[2.0 ABK] LPG II Generacji + BLOS czy Sekwencja?
[2.0 ABK] LPG II Generacji + BLOS czy Sekwencja?
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 2.0 ABK...
Jak wiadomo jest to silnik 8v z wielopunktowym wtryskiem. Przebieg to 370tys i wydaje mi się że silnik nadal jest w dobrej kondycji...
W samochodzie tym od 5ciu lat jest założona instalacja LPG II generacji firmy LOVATO.
Choć wiem że powinna być tam Sekwencja...
Czasami następują wystrzały... I zastanawiam się co zrobić.
Czy założyć nową instalację Gazową Firmy BRC sekwencyjną czy do obecnej instalacji którą posiadam zamontować BLOSa???
Zależy mi aby samochód sprawniej pracował na LPG, nie strzelał i nie miał tak dużego ubytku mocy...
Jestem na tym forum nowy więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś umieściłem nie tak xD
Pozdrawiam!
Od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 2.0 ABK...
Jak wiadomo jest to silnik 8v z wielopunktowym wtryskiem. Przebieg to 370tys i wydaje mi się że silnik nadal jest w dobrej kondycji...
W samochodzie tym od 5ciu lat jest założona instalacja LPG II generacji firmy LOVATO.
Choć wiem że powinna być tam Sekwencja...
Czasami następują wystrzały... I zastanawiam się co zrobić.
Czy założyć nową instalację Gazową Firmy BRC sekwencyjną czy do obecnej instalacji którą posiadam zamontować BLOSa???
Zależy mi aby samochód sprawniej pracował na LPG, nie strzelał i nie miał tak dużego ubytku mocy...
Jestem na tym forum nowy więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś umieściłem nie tak xD
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 23 sie 2011, 21:19 przez Cycu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dziękuję za pomoc ; )
Sekwencja byłaby lepszym technicznie rozwiązaniem ale chyba zdecyduję się jednak na BLOSa z następujących względów:
- EKONOMIA JAZDY - Instalacja zostanie zwykła i będę mógł przełączać z benzyny na gaz w praktycznie dowolnym elemencie. W sekwencji odbywałoby się to automatycznie w zależności od temperatury silnika a co za tym idzie zanim silnik by się nagrzał to jeździłbym cały czas na benzynie (odbijało by się to niekorzystnie na budżecie zwłaszcza na krótkich trasach) czyli musiałbym wtedy tankować dość trochę tego paliwa...
-Cena... - Z tego co się orientuję BLOS System kosztuję w granicach 600-800zł a za instalacje sekwencyjną firmy BRC trzeba by zapłacić ponad 2000zł...
Jak myślicie? Czy Silniczek ABK może ładnie śmigać na instalacji II Generacji (jeśli będzie wiadomo dobrze wyregulowana) i zamontowanym BLOSie??? : p
Sekwencja byłaby lepszym technicznie rozwiązaniem ale chyba zdecyduję się jednak na BLOSa z następujących względów:
- EKONOMIA JAZDY - Instalacja zostanie zwykła i będę mógł przełączać z benzyny na gaz w praktycznie dowolnym elemencie. W sekwencji odbywałoby się to automatycznie w zależności od temperatury silnika a co za tym idzie zanim silnik by się nagrzał to jeździłbym cały czas na benzynie (odbijało by się to niekorzystnie na budżecie zwłaszcza na krótkich trasach) czyli musiałbym wtedy tankować dość trochę tego paliwa...
-Cena... - Z tego co się orientuję BLOS System kosztuję w granicach 600-800zł a za instalacje sekwencyjną firmy BRC trzeba by zapłacić ponad 2000zł...
Jak myślicie? Czy Silniczek ABK może ładnie śmigać na instalacji II Generacji (jeśli będzie wiadomo dobrze wyregulowana) i zamontowanym BLOSie??? : p
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj przykład montażu blosa: https://audi80.pl/b4-avant-20-abkmon ... t13622.htmtrixx pisze:panowie może ktoś wkleić fote jak ma wstawiony blos ??
Sam blos kosztuje chyba ze 400złCycu pisze:- Z tego co się orientuję BLOS System kosztuję w granicach 600-800zł
WItam szanownych kolegów. Odświeżę temat. Mam zwykłą instalację i myślałem o zmianie na sekwencję. WIdzę jednak tutaj opcję dołożenia BLOSa, może się na nią skuszę. Z racji iż jak zostało napisane utrata mocy na BLOSie jest nieodczuwalna.
Moje pytanie brzmi, jaka jest w ogóle różnica w spalaniu między sekwencją, a LPG II + BLOS. Właściwie jak wam spala np na trasie, przy jeździe poza wioskami 110. Mi oscyluje 10.5-11. Czy to jest właściwa wartość czy jednak coś jest nie tak?
Na koniec zapytam, znalazłem na Allegro BLOSa, ale nie wiem czy akurat ten będzie dobry
http://allegro.pl/b7-nowy-mikser-miesza ... 38034.html
Proszę o podpowiedzi. Z góry dziękuję
Moje pytanie brzmi, jaka jest w ogóle różnica w spalaniu między sekwencją, a LPG II + BLOS. Właściwie jak wam spala np na trasie, przy jeździe poza wioskami 110. Mi oscyluje 10.5-11. Czy to jest właściwa wartość czy jednak coś jest nie tak?
