Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 tdi 1Z] Napięcie na audtomacie rozrusznika

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

[B4 1.9 tdi 1Z] Napięcie na audtomacie rozrusznika

Post autor: lukaszwaniek » 04 wrz 2011, 08:47

Witam
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jakie powinno być minimalne napięcie na cienkim kabelku który jest umieszczony na wsuwce na automacie rozrusznika? Ponieważ jest tam ciężki dostęp to zmierzyłem w skrzynce bezpieczników i podczas kręcenia mam 10,9V. Zastanawiam się czy to aby nie wina tego, że niekiedy bendiks nie zazębia i nie kręci mi wtedy rozrsusznik. Dopiero parokrotne przekręcanie kluczykiem wbije bendiks i rozrusznik kręci. Wymieniłem już automat rozrusznika, szczotko-trzymacz, wyczyściłem masę od aku do silnika, wymieniłem akumulator. Po wymianie akumulatora zacięcia zdarzają się rzadko, ale są. Obrazek

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 04 wrz 2011, 12:59

lukaszwaniek pisze:podczas kręcenia mam 10,9V
ja mam nowy aku tzn 1-dno roczny i tez mam takie napiecie, a widze je na dodatkowych zegarach i rozrusznik kreci jak wsciekly, wiec jest git

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 05 wrz 2011, 09:32

Rozumiem że mówisz o napięciu na akumulatorze, a jakiej masz na tej blaszce zaznaczonej na zdjęciu podczas kręcenia rozrusznikiem?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 wrz 2011, 12:17

ta blaszka to pin ze stacyjki i moze bedzie z 0,1 do 0,2V roznicy, no ale mniej wiecej okolo 11V, dieslowy rozrusznik ma wiekszy pobor pradu od benzynowego,

proponuje poki gra nie szukac "dziury" w calym

acha, tydzien temu mialem u siebie cos podobnego ze niechcial mi krecic, tak jak powinien, no ale mysle sobie ze przeciez tak zdnia na dzien nie mogl pasc, wiec go wyjmuje i kreci bezsposrednio na aku ale jakos wolniej, ogladam go dokladniej a tu jedna z tych dwoch duzych nakretek byla luzniejsza, nie ta co jest nia przykrecony gruby przewod bezporednio z aku a ta druga co jest nia przykrecony przewod co idzie z elektromagnesu na komutator, dokrecilem i gra, wystarczyla poluzowana nakretka na rozruszniku, slaby styk i te okolo 400Amper nie moglo swobodnie plynac na rozrusznik

jezeli juz uwazasz ze jest cos z nim nie tak i chcesz go wyjac, to potrzebujesz klucz 16plaski/oczkowy, musisz zdjec dwie oslony pod silnikiem i od skrzyni, jedna srube masz od dolu a druga masz od gory, musisz wyjac akumulator i wykorzystac ten otwor w podstawie akumulatora, od gory te srube mozna wrazie co grzechota jechac, dolna tylko plaskim

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl