Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] Ciekawostka - roznice JN vs PM

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 28 sie 2011, 19:16

GerB3 pisze:Ciężko się domyślić ze 230km/h nawet dla silnika 2.0 16V jest nierealne nawet jeżeli mówimy o błedzie pomiaru i fabrycznym rozmiarze opon. Dla mnie może tam być nawet licznik digital urquattro

Ale spoko, na tym forum 1,8 mają średnio po 140km i latają grubo ponad 200km/h a 1,6td to wczesne prototypy RS4 palące gumę na 5tym biegu :lol:
Przecież ja nie zamierzam udowadniać komuś tego za wszelką cenę, po prostu mówię jak było że jechał licznikowe 230km/h
A co tam inni piszą nie wnikam...dla twojej ciekawości JN brata którym jeździłem do nie dawna na autostradzie potrafiło rozpędzić się do licznikowych 220km/h
I nie jeden ten co miał takie w dobrym stanie przyzna mi rację że spokojnie takie wyciągnie licznikowe 200 i więcej.
A co do RS to przecież ja nie napisałem że to ma takie osiągi... a jeśli chodzi o 2.0 16v to nie wiem nie wnikam ale prędkość końcowa kolego w znacznym stopniu zależy od rodzaju skrzyni (długość przełożeń) przy B3 brata (JN) na 5 biegu ma przy 200km/h 4.5 tysia a kolega przy B4 2.0 ABT przy 200 na 5 biegu ma 6 tys tak więc wybacz ale silnik już wyżej nie podjedzie za bardzo...
I nie wszystkie samochody mają po pół bańki na karku a licznikowo 150tys są takie co mają rzeczywiście tyle, czasami da się na taki egzemplarz trafić.
To tyle na temat, dziękuję <ok>

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 28 sie 2011, 19:38

Ja powiem tak <ok>
Moja PM wyciąga po kilku minutach dobrego deptania po gazie około 205km/h (pomiar gps) na liczniku oczywiście pokazywało prawie 220 :-P . No ale silnik już dziwnie wibrował i krzyczał "wolniej, wolniej" :mrgreen: .
JN... hmm zapierdziela zdrowo ale.... przy 180 zaczyna śmierdzieć paloną gumą :-/

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 28 sie 2011, 19:48

Patrique pisze: JN... hmm zapierdziela zdrowo ale.... przy 180 zaczyna śmierdzieć paloną gumą :-/
Nigdy takiego zapachu przy tylu nie czułem :-P

Awatar użytkownika
jerry84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jerry84 » 28 sie 2011, 20:29

Patrique, następnym razem odpuść ręczny. <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 sie 2011, 20:44

Miałem JN i zawsze na dotyk silnik zapalał nawet w największe mrozy.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 28 sie 2011, 22:53

trepek, bo ludzie nie dbają o wtrysk i później się żalą jaki ten ke-jetronic i ke-motronic jest zły i nie dobry :-x Mi też silnik pali od strzała czy to lato czy zima, ciepły czy zimny <ok>

gerB3 Trochę dziwne by JN przy otwartej małej klapce kręciło się do 3 tyś, skoro w 3A kręci się do ok. 4 tyś. A na luzie kręci się na niej do odcinki <ok>

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 29 sie 2011, 05:36

oooojaaaa właśnie mnie denerwuje PM że jak wcisnę w podłogę to zdążę w tym czasie zadzwonić, sprawdzić godzine i dopiero jest ok 3.5 tys i idzie... a właśnie to się tylko turla :mrgreen:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 29 sie 2011, 11:19

pawelec_ pisze:oooojaaaa właśnie mnie denerwuje PM że jak wcisnę w podłogę to zdążę w tym czasie zadzwonić, sprawdzić godzine i dopiero jest ok 3.5 tys i idzie... a właśnie to się tylko turla :mrgreen:
A myślałem, że takie rzeczy tylko u mnie <ok> . "PM-ka" to nic innego jak dupowóz z punktu a do b.

Kaszer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:26
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Kaszer » 29 sie 2011, 12:31

Patrique pisze:A myślałem, że takie rzeczy tylko u mnie
O widzę, że nie jestem jednak sam. To powolne przyspieszanie staje się uciążliwe przy wyprzedzaniu na większych prędkościach i nie raz miałem problem z wyprzedzeniem. Trzeba było czekać aż autko się rozbuja, ale nie raz nie mamy na to czasu i jest problem.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 29 sie 2011, 15:49

Ale teraz to troche żle to rozumiecie : JN jest trochę szybszy od PM ale przecież zdrowy dobrze wyregulowany PM robi 100kę w jakieś 11,5s a od 3tys obrotów przyspiesza bez zająkniecia do 6tyś, i ma świetną elastyczność. Może to wina skrzyni, ja mam krótką AKM ale na 2ce kręci do 100km/h. Na 3ce od 100-140 idzie bardzo ładnie i żadnego strachu nie ma ;-)

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 30 sie 2011, 06:41

GerB3 pisze: ale przecież zdrowy dobrze wyregulowany PM robi 100kę w jakieś 11,5s a od 3tys obrotów przyspiesza bez zająkniecia do 6tyś, i ma świetną elastyczność. Może to wina skrzyni, ja mam krótką AKM ale na 2ce kręci do 100km/h. Na 3ce od 100-140 idzie bardzo ładnie i żadnego strachu nie ma ;-)
przyznam racje.... w tym przedziale to jest moment i nie zdążę zadzwonić ani sprawdzić godziny tylko patrze we wsteczne lustero i w przód ... ale dodam że moje PM nie jest do końca zdrowy ale ostatnio na odcinku testowym na działce gdzie mam 600 m wyciągnąłem 145, a Lanos 1.6 16V dodam że zdrowy osiągnął 135, a Ford Probe 2.2 GT nam odjechał z sykiem turbinki 8-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 30 sie 2011, 07:07

GerB3 pisze:Ale teraz to troche żle to rozumiecie : JN jest trochę szybszy od PM ale przecież zdrowy dobrze wyregulowany PM robi 100kę w jakieś 11,5s a od 3tys obrotów przyspiesza bez zająkniecia do 6tyś, i ma świetną elastyczność. Może to wina skrzyni, ja mam krótką AKM ale na 2ce kręci do 100km/h. Na 3ce od 100-140 idzie bardzo ładnie i żadnego strachu nie ma ;-)
W sumie to ja tak samo mam skrzynię akm i zauważyłem, że autko sprawnie przyśpiesza ale trzymając go raczej na wyższych obrotach. Moja metoda na wyprzedzanie to 2 (bieg)do 3500rpm; 3 - 4500rpm; 4 - 3000rpm; 5 ??? <ok> . No i wtedy jakoś idzie. Jednak niewątpliwie 80-tka z pm & akm przyśpiesza dużo lepiej niż skoda fabia 1.4 mpi <ok> .
No ale to co robi JN & akm po wciśnięciu gazu do dechy to naprawdę jest niezłe. Nie jest to oczywiście porównywalne z V6 czy R5, ale jak na silnik czterogarowy to naprawdę nieźle to śmiga.

Awatar użytkownika
szelus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Lębork

Post autor: szelus » 30 sie 2011, 09:34

Mam wersje JN 1.8 z taką nietypową 4-biegową skrzynią biegów :) Bardzo duzo znajomych sie dziwilo ze sa tylko 4 biegi. Ale na kazdym biegu moge smialo cisnac do 6 tys obrotow (obrotosciomierz do 7,5 tys) Maksymalna predkosc z jaka jechalem to bylo kolo 180 km/h (pomiar GPS). Co do tego wtrysku to macie Panowie rację ze ciezko o dobrego specjaliste. Mialem ten sam problem 2 lata temu jak kupilem auto. Trzeba bylo pogrzebac we wtrysku. Jeden mechanik porobil cos ale poległ, drugi tez skapiltulowal. Oczywiscie obaj skasowali a tak naprawde nic nie zrobili. Nie bylo innego wyjscia jak wziac dokladny schemat i opis dzialania ke-jeta i zrobic to samemu. Trwało to ładnych pare godzin... ale sie oplacalo. Autko pali na dotyk, rowniotkie obroty, spalanie w miescie kolo 10l (benzynki oczywiscie, bo szkoda mi gazem zniszczyc taki piekny silnik) wiec tez nie ma tragedi. No i ten pomruk przy mocniejszym depnieciu w pedal gazu :) :-D

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 30 sie 2011, 19:33

Patrique pisze:Moja metoda na wyprzedzanie to 2 (bieg)do 3500rpm; 3 - 4500rpm; 4 - 3000rpm
Cała siła PM'a jest na 2ce - przeciągnij 2ke do 5500, a jak wrzucisz 3 to trafisz na moment obrotowy i zaraz będzie 120km/h.

Lanos jest szybki i lżejszy, jeździłem kiedyś takim i przyspiesza lepiej od JN czy PM.
szelus pisze:benzynki oczywiscie, bo szkoda mi gazem zniszczyc taki piekny silnik
Za takie podejscie powinni medale na forum dawać <ok> Uchowajmy mechaniczny wtrysk od tego syfu jakim jest LPG :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 30 sie 2011, 19:40

szelus pisze:Nie bylo innego wyjscia jak wziac dokladny schemat i opis dzialania ke-jeta i zrobic to samemu. Trwało to ładnych pare godzin... ale sie oplacalo.
możesz pokazać gdzie znalazłeś ten schemat... bo też chciałbym aby mi autko pracowało lepiej na zimnym silniku... moze coś pomoże

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl