[b3] Ciekawostka - roznice JN vs PM
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[b3] Ciekawostka - roznice JN vs PM
Panowie, z racji iż miałem ostatnio okazję pośmigać Audi 80 1.8 JN zastanowił mnie fakt czy aby moje PM ma chociaż 50KM .
W dowodzie napisane jest że JN ma 66kW natomiast moje PM 64kW.
Ale w wielopunktowej wersji tego silnika auto bardzo dobrze reaguje na dodawanie gazu, i dość sprawnie przyśpiesza. W obu przypadkach samochody mają tą samą skrzynie biegów o oznaczeniu "AKM". Co najlepsze w katalogach piszą, że oba silniki mają 90KM.
W takim razie co sprawia, że JN przyśpiesza dużo sprawniej? Wyższy moment obrotowy?
W dowodzie napisane jest że JN ma 66kW natomiast moje PM 64kW.
Ale w wielopunktowej wersji tego silnika auto bardzo dobrze reaguje na dodawanie gazu, i dość sprawnie przyśpiesza. W obu przypadkach samochody mają tą samą skrzynie biegów o oznaczeniu "AKM". Co najlepsze w katalogach piszą, że oba silniki mają 90KM.
W takim razie co sprawia, że JN przyśpiesza dużo sprawniej? Wyższy moment obrotowy?
Ostatnio zmieniony 29 sie 2011, 21:56 przez Patrique, łącznie zmieniany 1 raz.
Potwierdzam, ojciec ma JN i śmiga to lepiej, przyczyną jest to że w PM masz jednopunkt o cherlawej małej przepustnicy a w JN jest full szpryca i dwie przepustnice jedna mała do chyba 3 tyś później otwiera się duża i auto dostaje strasznego kopa. Nic z tym nie zrobisz nawet jakbyś przyspieszył zapłon na maksa to nie obejdziesz za małej przepustnicy i jednego wtryskiwacza.
Zresztą różnica chociażby w pompie paliwa nam w PM wystarczy 1,5B a w JN paliwo pompuje pompa 6B, jak JN jest dobrze ustawiony to to auto po prostu zapierdziela <ok>
Zresztą różnica chociażby w pompie paliwa nam w PM wystarczy 1,5B a w JN paliwo pompuje pompa 6B, jak JN jest dobrze ustawiony to to auto po prostu zapierdziela <ok>
Ostatnio zmieniony 27 sie 2011, 19:21 przez GerB3, łącznie zmieniany 1 raz.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No właśnie zauważyłem, że pedał przyśpieszenia ma taki inny skok niż w "PM-ce".GerB3 pisze:...w JN jest full szpryca i dwie przepustnice jedna mała do chyba 3 tyś później otwiera się duża i auto dostaje strasznego kopa...
Co do układu wtryskowego, to rzeczywiście jest tam pełen wtrysk. Ale pomijając już wszystkie aspekty dotyczące osiągów, to jednak wolę jednopunkt <ok> .
Wydaje mi się, że ten silnik jest najbardziej bezawaryjny. W JN, a konkretnie w tym egzemplarzu, który miałem okazję testować, silnik ciężko zapala na zimno (trzeba mu dodawać gazu); po drugie sama ta konstrukcja jest strasznie skomplikowana (oczywiście w porównaniu do mono-motronica).
[ Dodano: 2011-08-27, 18:26 ]
Zgadza się, moja ma ciut większe koła. Ale prowadzi się na nich o wiele lepiej niż na takich maciupkich 14-stkach <oki>grze pisze:wynika zatem, że ten JN ma koła o mniejszej średnicy całkowitej niż Twój PM
Jednopunkt jest mniej awaryjny i prostszy w obsłudze, kilka czujników nie ma co się zepsuć, w JN jak zacznie mechaniczny wtrysk szwankować to trzeba się samemu uczyć jak to działa i co się mogło zepsuć bo tego już praktycznie nikt nie ogarnia. A szkoda bo ten wtrysk to dla mnie najlepsze co kiedyś niemcy wsadzali do Audi, z 1,8 na tym wtrysku bez problemu wyciągali po 130-140KM, u nas na taką moc trzeba by było już sam wtrysk konkretnie rzeźbić to ta pompa i wtryskiwacz co mamy to góra 115-120 KM ogarnia.
Szkoda że nie mam KE-Jetronica :mrgreen:
Szkoda że nie mam KE-Jetronica :mrgreen:
raczej powiedziałbym, że to dość znaczna różnica.Patrique pisze:grze napisał/a:
wynika zatem, że ten JN ma koła o mniejszej średnicy całkowitej niż Twój PM
Zgadza się, moja ma ciut większe koła. Ale prowadzi się na nich o wiele lepiej niż na takich maciupkich 14-stkach <oki>
a to, że monowtrysk nie był nigdy ani szybki ani ekonomiczny, to inna sprawa.
Przepustnice w JN są otwierane mechanicznie a nie podciśnieniowo, więc jak depniesz w podłogę to otwierają się odrazu dwie a nie po koleji przy jakiś obrotach i JN na pewno ładniej brzmi niż jednopunkt ma taki charakterystyczny pomruk prze otwieraniu się przepustnic :mrgreen:GerB3 pisze:Potwierdzam, ojciec ma JN i śmiga to lepiej, przyczyną jest to że w PM masz jednopunkt o cherlawej małej przepustnicy a w JN jest full szpryca i dwie przepustnice jedna mała do chyba 3 tyś później otwiera się duża i auto dostaje strasznego kopa. Nic z tym nie zrobisz nawet jakbyś przyspieszył zapłon na maksa to nie obejdziesz za małej przepustnicy i jednego wtryskiwacza.
Zresztą różnica chociażby w pompie paliwa nam w PM wystarczy 1,5B a w JN paliwo pompuje pompa 6B, jak JN jest dobrze ustawiony to to auto po prostu zapierdziela <ok>
Racja, kumpel brata takie ma i lepiej to idzie od JNjerry84 pisze:A ja Wam powiem, że w poprzednim b3 miałem JN, a w obecnym b3 mam NE na keihinie, i z moich obserwacji NE idzie lepiej. I na pewno nie jest to kwestia kół, bo jeżdżę na tych samych, które miałem w JN. <ok>
Jego NE po małych modach, kilkunastu godzinach regulacji gaźnika i zapłonu wyciągało licznikowe 230km/h (przebieg rzeczywisty ~150tys)
Gaźnik w sumie nie jest ograniczony dawką paliwa ile powietrza tyle paliwa wessie :mrgreen:
Czyli nie, chyba nie ciężko się domyśleć że licznik musiał być do 260km/h czyż nie?GerB3 pisze:Czyli wiecej jak na liczniku jest, no cóż poważny konkurent dla SB po modach i innych takich ciekawych aut z forum, czasem myśle po co robili w fabryce RS2 jak NE, SB idą lepiej :lol:karol89 pisze:zapłonu wyciągało licznikowe 230km/h
<ok>
Ciężko się domyślić ze 230km/h nawet dla silnika 2.0 16V jest nierealne nawet jeżeli mówimy o błedzie pomiaru i fabrycznym rozmiarze opon. Dla mnie może tam być nawet licznik digital urquattro
Ale spoko, na tym forum 1,8 mają średnio po 140km i latają grubo ponad 200km/h a 1,6td to wczesne prototypy RS4 palące gumę na 5tym biegu :lol:
Ale spoko, na tym forum 1,8 mają średnio po 140km i latają grubo ponad 200km/h a 1,6td to wczesne prototypy RS4 palące gumę na 5tym biegu :lol: