[B4 1.9 TDI] Regulowanie kąta wtrysku
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
A teraz ja zadam takie pytanie:
Jak VAG mierzy kąt wtrysku? Na jakiej podstawie?
Wczoraj bawiłem się dawką paliwa i chcialem zobaczyć jak będzie pracował silnik i jakie będą odczyty na małej dawce paliwa. A więc dawka paliwa w dół (na 160), odczyt VAGiem i widzę kąt wtrysku ok 120. Hmm...
Zwiększyłem dawkę paliwa na ok 12, mierzę kąt wtrysku VAGiem i pokazuje 42-44 (już nie pamiętam, starość ).
Przechodząc do konkluzji mojej wypowiedzi: ustawiając kat wtrysku na zegar ustawia się wychylenie tłoczka względem GMP, ustawiając VAGiem ustawiamy kąt wtrysku względem wtrysku sterującego, który odczyt bierze jak dostanie paliwo na wtrysk. I komu tutaj ufać?
Jak VAG mierzy kąt wtrysku? Na jakiej podstawie?
Wczoraj bawiłem się dawką paliwa i chcialem zobaczyć jak będzie pracował silnik i jakie będą odczyty na małej dawce paliwa. A więc dawka paliwa w dół (na 160), odczyt VAGiem i widzę kąt wtrysku ok 120. Hmm...
Zwiększyłem dawkę paliwa na ok 12, mierzę kąt wtrysku VAGiem i pokazuje 42-44 (już nie pamiętam, starość ).
Przechodząc do konkluzji mojej wypowiedzi: ustawiając kat wtrysku na zegar ustawia się wychylenie tłoczka względem GMP, ustawiając VAGiem ustawiamy kąt wtrysku względem wtrysku sterującego, który odczyt bierze jak dostanie paliwo na wtrysk. I komu tutaj ufać?
To ja się tu podzielę swoim spostrzeżeniem bo szkoły są różne,ustawiałem kąt wtrysku na dawce 24(bosch) ustawiłem na 53,timing blisko niebieskiej lini,przyszedł sterownik od kostrza,zasugerował mi też żebym zmienił dawkę w okolice 15,jest 16-17 kąt się nie zmienił ale timing poszedł w górę za zieloną linię i musi mieć teraz dłużej kręcone co by zaskoczył,a na dniach będe robił uszczelki w nastawniku,i teraz olać cyferki i patrzeć na timing?
na podstawie czujnika predkości obrotowej silnika i czujnika wzniosu iglicy wtrysku sterującego który informuje kiedy nastepuje wtrysk w jakim kącie obrotu wału,trepek pisze:Jak VAG mierzy kąt wtrysku? Na jakiej podstawie?
ja bardziej wiezył bym z odczytu czujnik prędkosci obr silnika i wtrysku sterujacego ustawiając kąt statyczny ponieważ ustawiajac mechanicznie kąt stat ustawiamy ori wartość dla zdrowej pompy im bardziej pompa zużyta to kąt zmienia się na pózniejszy dlatego zawsze pompe która ma troche nalatana trzeba bardziej przyśpieszyć, zużycie pompy wtryskowej i opóznienie kąta na vagu bedzie widać a na czujniku zegarowym nie dlatego też moim zdaniem bardziej wiarygodne jest ustawianie kąta vagiem ponieważ pokazuje wartość statycznego kąta dla pompy w zależnosci od jej stanu(czyli zużyta pompa kąt np wartośc 36 dlatego trzeba skorygowac do 56), kąt statyczny należy usawiać w grupie BS i dla boscha mozna ustawić wartosc około 61-66 i powinien lepiej odpalać, jeszcze to jest uzaleznione oprócz pompy od wtrysków a wykres timing jest inny dla boscha inny dla pierburga a konkretnie dla wtryskow jednosprezynowych i dwusprezynowychtrepek pisze:Przechodząc do konkluzji mojej wypowiedzi: ustawiając kat wtrysku na zegar ustawia się wychylenie tłoczka względem GMP, ustawiając VAGiem ustawiamy kąt wtrysku względem wtrysku sterującego, który odczyt bierze jak dostanie paliwo na wtrysk. I komu tutaj ufać?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Bosch pod koniec też miał wtryski dwusprężynowe.
Zawsze można doraźnie przywrócić pompę do stanu jak najbardziej fabrycznego ustawiając ciśnienie w pompie. Wiadomo, nie będzie to to samo co funkiel nówka ze sklepu ale zawsze lepszy rydz niż nic Jednakże statyczny kąt wtrysku i tak powinien być nieco przyśpieszony. Nie dużo ale delikatnie.
Zawsze można doraźnie przywrócić pompę do stanu jak najbardziej fabrycznego ustawiając ciśnienie w pompie. Wiadomo, nie będzie to to samo co funkiel nówka ze sklepu ale zawsze lepszy rydz niż nic Jednakże statyczny kąt wtrysku i tak powinien być nieco przyśpieszony. Nie dużo ale delikatnie.
Samym ciśnieniem nie przywrócisz pompy do stanu fabrycznego, na kąt wtrysku ma wpływ głównie zużycie fali i rolek po niej ślizgających.
Po zmianie kąta wtrysku zmieniają się parametry fizyczne silnika, a więc i dawka też się zmieni (inaczej zmianie uległy by obroty jałowe), a zmieniając dawkę fizycznie nic się nie zmienia i zmianie ulega tylko wartość jaką odczytuje ECU.
Po zmianie kąta wtrysku zmieniają się parametry fizyczne silnika, a więc i dawka też się zmieni (inaczej zmianie uległy by obroty jałowe), a zmieniając dawkę fizycznie nic się nie zmienia i zmianie ulega tylko wartość jaką odczytuje ECU.