

na podstawie czujnika predkości obrotowej silnika i czujnika wzniosu iglicy wtrysku sterującego który informuje kiedy nastepuje wtrysk w jakim kącie obrotu wału,trepek pisze:Jak VAG mierzy kąt wtrysku? Na jakiej podstawie?
ja bardziej wiezył bym z odczytu czujnik prędkosci obr silnika i wtrysku sterujacego ustawiając kąt statyczny ponieważ ustawiajac mechanicznie kąt stat ustawiamy ori wartość dla zdrowej pompy im bardziej pompa zużyta to kąt zmienia się na pózniejszy dlatego zawsze pompe która ma troche nalatana trzeba bardziej przyśpieszyć, zużycie pompy wtryskowej i opóznienie kąta na vagu bedzie widać a na czujniku zegarowym nie dlatego też moim zdaniem bardziej wiarygodne jest ustawianie kąta vagiem ponieważ pokazuje wartość statycznego kąta dla pompy w zależnosci od jej stanu(czyli zużyta pompa kąt np wartośc 36 dlatego trzeba skorygowac do 56), kąt statyczny należy usawiać w grupie BS i dla boscha mozna ustawić wartosc około 61-66 i powinien lepiej odpalać, jeszcze to jest uzaleznione oprócz pompy od wtrysków a wykres timing jest inny dla boscha inny dla pierburga a konkretnie dla wtryskow jednosprezynowych i dwusprezynowychtrepek pisze:Przechodząc do konkluzji mojej wypowiedzi: ustawiając kat wtrysku na zegar ustawia się wychylenie tłoczka względem GMP, ustawiając VAGiem ustawiamy kąt wtrysku względem wtrysku sterującego, który odczyt bierze jak dostanie paliwo na wtrysk. I komu tutaj ufać?