Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] kontrolka oleju

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 wrz 2011, 17:26

z gaśnięciem kontrolki jest rożnie.u niektórych od razu gaśnie a u innych po kilku sekundach.A jaki masz filtr oleju?? słyszałem że jak ktoś ma bez zaworka zwrotnego to może właśnie kontrolka później gasnąć.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 wrz 2011, 17:28

Zaworek znajduje się w podstawce.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 wrz 2011, 17:40

Ale zastanawia mnie inna sprawa, po odpaleniu zimnego auta kontrolka ciśnienia oleju mi gaśnie tak po około 5-7s. Czy to normalne :?:
Hmm...5-7 sek.to faktycznie jakoś nie typowo długo ,u mnie gasnie po ok.2 sek. ale bym sie tym nie przejmował bo po podłaczeniu manometru ciśnienie jest od razu po odpaleniu silnika ;-)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 18 wrz 2011, 17:42

MUNIOR pisze:Hmm...5-7 sek.to faktycznie jakoś nie typowo długo
Generalnie to nie ma z tym zasady, jak jest chłodniej to ok 5-7, jak cieplej to 3-4, jak jest silnik rozgrzany to gaśnie od razu.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 wrz 2011, 17:52

MUNIOR pisze:u mnie gasnie po ok.2 sek.
U mnie jak tylko silnik zaskoczy.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 18 wrz 2011, 18:07

U mnie to się zaczęło robić po podmiance czujnika na lepszy ale też używany i byłbym skłonny zrzucić winę na ten czujnik. Nic innego mi do głowy teraz nie przychodzi.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 wrz 2011, 20:21

trepek pisze:Zaworek znajduje się w podstawce.
był kiedyś temat o filtrach i powiem ci że włąsnie tam ludzie opisywali jakiś zaworek zwrotny w filtrze.ja sam miałem kiedyś podobne zjawisko i kontrolka paliła się dość długo po odpaleniu.kontrolka potrafiła palić się kilka sekund.dopiero zastosowanie odpowiedniego filtra usunęło problem.do kolejnej zmiany poprosiłem szwagra bo mnie nie było w domu 2 tyg.założył znów inny filtr i znów kontrolka zwariowała.teraz wymieniam sam i zawsze zakładam ten sam filtr i jest ok także to nie może być zbieg okoliczności...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 20 wrz 2011, 18:20

hudy pisze:teraz wymieniam sam i zawsze zakładam ten sam filtr i jest ok także to nie może być zbieg okoliczności...
Coś w tym jest, po wymianie oleju i filtra jakoś kontrolka jakoś szybciej się chowa <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 wrz 2011, 21:14

musi coś w tym być bo już wiele osób na forum o tym pisało.niektórym kontrolka po zmianie filtra o kilka sekund szybciej gaśnie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 20 wrz 2011, 21:22

Nowy olej jest czystszy a nowy filtr mniej zapchany, to w tym jest ;-)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 20 wrz 2011, 21:30

hudy to zdradź proszę jaki ten filtr stosujesz, że kontrolka szybciej gaśnie. Niech i mi szybciej gaśnie :-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 wrz 2011, 21:52

ja stosuje taki jak ma być np Filtrona Op525/1 ale jak wcześniej stosowałem krótszy lub takie naprawdę długie to wtedy kontrolka świrowała.Przy tych krótkich filtrach to potrafiła zgasnąć po czym sie zapalała i paliła kilka sekund.

[ Dodano: 2011-09-20, 21:54 ]
trepek pisze:Nowy olej jest czystszy a nowy filtr mniej zapchany, to w tym jest ;-)
może ale przy zastosowaniu innych filtrów nawet przy nowym były problemy.także już od 8 zmian oleju nie daje innego tylko zawsze ten sam filtr i jest ok i to jest ważne <ok>

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 21 wrz 2011, 09:25

witam panowie , odbiegajac tyroszke od tematu to mialem podobnie w VW GOLF mk2 1.8 RP , kontrolka wogole sie nie swicila , wymienilem licznik ( w starym byla dioda wypalona albo bylo cos kombinowane aby nie swiecila ) to czesto po wymianie mruga;la ta kontrolka no i mechanicy sprawdzali i nie wiedzieli co sie dzieje wsyzstko niby bylo ok. no noc pojechalem w trase do gliwic i przed aktowicami samochod zaczal klepac mocno popychacze aj... no i po malutku dojechalem na msc. szwagier w pilchowicach mial znajomego mechanika po czym oddalem samochod sciagal glowice wszystko rozbieral w silniku okazalo sie ze mały plastik byl w kanaliku o oleju i go zapchal rozrzad , popychacze nie mialy samrowania mechanik sie dziwil ze dojechalem ;/... takze taka to historria przyjemnosc 660zł mnie kosztowala u mechanika ;/ ...

Awatar użytkownika
gercun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 sty 2011, 16:35
Lokalizacja: Chełmża

Post autor: gercun » 21 wrz 2011, 21:33

kolega pisał, że miał od 1,6 do 1,7 bara ciśnienia oleju, sam mam podobny problem ze świecącą się kontrolką, powyżej 2 tys obrotów. Podjechałem i sprawdzałem ciśnienie i moje na jałowym wynosiło 0,7 bara. Czy to juz koniec pompy?

audik11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 25 lis 2013, 22:36

Post autor: audik11 » 28 lis 2013, 11:03

odświeżę ;P

mam audi 80 b4 1z i mam takie objawy . Silnik zimny podczas gwałtownego hamowania nic się nie dzieje , kontrolka oleju nie świeci , Natomiast jak się silnik zagrzeje to czy na biegu czy na luzie jak się gwałtownie zachamuje to zaświeci się kontrolka oleju . czujniki nowe. Dodam że za tak się dzieje odkąd zrobiłem głowice n. co to może być ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl