to, że ta turbina nie ma kierwonic VNT, a ma WG jak moja w AAZ nie znaczy ze nie mam racji...
WG , kierownice VNT - zasada ta sama.
nie ma znaczenia czym steruje...
komputer czyta z mapsensora jakie jest ciśniuenie-> sprawdza w mapie jakie powinno być i wysterowuje WG/kierowniceVNT w taki sposób żeby otrzymać zadane ciśnienie...
jak turbina ma luzy, działa nieprawdłowo, puszcza powietrze i olej, to sterownik będzie ją jeszcze mocniej "podkręcał" za pomocą WG/kierownicVNT żeby wicisnąć zniej mimo usterki zadane ciśnienie...
to moim zdaniem jeszcze gorzej wpływa na tą turbinę i moim zdaniem nieuchronnie może prowadzić do tego co napisałęm -> rozerwania wirnika i sieczki w cylindrze albo zapchanym zaworze...
[AUDI 80 1,9 1Z] turbo wymiana,regeneracja co i jak?
robi się offtop ale ja dalej stoje przy swoim...
https://audi80.pl/audi-80-19-1z-turb ... htm#386239 w tym poście napisałęm jak to dziła (na zasadzie VNT - różnica tylko taka że on ma zawór WG)... ty natomiast poprawiasz mnie w kolejnym poście pisząc to samo :]
https://audi80.pl/audi-80-19-1z-turb ... htm#386239 w tym poście napisałęm jak to dziła (na zasadzie VNT - różnica tylko taka że on ma zawór WG)... ty natomiast poprawiasz mnie w kolejnym poście pisząc to samo :]
Witam
przemyślałem sprawę postanowiłem poszukać cos dobrego z używki.
ponawiam temat tak jak każdy wie golf audi A4 vento mają silnik 1Z
Wiem że te turbiny różnią sie mocowaniem do kolektora (3 śruby mój na 4) i wylot do inter mają do góry (mój do dołu)
Teraz pytanie
Czy kolektor np z golfa czy A4 podejdzie do mojego silnika i myślę że tą część wlotową turbiny obrócić w taki sposób aby wylot był w dół.
Jeśli dało by sie ją obrócić kupił bym turbinę z kolektorem część wlotową bym odpowiednio przesuną i by grało.
Proszę o konkretne opinie co do mojego pomysłu moze ktoś już to praktykował i się wypowie.
pozdrawiam.
przemyślałem sprawę postanowiłem poszukać cos dobrego z używki.
ponawiam temat tak jak każdy wie golf audi A4 vento mają silnik 1Z
Wiem że te turbiny różnią sie mocowaniem do kolektora (3 śruby mój na 4) i wylot do inter mają do góry (mój do dołu)
Teraz pytanie
Czy kolektor np z golfa czy A4 podejdzie do mojego silnika i myślę że tą część wlotową turbiny obrócić w taki sposób aby wylot był w dół.
Jeśli dało by sie ją obrócić kupił bym turbinę z kolektorem część wlotową bym odpowiednio przesuną i by grało.
Proszę o konkretne opinie co do mojego pomysłu moze ktoś już to praktykował i się wypowie.
pozdrawiam.
Witam. Chciałbym odświeżyć temat. Mam problem z Turbo, w czasie jazdy poluzowała mi się pompa vacum i spadło cisnienie oleju. zaczęła świecić kontrolka oleju. Po oględzinach ogarnąłem o co chodzi i dokręciłem vacum. Silnik pracuje dobrze, ale niestety Turbo dziwnie chodzi za głosno, jak kompresor i nie pompuje tak dobrze jak wcześniej. sprawdzałem luz na wirniku to ok. 1mm poprzecznie. Teraz nie wiem co z tym zrobić, czy mogę tak jeździć ? żeby wirnik nie stanął w poprzek. Proszę o pomoc
Ostatnio trochę pojeździłem i stwierdziłem że Turbo pompuje dobrze. Na początku trochę jęczało jak kompressor ale już jest trochę ciszej. Najprawdopodobniej pochodziło trochę bez smarowania i się lekko przytarło. Czy po przejeżdżeniu jeszcze trochę kilometrów może się Turbina "dosmarować" i wrócić do normalnej pracy ?