Na koniec zapytam, znalazłem na Allegro BLOSa, ale nie wiem czy akurat ten będzie dobry
http://allegro.pl/b7-nowy-mikser-miesza ... 38034.html
Proszę o podpowiedzi. Z góry dziękuję
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Kolega zrobił pomiary z blosem i z II gen. Różnica jest oszałamiająca
http://forum.vw-passat.pl/threads/138550-II-generacja-BRC-vs-BLOS-ostateczna-rozgrywka?p=2036164&viewfull=1#post2036164
http://forum.vw-passat.pl/threads/138550-II-generacja-BRC-vs-BLOS-ostateczna-rozgrywka?p=2036164&viewfull=1#post2036164
Panowie co do tej oszczędnej jazdy na samym gazie to bym się kłócił. Na zimnym silniku gaz przełączać to kiepski pomysł. Ja powiem tak też mam abk z sekwencją, jednak zaobserowałem coś takiego, gdy silnik jest zimny i przełączę na gaz z automatu z godnie z tym co ma komputer ustawione 30-35st C to odczuwam lekkie szarpnięcie podczas przełączania, gdy zrobię to sam ręcznie od powiedzmy 50st C w ogóle nie czuję przejścia z benzyny na gaz(planuje wizytę u gazownika w celu podwyższenie owej temp. przełączania), wydaje mi się, że rozgrzany silnik lepiej znosi gaz niż całkiem zimny, a ile znowu zaoszczędzi się tych pieniędzy na tych kilku km zanim silnik się rozgrzeje? Remont chyba będzie droższy. Swoją drogą moja prywatna opinia jest taka, że na krótkie odcinki +/- 5km silniki zagazowane ani diesle się nie sprawdzają ekonomicznie, każde auto uzyskuje właściwe spalanie dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temp. silnika. Moje spalanie na sekwencji oscyluje 10-11L gazu przy jeździe po mieście i trasie bez butowania z butowaniem 12-14L. Benzynę tankuję raz na dwa miesiące za 100zł Pb98, a pokonuje dziennie dystanse rzędu 80-100km, więc chyba nie ma tragedii z tym spaleniem do rozgrzania silnika. Zimą trochę więcej spalam benzyny, i staram się mieć minimum pół baku, żeby woda się nie zbierała.
Przetestowałem wiele stacji z gazem, mam swoją jedną pewną i gaz jest na tyle dobrej jakości, że w ogóle nie odczuwam różnicy, pomiędzy Pb a LPG.
Więc wracając do tematu ja bym obstawiał za sekwencją, jeśli zamierzasz autem pojeździć jeszcze kilka lat, na pewno się zwróci.
Przetestowałem wiele stacji z gazem, mam swoją jedną pewną i gaz jest na tyle dobrej jakości, że w ogóle nie odczuwam różnicy, pomiędzy Pb a LPG.
Więc wracając do tematu ja bym obstawiał za sekwencją, jeśli zamierzasz autem pojeździć jeszcze kilka lat, na pewno się zwróci.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Problemy przy przełączaniu na gaz w przypadku sekwencji przy niskiej temperaturze wynikają z nieudolności parownika. Brudny lub zbyt "mały" będą dawać takie efekty. U mnie wyeksploatowany AT09 Alaska szarpał przy 32*C a po wymianie na AT09 Artic przełączam przy 20*C bez problemów, a mieszanka jest bogata przy pełnym obciążeniu
Innym faktem jest to że AT07 z AL700 w mojej astrze (II gen.) pracuje poprawnie na gazie od razu przy -20*C
PS. Tankując Pb98 do samochodu przystosowanego do Pb95 tracisz pieniądze ze szkodą dla silnika
Innym faktem jest to że AT07 z AL700 w mojej astrze (II gen.) pracuje poprawnie na gazie od razu przy -20*C
PS. Tankując Pb98 do samochodu przystosowanego do Pb95 tracisz pieniądze ze szkodą dla silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Te szarpnięci to zazwyczaj wina gównianych korekt w sterowniku od temperatury gazu i ewentualnie ciśnienia jeśli parownik na zimno daje inne niż rozgrzany.pawel_G pisze: gdy silnik jest zimny i przełączę na gaz z automatu z godnie z tym co ma komputer ustawione 30-35st C to odczuwam lekkie szarpnięcie podczas przełączania, gdy zrobię to sam ręcznie od powiedzmy 50st C w ogóle nie czuję przejścia z benzyny na gaz(planuje wizytę u gazownika w celu podwyższenie owej temp. przełączania),
Czasem wystarczy ustawić ręcznie korektę od temperatury gazu aby nie szarpało. Ewentualnie jeśli jest przełączanie wszystkich cylindrów na raz to zanim w układzie pojawi się ciśnienie to silnik dostaje samo powietrze.
Jeśli paliwo na polskich stacjach reklamowane jako Pb98 miałoby autentycznie skład jaki powinno mieć 98, ale znając realia..... Swoją drogą nie wiem gdzie wyczytałeś, że silnik ABK jest przystosowany do 95. Przecież Pb98 to nie jest paliwo lotnicze czy rakietowe, nie popadajmy w wariactwo, mój kumpel leje od lat Pb98 do golfa mk3 i jeździ już 500tys. km i żyje. -20st. C i start na gazie na pewno wychodzi zdrowo dla silnika... Żeby nie odbiegać od tematu nadmierna oszczędność jeśli chodzi o instalacje gazowe kończy się narzekaniem, że gaz jest be i psuje silnik itp. Co do mojego parownika, faktycznie kwalifikuje się co najmniej do przeglądu, ale ciężko to zrobić gdy auto jest ciągle potrzebne.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia