Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI] Problem z szarpaniem

rafax92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 24 sie 2010, 21:52
Lokalizacja: Cze-wa

Post autor: rafax92 » 21 wrz 2011, 20:23

witam. Mam podobny problem z szarmaniem przy obrotach 1800- 2000 nie ważne na jakim biegu sie jedzie. nastawnik był czyszczony i nic to nie pomogło. wymieniłem tuleje i sworzeń na wachaczach i też nic nie pomogło. Podejrzewam że to jest jedna półoś ,która moze mieć bicie. Możecie powiedzieć coś w tym temacie? :)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 wrz 2011, 21:00

Półoś by biła a nie szarpała :-)
Do sprawdzenia: dawka, pompa, poduchy skrzyni.

rafax92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 24 sie 2010, 21:52
Lokalizacja: Cze-wa

Post autor: rafax92 » 21 wrz 2011, 21:14

dawka jest na pewno dobra. po zrobieniu nastawnika i ustawienia dawki itd. nadal szarpało. Więc pompa odpada i nastawnik odpada. Dodam ze nastawnik mi robił gość z Opola który zajmuje sie tym fachowo. Ogłasza sie cały czas na allegro. Więc pozostaje mi jedna poducha na skrzyni bo jedną wymieniałem wraz ze skrzynią :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 wrz 2011, 21:15

rafax92 pisze:Więc pompa odpada
Pompa nie kończy się na nastawniku. Nastawnik to najmniej skomplikowany jej element ;-)

rafax92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 24 sie 2010, 21:52
Lokalizacja: Cze-wa

Post autor: rafax92 » 21 wrz 2011, 21:34

Aha... no to dziękuje za pocieszenie :P W takim razie szukam dalej :)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 22 wrz 2011, 06:06

rafax92 pisze:Więc pompa odpada i nastawnik odpada.
Ja bym się jednak uparł przy nastawniku, z tego co widzę to masz nastawnik potencjometryczny, któremu czyszczenie nie bardzo pomaga ;-)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 22 wrz 2011, 10:09

witam. Mam podobny problem z szarmaniem przy obrotach 1800- 2000 nie ważne na jakim biegu sie jedzie. nastawnik był czyszczony i nic to nie pomogło.
Szarpie Ci wtedy jak masz lekko wciśnięty pedał gazu, czy jak dasz trochę bardziej to też?
Na lekko wciśniętym miałem takie lekkie szarpanie na 4 i 5. Jakby co to mam nastawnik potencjometryczny - jest zużyty ale nie skrajnie - spokojnie można było jeździć.

rafax92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 24 sie 2010, 21:52
Lokalizacja: Cze-wa

Post autor: rafax92 » 25 wrz 2011, 10:56

najbardziej trzęsie na 5 biegu jak sie jedzie z 80 i 1800- 2000 obrotów. Ale to nie są takie szarpania tylko dostaje dziwnych wibracji. I mam na pewno nastawnik indukcyjny.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 25 wrz 2011, 19:13

zabrudzony nastawnik, filtr paliwa, nieszczelność w układzie paliwowym.... wszystko moze sie zdarzyć

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 25 wrz 2011, 19:17

rafax92 pisze:I mam na pewno nastawnik indukcyjny.
Pod avatarem masz datę produkcji, a z tego co mi wiadomo to nastawniki indukcyjne były wkładane od 1994r. No chyba że była już przekładka robiona ;-)

rafax92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 24 sie 2010, 21:52
Lokalizacja: Cze-wa

Post autor: rafax92 » 25 wrz 2011, 20:31

tak to jest rok 94 :) i na pewno jest nastawnik indukcyjny . ostatnio sie dowiedziałem ze mam kompa od A4 ale to chyba nie ma nic wspólnego z takimi objawami. Być może filtr paliwa bo nie był wymieniany juz dawno aczkolwiek zastanawiam sie nad przegubami na półosiach bo półoś ma luzy na wszystkie strony. Może być to przyczyną?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 wrz 2011, 21:47

Co to znaczy "luzy na wszystkie strony" :?: Znasz budowę przegubów wewnętrznych :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 wrz 2011, 21:50

rafax92 pisze: ostatnio sie dowiedziałem ze mam kompa od A4 ale to chyba nie ma nic wspólnego z takimi objawami.
Nawet na pewno ;-) 8 bitowe z A4 niczym się nie rózniły
rafax92 pisze: Być może filtr paliwa bo nie był wymieniany juz dawno
Na pewno nie ,bo filtr zapchany filtr paliwa na pewno nie powoduje tego <ok>
rafax92 pisze:trzęsie na 5 biegu jak sie jedzie z 80 i 1800- 2000 obrotów. Ale to nie są takie szarpania tylko dostaje dziwnych wibracji.
rafax92 pisze:zastanawiam sie nad przegubami na półosiach bo półoś ma luzy na wszystkie strony. Może być to przyczyną?
O ile to faktycznie są wibracje ,jak opisujesz ,to bardzo mozliwe że to coś z przegubami półosi,ale dziwne by to było ... przeguby musiały by ci strzelać i klekotać nawet na prostych kołach ,nie tylko na zakręcie ,a do takiego stanu raczej cięzko doprowadzić

rafax92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 24 sie 2010, 21:52
Lokalizacja: Cze-wa

Post autor: rafax92 » 26 wrz 2011, 20:38

UKI_XX pisze:Co to znaczy "luzy na wszystkie strony" :?:
To znaczy półoś rusza sie od koła do skrzyni , w górę i dół jak szarpie za półoś oraz półoś obraca sie z 0,5 cm zgodnie ze wskazówkami zegara i odwrotnie :mrgreen:

Dziś założyłem nowy filtr paliwa. Bez żadnych jakichkolwiek zmian..

[ Dodano: 2011-09-27, 20:59 ]
witam. dziś wymieniłem przeguby także bez zmian... :evil:

peyo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:01
Lokalizacja: PRZEMYŚL/PODKARPACIE

Post autor: peyo32 » 28 wrz 2011, 18:50

rafax92 pisze:najbardziej trzęsie na 5 biegu jak sie jedzie z 80 i 1800- 2000 obrotów. Ale to nie są takie szarpania tylko dostaje dziwnych wibracji. I mam na pewno nastawnik indukcyjny.
Czy to szarpanie (wibracje) występuje przy płynnej jeździe stałej prędkości i obrotach silnika?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl