Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AUDI 80 1,9 1Z] turbo wymiana,regeneracja co i jak?

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 15 gru 2009, 15:25

to, że ta turbina nie ma kierwonic VNT, a ma WG jak moja w AAZ nie znaczy ze nie mam racji...

WG , kierownice VNT - zasada ta sama.

nie ma znaczenia czym steruje...

komputer czyta z mapsensora jakie jest ciśniuenie-> sprawdza w mapie jakie powinno być i wysterowuje WG/kierowniceVNT w taki sposób żeby otrzymać zadane ciśnienie...


jak turbina ma luzy, działa nieprawdłowo, puszcza powietrze i olej, to sterownik będzie ją jeszcze mocniej "podkręcał" za pomocą WG/kierownicVNT żeby wicisnąć zniej mimo usterki zadane ciśnienie...

to moim zdaniem jeszcze gorzej wpływa na tą turbinę i moim zdaniem nieuchronnie może prowadzić do tego co napisałęm -> rozerwania wirnika i sieczki w cylindrze albo zapchanym zaworze...

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 16 gru 2009, 12:37

junglist pisze:komputer czyta z mapsensora jakie jest ciśniuenie-> sprawdza w mapie jakie powinno być i wysterowuje WG/kierowniceVNT
za pomocą zaworka N75... napisałem to samo wyzej... przeczytaj ze zrozumieniem...:)

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 16 gru 2009, 14:31

robi się offtop ale ja dalej stoje przy swoim...
https://audi80.pl/audi-80-19-1z-turb ... htm#386239 w tym poście napisałęm jak to dziła (na zasadzie VNT - różnica tylko taka że on ma zawór WG)... ty natomiast poprawiasz mnie w kolejnym poście pisząc to samo :]

peyo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:01
Lokalizacja: PRZEMYŚL/PODKARPACIE

Post autor: peyo32 » 16 gru 2009, 14:34

Witam
przemyślałem sprawę postanowiłem poszukać cos dobrego z używki.
ponawiam temat tak jak każdy wie golf audi A4 vento mają silnik 1Z
Wiem że te turbiny różnią sie mocowaniem do kolektora (3 śruby mój na 4) i wylot do inter mają do góry (mój do dołu)
Teraz pytanie
Czy kolektor np z golfa czy A4 podejdzie do mojego silnika i myślę że tą część wlotową turbiny obrócić w taki sposób aby wylot był w dół.
Jeśli dało by sie ją obrócić kupił bym turbinę z kolektorem część wlotową bym odpowiednio przesuną i by grało.
Proszę o konkretne opinie co do mojego pomysłu moze ktoś już to praktykował i się wypowie.
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 18 wrz 2011, 19:54

Witam. Chciałbym odświeżyć temat. Mam problem z Turbo, w czasie jazdy poluzowała mi się pompa vacum i spadło cisnienie oleju. zaczęła świecić kontrolka oleju. Po oględzinach ogarnąłem o co chodzi i dokręciłem vacum. Silnik pracuje dobrze, ale niestety Turbo dziwnie chodzi za głosno, jak kompresor i nie pompuje tak dobrze jak wcześniej. sprawdzałem luz na wirniku to ok. 1mm poprzecznie. Teraz nie wiem co z tym zrobić, czy mogę tak jeździć ? żeby wirnik nie stanął w poprzek. Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 wrz 2011, 20:04

Możesz tak jeździć. Obserwuj stan oleju.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 wrz 2011, 12:43

Ostatnio trochę pojeździłem i stwierdziłem że Turbo pompuje dobrze. Na początku trochę jęczało jak kompressor ale już jest trochę ciszej. Najprawdopodobniej pochodziło trochę bez smarowania i się lekko przytarło. Czy po przejeżdżeniu jeszcze trochę kilometrów może się Turbina "dosmarować" i wrócić do normalnej pracy ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 20 wrz 2011, 13:44

Jeździj, nie myśl o tym :-) Jak nie pluje olejem to nie ruszaj turba, będzie żyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl