Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Cabrio 8G 2.6 ABC] Turkusowy zawrót głowy

Prezentacja w/w od 1980 do 1996 lub od 1991 do 2000.
Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 21 sie 2011, 22:27

Słonik, dla mnie motywacją jest nie wrócenie do starego fotela, ten nowy już został tak jak jest na foto, na szczęście nie rusza się nawet podczas jazdy :) ale w tym tygodniu chciałbym temat ogarnąć.

Na pewno będę usuwał tą prowadnicę, która jest centralnie pod fotelem. Natnę na spawach i zachowam w archiwum :) Prowadnice boczne też usunę.

Marek_ABC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 16 sie 2011, 12:36
Lokalizacja: Józefów

Post autor: Marek_ABC » 21 sie 2011, 22:35

Na pewno będę usuwał tą prowadnicę, która jest centralnie pod fotelem. Natnę na spawach i zachowam w archiwum :) Prowadnice boczne też usunę.
W tym przypadku pokusiłbym sie o zdobycie mocowań czy prowadnic z a4, znacznie ułatwi to rezanko..
Marek_ABC, a może byś mi pomógł we wspawaniu tych foteli?
Atlas a co Ty uważasz, że ja tak dobrze spawam? Jakiś Vw LT to nie Audi od Atlasa:P:P

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 21 sie 2011, 23:09

Jak na takie rzeźby z tymi fotelami to nie warto. Wyglądają normalnie, a może ja się spodziewałem, że tam załadujesz jakieś kubły jak z RS6...W każdym razie lepiej było brać recaro jak z Audi C4, zmienić szyny i malina. Głebsze, wzory były dwa więc i wybór jest. Wygodne niesamowicie, no i w "80" praktycznie niespotykane. W skórze chyba tylko ja tu mam, w materiale bodaj tylko Górnik i Niki. I chyba nikt by ich nie wymienił na jakieś inne ;)

Aha, jeśli chodzi o wsiadanie do tyłu do Coupe, więc i Cabrio także, na recaro z C4 to jest bez problemu. Zakładam oczywiście, że koleżanki masz chude ;) Fotel przedni przesuwa się daleko do przodu, miejsca zostawia tyle co przy normalnych fotelach.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 21 sie 2011, 23:20

Kubły z RS4 i RS6 widziałem na fotkach z zzagranicy :) wg mnie za nowoczesne do takiego starego audi. Audi 100 C4 też jest stare i nie ma wajchy do pochylania fotela. Mi zależało na mało wysiedzianych młodych fotelach oraz na pełnych zagłówkach. Moje są z cabrio o niewielkim przebiegu. Długo się tylko zastanawiałem czy brać manualne, czy elektryczne. W tych co mam elektryczna jest tylko regulacja lędźwiowa.

A fotele z setki faktycznie podobno łatwo wpakować, ale onie nia mają pełnych zagłówków, dlatego odpadły w przedbiegach.

Te moje mam kompletne z szynami i z tylnymi kanapami + zagłówki, zatem zmotnuję to bez problemu, chodzi tylko o to, że nie spawam :) w przeciwnym razie sam bym to ogarnął :P

Kabelki od podgrzewania mają takie same kolory jak w starym fotelu, więc chyba podmienię kostkę ;) oby nic się nie spaliło...

Grube koleżanki nie wsiadają do cabrio ;] no fat chicks ;]

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 21 sie 2011, 23:32

Trochę już recaro z C4 widziałem w życiu i wszystko można było o nich powiedzieć, ale na pewno nie że są wysiedziane. Tzn że z "gąbką" było coś nie tak. Zawszy było wszytko tip-top. Pancerne fotele. Jeśli chodzi o wsiadanie i wysiadanie to tak jak napisałem i jak jest u mnie, podsuwa się fotel do przodu i wygodnie wchodzi do tyłu. Miejsca na nogi między oparciem a budą samochodu przy wsiadaniu jest tyle samo co w składanych fotelach.
Zagłówki to problem najmniejszy. Dobrać można inne, lub oddać do tapicera by na takowe je przerobił.

Grunt, że Tobie się podobają, ja tylko napomknąłem, że recaro z C4 nie wyglądają na starsze niż te co Twoje, a jeśli chodzi o trzymanie tyłka w zakrętach i komfort jazdy na bardzo sztywnym zawieszeniu jest fantastyczny. Generalnie po wymianie ori na recaro to przy sztywnym samochodzie nie wyobrażam już sobie jazdy na ori :) Pewnie będziesz miał teraz takie samo odczucie, ale tu już liczę że sam się wrażeniami podzielisz. Ja czekam az wszystko zamontujesz i pstrykniesz fotki :)

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 21 sie 2011, 23:39

slugs, to chyba Ty wystawiłeś na forum te czarne z c4 na sprzedaż? Myślałem o nich, ale pełne zagłówki są węższe i nie bardzo idzie to przerobić, bo rozstaw bolcy jest inny. O wiele łatwiej kupić 6 letnie fotele, takie by były nie wysiedziane, a skóra byłaby miękka i bez uszkodzeń. Natomiast w fotelu np. 15 letnim to już nie lada wyczyn :)

W tych co kupiłem super jest funkcja pociągnięcia za wajchę i pochyla się oparcie, po czym fotel sam jedzie do przodu. Rewelka, bo ułatwi to wsiadanie na tył :) w obecnych fotelach to nie jest takie łatwe.

