Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - zawor blow off

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
adasrogas

Post autor: adasrogas » 09 kwie 2008, 23:16

yyyyyyy znaczy sie na tyle mało wiem ze cię do konca nie rozumiem :-)

wstawiając taki zawór w wąż prowadzący powietrze z turbiny do kolektora mamy tak jakby dodatkowe ujście powietrza. gdy ten blow off jest zamkniety i nie wypuszcza powietrza to powietrze sobie płynie tak by go nie było. naciskając sprzegło zwieramy kabelki, prąd załącza elektrozawór, ten spuszcza powietrze i już. gdy zblokujemy blow off'a to powietrze będzie zasuwać tak jaby go nie było(blow off'a) a przecierz tak sie dzieje we wszystkich diesleach i ludzie żyją.

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 10 kwie 2008, 00:00

to nie jest tak do końca

podam Ci przykład benzynki
tam jest zawód DV dump valve i jest to odpowiednik BOVa z tym że ciśnienie nie wylatuje w atmosferę lecz powraca do układu i wraca za turbinę lecz przed IC
i jeśli naciskasz gaz to oczywiście wzrasta Ci ciśnienie , w momencie naciśnięcia sprzęgła lub odpuszczenia gazu N75 steruje tym i otwiera tak by ciśnienie przeleciało do układu

analogicznie jest z BOVem tylko wtedy nie wraca do układu lecz wylatuje w atmosfere
jeśli tego nie wysterujesz to tak jakbyś miał zatkany DV czyli masz max ciśnienie DV Ci sie nie otwiera i w tym momencie turbina jest na maxa hamowana i odczucie takie jakby ktoś rzucił kotwice , więc walisz głową w kierownice lub szybę (poważnie kolo jadący obok mnie nie wierzył i zatrzymał się około 3 cm od deski )

[ Dodano: 2008-04-10, 09:00 ]
Solskier mam nadzieje , że wymontowałeś DV'a i zamiast tego wsadziłeś BOVa i zaślepiłeś powrót do turbo??
jeśli nie to ten patent nie ma prawa działać poprawnie , a ten przewód podciśnieniowy ma iść do zaworka N75.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 kwie 2008, 09:20

DRED, szkoda ze dopiero teraz piszesz bo juz dawno nie ma tego BOV, i nie był to DV tylko tylpowy BOV atmosferyczny, próbowałem na wszelkie sposoby i nic z tym nie mogłem zrobić otwierał sie przy 1.2bara i koniec, układ był na bank szczelny... ale co lepsze doczytałem sie również ze zastosowanie BOV w dieslu strasznie katuje turbine, przy otwarciu zaworu wirnik "staje demba", dwa razy na zywo widzałem rozwalona turbine w seryjnym TDIku po załozeniu BOV normalnie powrywało łopatki, wydaje mi sie ze to dzieje sie przez brak przepustnicy. Ja ogólnie zrezygnowałem z powrócenia do BOV z paru powodów, pierwszy i najwazniejszy w Dieslu klekot i wygluszenie maski niweluja ssssyykkk do poziomu wrcze marnego, problem z umiejscowieniem tego w 1Z i jeszcze z wysterowaniem i poprawna praca, no i jeszcze to co skutkuje uzywanie BOV to juz całkiem mnie zniecheciło. Moze kiedys pomajstruje przy tym ale tylko po to aby dla własnego spokoju potrafić to odpoiwednio załozyc i zeby działało tak jak nalezy.

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 10 kwie 2008, 10:05

chyba nie czytałes tego
chodziło mi że wymontowałeś jeden element (DV urządzenie seryjnie montowane w aucie) i zastąpiłeś go BOVem.
po za tym są bovy i bovy tak samo jak z innymi rzeczami , ja wybuliłem 300 pln za takowy i jestem happy i z dźwięku (nie jest głośny) i z efektu pracy tego zaworu.Jeździłem dokładnie z takim u mojego kumpla w S2 370 ps daje radę i nie puszcza tak jak DV :D
a taki efekt jak u Ciebie jest u mnie w momencie gdy jest nieszczelność przy Bovie

adasrogas

Post autor: adasrogas » 10 kwie 2008, 19:52

no to mnie teraz DRED zakasowałeś. ni jak nie mogę tego pojąć co napisałeś.
po pierwsze to gdzie jest "za turbiną"? czy to jest za turbiną z punktu widzenia powietrza?
fajny byłby bylejaki łopatologiczny rysuneczek z tym układem, bo w tym momencie straciłem rachubę co jest gdzie

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 10 kwie 2008, 20:19

Urzekła mnie Twoja historia <rotfl2>

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 08 wrz 2008, 07:51

Szkoda że do Diesla nie ma opcji żeby założyć :roll:

Widziałem Dredowe S2 na Skrzynkach a dźwięk psss powala 8-)

Obydwoje z pająkiem wyłączyliśmy CD i otworzyliśmy szyby delektując się Dredowym pss

Nie żałuje że objeżdżaliśmy dwa razy jezioro było przynajmniej czego posłuchać :mrgreen:

psss ...... tylko dla PB <buu>

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 08 wrz 2008, 08:36

nie narzekaj masz oszczędne auto , a to dla Ciebie jest dość istotne.
Niestety nie można mieć wszystkiego :)
szczerze to dobrze , że w TDI nie można założyć BOVa, bo co drugie auto by go miało i zamiast słyszeć głosu silnika non stop byłoby słychać Syk kichanie , ćwierkanie lub inne odgłosy , które wydaje BOV

@adasrogas
no jasne że za turbinę w sensie powietrza. umiejscowienie tego na aucie jest różnorakie , w różnych autach. Nie mógłbym mówić ogólnikowo .


masz pogladowo rozrysowane

łapacz powietrza -> filtr powietrza -> przeppływka -> turbina ->1 ->2 1 Intercooler 2DV
1 z IC leci rurami mniejszymi większymi do przepustnicy teraz jeśli masz BOV to leci w atmosfere , jak masz DV to wraca zaraz za turbinę , ale jeszcze przed IC

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 27 sie 2011, 04:48

witam :-) temat juz umarł czy ktos próbował jeszcze zdziałac w tym celu :?: szukam szukam i nic...

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 sie 2011, 10:21

dydo85 pisze:witam :-) temat juz umarł czy ktos próbował jeszcze zdziałac w tym celu :?: szukam szukam i nic...
olej to dydo, chyba ze lubisz gwizd czajnika gotujacego wode no to jak wolisz :mrgreen:

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 27 sie 2011, 12:56

sagem, powiem Ci ze ma blow offa Mortis, powiem Ci ze to syszałem i dlatego zaczyna mnie to krecic ;-) lecz oczywisice nic na siłe...

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 27 sie 2011, 22:26

Chłopaki sprawdźcie manometrem jak szybko 1Z "wysysa" nadmiar ciśnienia z kolektora po odjęciu gazu... Cały BOV, śmov i inne wynalazki ledwo co pierdzą w dieslu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl