[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - zawor blow off
yyyyyyy znaczy sie na tyle mało wiem ze cię do konca nie rozumiem
wstawiając taki zawór w wąż prowadzący powietrze z turbiny do kolektora mamy tak jakby dodatkowe ujście powietrza. gdy ten blow off jest zamkniety i nie wypuszcza powietrza to powietrze sobie płynie tak by go nie było. naciskając sprzegło zwieramy kabelki, prąd załącza elektrozawór, ten spuszcza powietrze i już. gdy zblokujemy blow off'a to powietrze będzie zasuwać tak jaby go nie było(blow off'a) a przecierz tak sie dzieje we wszystkich diesleach i ludzie żyją.
wstawiając taki zawór w wąż prowadzący powietrze z turbiny do kolektora mamy tak jakby dodatkowe ujście powietrza. gdy ten blow off jest zamkniety i nie wypuszcza powietrza to powietrze sobie płynie tak by go nie było. naciskając sprzegło zwieramy kabelki, prąd załącza elektrozawór, ten spuszcza powietrze i już. gdy zblokujemy blow off'a to powietrze będzie zasuwać tak jaby go nie było(blow off'a) a przecierz tak sie dzieje we wszystkich diesleach i ludzie żyją.
to nie jest tak do końca
podam Ci przykład benzynki
tam jest zawód DV dump valve i jest to odpowiednik BOVa z tym że ciśnienie nie wylatuje w atmosferę lecz powraca do układu i wraca za turbinę lecz przed IC
i jeśli naciskasz gaz to oczywiście wzrasta Ci ciśnienie , w momencie naciśnięcia sprzęgła lub odpuszczenia gazu N75 steruje tym i otwiera tak by ciśnienie przeleciało do układu
analogicznie jest z BOVem tylko wtedy nie wraca do układu lecz wylatuje w atmosfere
jeśli tego nie wysterujesz to tak jakbyś miał zatkany DV czyli masz max ciśnienie DV Ci sie nie otwiera i w tym momencie turbina jest na maxa hamowana i odczucie takie jakby ktoś rzucił kotwice , więc walisz głową w kierownice lub szybę (poważnie kolo jadący obok mnie nie wierzył i zatrzymał się około 3 cm od deski )
[ Dodano: 2008-04-10, 09:00 ]
Solskier mam nadzieje , że wymontowałeś DV'a i zamiast tego wsadziłeś BOVa i zaślepiłeś powrót do turbo??
jeśli nie to ten patent nie ma prawa działać poprawnie , a ten przewód podciśnieniowy ma iść do zaworka N75.
podam Ci przykład benzynki
tam jest zawód DV dump valve i jest to odpowiednik BOVa z tym że ciśnienie nie wylatuje w atmosferę lecz powraca do układu i wraca za turbinę lecz przed IC
i jeśli naciskasz gaz to oczywiście wzrasta Ci ciśnienie , w momencie naciśnięcia sprzęgła lub odpuszczenia gazu N75 steruje tym i otwiera tak by ciśnienie przeleciało do układu
analogicznie jest z BOVem tylko wtedy nie wraca do układu lecz wylatuje w atmosfere
jeśli tego nie wysterujesz to tak jakbyś miał zatkany DV czyli masz max ciśnienie DV Ci sie nie otwiera i w tym momencie turbina jest na maxa hamowana i odczucie takie jakby ktoś rzucił kotwice , więc walisz głową w kierownice lub szybę (poważnie kolo jadący obok mnie nie wierzył i zatrzymał się około 3 cm od deski )
[ Dodano: 2008-04-10, 09:00 ]
Solskier mam nadzieje , że wymontowałeś DV'a i zamiast tego wsadziłeś BOVa i zaślepiłeś powrót do turbo??
jeśli nie to ten patent nie ma prawa działać poprawnie , a ten przewód podciśnieniowy ma iść do zaworka N75.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
DRED, szkoda ze dopiero teraz piszesz bo juz dawno nie ma tego BOV, i nie był to DV tylko tylpowy BOV atmosferyczny, próbowałem na wszelkie sposoby i nic z tym nie mogłem zrobić otwierał sie przy 1.2bara i koniec, układ był na bank szczelny... ale co lepsze doczytałem sie również ze zastosowanie BOV w dieslu strasznie katuje turbine, przy otwarciu zaworu wirnik "staje demba", dwa razy na zywo widzałem rozwalona turbine w seryjnym TDIku po załozeniu BOV normalnie powrywało łopatki, wydaje mi sie ze to dzieje sie przez brak przepustnicy. Ja ogólnie zrezygnowałem z powrócenia do BOV z paru powodów, pierwszy i najwazniejszy w Dieslu klekot i wygluszenie maski niweluja ssssyykkk do poziomu wrcze marnego, problem z umiejscowieniem tego w 1Z i jeszcze z wysterowaniem i poprawna praca, no i jeszcze to co skutkuje uzywanie BOV to juz całkiem mnie zniecheciło. Moze kiedys pomajstruje przy tym ale tylko po to aby dla własnego spokoju potrafić to odpoiwednio załozyc i zeby działało tak jak nalezy.
chyba nie czytałes tego
chodziło mi że wymontowałeś jeden element (DV urządzenie seryjnie montowane w aucie) i zastąpiłeś go BOVem.
po za tym są bovy i bovy tak samo jak z innymi rzeczami , ja wybuliłem 300 pln za takowy i jestem happy i z dźwięku (nie jest głośny) i z efektu pracy tego zaworu.Jeździłem dokładnie z takim u mojego kumpla w S2 370 ps daje radę i nie puszcza tak jak DV
a taki efekt jak u Ciebie jest u mnie w momencie gdy jest nieszczelność przy Bovie
chodziło mi że wymontowałeś jeden element (DV urządzenie seryjnie montowane w aucie) i zastąpiłeś go BOVem.
po za tym są bovy i bovy tak samo jak z innymi rzeczami , ja wybuliłem 300 pln za takowy i jestem happy i z dźwięku (nie jest głośny) i z efektu pracy tego zaworu.Jeździłem dokładnie z takim u mojego kumpla w S2 370 ps daje radę i nie puszcza tak jak DV
a taki efekt jak u Ciebie jest u mnie w momencie gdy jest nieszczelność przy Bovie
Szkoda że do Diesla nie ma opcji żeby założyć :roll:
Widziałem Dredowe S2 na Skrzynkach a dźwięk psss powala 8-)
Obydwoje z pająkiem wyłączyliśmy CD i otworzyliśmy szyby delektując się Dredowym pss
Nie żałuje że objeżdżaliśmy dwa razy jezioro było przynajmniej czego posłuchać :mrgreen:
psss ...... tylko dla PB <buu>
Widziałem Dredowe S2 na Skrzynkach a dźwięk psss powala 8-)
Obydwoje z pająkiem wyłączyliśmy CD i otworzyliśmy szyby delektując się Dredowym pss
Nie żałuje że objeżdżaliśmy dwa razy jezioro było przynajmniej czego posłuchać :mrgreen:
psss ...... tylko dla PB <buu>
nie narzekaj masz oszczędne auto , a to dla Ciebie jest dość istotne.
Niestety nie można mieć wszystkiego
szczerze to dobrze , że w TDI nie można założyć BOVa, bo co drugie auto by go miało i zamiast słyszeć głosu silnika non stop byłoby słychać Syk kichanie , ćwierkanie lub inne odgłosy , które wydaje BOV
@adasrogas
no jasne że za turbinę w sensie powietrza. umiejscowienie tego na aucie jest różnorakie , w różnych autach. Nie mógłbym mówić ogólnikowo .
masz pogladowo rozrysowane
łapacz powietrza -> filtr powietrza -> przeppływka -> turbina ->1 ->2 1 Intercooler 2DV
1 z IC leci rurami mniejszymi większymi do przepustnicy teraz jeśli masz BOV to leci w atmosfere , jak masz DV to wraca zaraz za turbinę , ale jeszcze przed IC
Niestety nie można mieć wszystkiego
szczerze to dobrze , że w TDI nie można założyć BOVa, bo co drugie auto by go miało i zamiast słyszeć głosu silnika non stop byłoby słychać Syk kichanie , ćwierkanie lub inne odgłosy , które wydaje BOV
@adasrogas
no jasne że za turbinę w sensie powietrza. umiejscowienie tego na aucie jest różnorakie , w różnych autach. Nie mógłbym mówić ogólnikowo .
masz pogladowo rozrysowane
łapacz powietrza -> filtr powietrza -> przeppływka -> turbina ->1 ->2 1 Intercooler 2DV
1 z IC leci rurami mniejszymi większymi do przepustnicy teraz jeśli masz BOV to leci w atmosfere , jak masz DV to wraca zaraz za turbinę , ale jeszcze przed IC