Marek_ABC, zatem szukam dalej spawacza :-D

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 22 sie 2011, 18:11

Słonik pisze:TIG to taki rodzaj spawarki, spawa sie tym w oslonie gazu[Argon]
a w migu to nie da sie zapiac butli z argonem? tig jest spawarka lukowa do aluminium <ok>

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 22 sie 2011, 18:38

ale miałeś wypierdziany fotel kierownika w tej swojej mydelnicy :mrgreen:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 22 sie 2011, 18:53

Jedyne co mi się nie podoba we wnętrzu cabrio to tak hamsko zamontowane podłokietniki z tyłu :-/
Pozatym zmiana foteli na +
Kiedy wkońcu zajedziesz na spota aby pomacać conieco? :mrgreen:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 22 sie 2011, 19:08

Kolczat pisze:
Słonik pisze:TIG to taki rodzaj spawarki, spawa sie tym w oslonie gazu[Argon]
a w migu to nie da sie zapiac butli z argonem? tig jest spawarka lukowa do aluminium <ok>
a mi tigiem spawali kwasowke :->

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 22 sie 2011, 22:03

no ale tig jest do aluminium przeciez

Awatar użytkownika
Gocek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 30 lip 2007, 16:22
Lokalizacja: Ost/Gd
Kontakt:

Post autor: Gocek » 22 sie 2011, 23:47

Panowie, ja rozwieje Wasze wątpliwości.
Po pierwsze TIG to nie spawarka, a metoda spawania Tungsten Inert Gas (lub GTA Gas Tungsten Arc), chodzi w niej o to, że łuk jarzy się między nietopliwą elektrodą a materiałem spawanym (wolframową) w osłonie gazu obojętnego, np argonu, helu lub ich mieszanin. Osłona gazowa ma za zadanie między innymi chłodzić elektrodę, chronić jeziorko spawalnicze (spoinę) przed utlenianiem. "Puls" o którym pisze Słonik to po prostu spawanie prądem pulsacyjnym, a stosuje się je po to aby obniżyć naprężenia, odkształcenia spawalnicze - spoina nie jest ciągła, a składa się z zachodzących na siebie spoin punktowych.
Kolczat, TIG nie jest spawarką do aluminium :) TIGiem można spawać wszystko, spawa się głównie stale wysokostopowe (nierdzewka), stopy aluminium, magnezu, tytanu, miedzi.
TIG jest jest tak zajebisty bo pozwala na uzyskanie najlepszych połączeń (pod względem metalurgicznym), dlatego spawana są nim odpowiedzialne konstrukcje, przetop robi się TIGiem a wypełnia potem MIGiem czy nawet elektrodą. Jest więcej zalet, ale nie chcę zbytnio rozpisywać się o nich w tym temacie, np w przypadku aluminium przy którym się tak upierasz zachodzi zjawisko czyszczenia katodowego (tlenki aluminium mają wyższą temp topnienia od czystego alu i to 3-4 razy).
W MIGu butla z gazem obojętnym jest niezbędna :), ale to zupełnie inna metoda spawania, inne zalety, wady, technologia.
Jeszcze jedno, nie ma czegoś takiego, że TIG do alu czy tam nierdzewki, elektroda i MIG/MAG do zwykłej stali itd. Np nierdzewkę pospawać można elektrodą (kwestia elektrody), MIGiem/MAGiem (kwestia drutu) i TIGiem (kwestia spoiwa), ale każda z tych metod daje inną jakość spoin.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 23 sie 2011, 00:05

Gocek, masz wielką wiedzę na ten temat. Dzięki za streszczenie, bo nie wiem czy udałoby mi się o tym przeczytać gdziekolwiek. Ale do przyspawania stalowych szyn foteli do stalowej karoserii auta chyba wystarczy zwykła spawarka :) Obym znalazł zdolnego spawacza...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 26 sie 2011, 14:15

... ale środek marzenie :shock:

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 26 sie 2011, 14:18

Ciekawy próg załadunku przy klapie otwieranej bez lamp i rejestracji :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi Coupe / Cabrio.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl