Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 1.9 tdi 1Z] Napięcie na audtomacie rozrusznika

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

[B4 1.9 tdi 1Z] Napięcie na audtomacie rozrusznika

Post autor: lukaszwaniek » 04 wrz 2011, 08:47

Witam
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jakie powinno być minimalne napięcie na cienkim kabelku który jest umieszczony na wsuwce na automacie rozrusznika? Ponieważ jest tam ciężki dostęp to zmierzyłem w skrzynce bezpieczników i podczas kręcenia mam 10,9V. Zastanawiam się czy to aby nie wina tego, że niekiedy bendiks nie zazębia i nie kręci mi wtedy rozrsusznik. Dopiero parokrotne przekręcanie kluczykiem wbije bendiks i rozrusznik kręci. Wymieniłem już automat rozrusznika, szczotko-trzymacz, wyczyściłem masę od aku do silnika, wymieniłem akumulator. Po wymianie akumulatora zacięcia zdarzają się rzadko, ale są. Obrazek

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 04 wrz 2011, 12:59

lukaszwaniek pisze:podczas kręcenia mam 10,9V
ja mam nowy aku tzn 1-dno roczny i tez mam takie napiecie, a widze je na dodatkowych zegarach i rozrusznik kreci jak wsciekly, wiec jest git

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 05 wrz 2011, 09:32

Rozumiem że mówisz o napięciu na akumulatorze, a jakiej masz na tej blaszce zaznaczonej na zdjęciu podczas kręcenia rozrusznikiem?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 wrz 2011, 12:17

ta blaszka to pin ze stacyjki i moze bedzie z 0,1 do 0,2V roznicy, no ale mniej wiecej okolo 11V, dieslowy rozrusznik ma wiekszy pobor pradu od benzynowego,

proponuje poki gra nie szukac "dziury" w calym

acha, tydzien temu mialem u siebie cos podobnego ze niechcial mi krecic, tak jak powinien, no ale mysle sobie ze przeciez tak zdnia na dzien nie mogl pasc, wiec go wyjmuje i kreci bezsposrednio na aku ale jakos wolniej, ogladam go dokladniej a tu jedna z tych dwoch duzych nakretek byla luzniejsza, nie ta co jest nia przykrecony gruby przewod bezporednio z aku a ta druga co jest nia przykrecony przewod co idzie z elektromagnesu na komutator, dokrecilem i gra, wystarczyla poluzowana nakretka na rozruszniku, slaby styk i te okolo 400Amper nie moglo swobodnie plynac na rozrusznik

jezeli juz uwazasz ze jest cos z nim nie tak i chcesz go wyjac, to potrzebujesz klucz 16plaski/oczkowy, musisz zdjec dwie oslony pod silnikiem i od skrzyni, jedna srube masz od dolu a druga masz od gory, musisz wyjac akumulator i wykorzystac ten otwor w podstawie akumulatora, od gory te srube mozna wrazie co grzechota jechac, dolna tylko plaskim

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl