przecież Pb98 to nie jest paliwo lotnicze czy rakietowe, nie popadajmy w wariactwo, mój kumpel leje od lat Pb98 do golfa mk3 i jeździ już 500tys. km i żyje. -20st. C i start na gazie na pewno wychodzi zdrowo dla silnika... Żeby nie odbiegać od tematu nadmierna oszczędność jeśli chodzi o instalacje gazowe kończy się narzekaniem, że gaz jest be i psuje silnik itp. Co do mojego parownika, faktycznie kwalifikuje się co najmniej do przeglądu, ale ciężko to zrobić gdy auto jest ciągle potrzebne.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 04 maja 2014, 22:46

pawel_G pisze:Swoją drogą nie wiem gdzie wyczytałeś, że silnik ABK jest przystosowany do 95.
W instrukcji obsługi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl