Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z] Problem z mocą po wym uszcz. pod głow. - rozwiązany

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

[b4 1Z] Problem z mocą po wym uszcz. pod głow. - rozwiązany

Post autor: radi88 » 30 wrz 2011, 14:46

Witajcie

Wczoraj wymieniona została u mnie uszczelka pod głowicą, wraz z lekkim planowaniem. Wszystko poskładane na nowych częściach wraz z kompletnym nowym rozrządem. Problem polega na tym, że auto nie jedzie z dolnych obrotów, z reszta na górnych też nie, przynajmniej nie tak jak przed robotą. Auto jest na Boschu więc lipa z diagnostyką, tyle co udało mi się sprawdzić, to brak błędów w silniku, kąt ustawiony na 55, dawka na 18. Dodam że silnik pracuje ładnie cicho i równo ale gdzieś wyparowało około 30% powera. Podpowiedzcie coś proszę od czego zacząć sprawdzanie i co w tej sytuacji czynić. Orginalna uszczelka była 2 karbowa po planowaniu zamontowano mi 3 karbową. Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2011, 14:33 przez radi88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 wrz 2011, 16:05

Jeśli info w podpisie prawdziwe to sprawdź czy Ci niczego nie buchneli i nie włożyli ori gratów.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 30 wrz 2011, 16:08

Ludzie są uczciwi ale nie dam sobie za nich ręki uciąć. Wszystko wygląda jak moje tzn. wtryski, pompa itd. na pamięć wiem jak one wyglądały. Innych opcji nie może być ? coś źle podłączone może ?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 30 wrz 2011, 16:13

Audi B4 1.9 TDi + wtryskiAFN + chip = 121KM i 270Nm by VTech :mrgreen:
Pewnie trepek to miał na myśli :roll:

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 30 wrz 2011, 16:24

Jak ma rozwiązać mój problem to pytanie/wątpienie o moc ? nie bardzo rozumiem, nie pisałbym rzeczy, które nie są poparte faktami nie mam 16 lat...

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 30 wrz 2011, 16:36

Zobacz, czy rozrząd jest dobrze założony. Może robiony był na pałę i nie jest dobrze zgrany.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 30 wrz 2011, 16:38

Spoko też tak myślałem na początku, ale czy jak rozrząd byłby źle ustawiony, to kąt w Vagu byłby w granicach 55 ? myślę że byłby mocno rozstrzelony ... a u mnie jest właśnie w normie.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 30 wrz 2011, 16:45

Jeżeli koło pompy jest ustawione dobrze to ciągle to nie wyklucza przestawienia wałka rozrządu w stosunku do wału korbowego. Ustaw sobie wał na 0 i zdejmij pokrywę zaworów - 3 śrubki i będziesz pewny. Dla przypomnienia - dolna część wziernika w skrzyni biegów przecina znak 0 na kole zamachowym, szczerbina w wałku rozrządu z tyłu w pozycji równoległej do krawędzi głowicy.
Trepek swego czasu pisał jakie są objawy źle ustawionego rozrządu. Dobrze by było jakby chłop przypomniał, bo nie mogę tego znaleźć a też mnie to interesuje :-D

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 30 wrz 2011, 16:58

Rozumiem, mechanikiem nie jestem ciężko mi będzie to zweryfikować. Gość który to robił twierdzi, że rozrząd był blokowany i ze przed złożeniem sprawdzał wszystko na znaki, auto odpaliło od razu od pierwszego strzału. Jeśli rozrząd będzie ok to co wtedy sprawdzić ?

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 30 wrz 2011, 17:12

Zrób logi dynamiczne. Mimo, że to Bosch to zawsze coś tam pokaże. Innych pomysłów z mojej strony brak.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 30 wrz 2011, 17:27

jeśli nie wiesz i nie wierzysz mechanikowi wyjmij wtrysk/i na końcówce jest symbol powinno być P520 , poza tym ustaw. rozrząd , przewody do podłączenia zaworków (N75) kostek , EGR

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 30 wrz 2011, 17:47

sprawdź tak jak Vision mówi przewody do N75. Mi wężyki zamienili miejscami i auto nie jechało. A tego bym sie po nich wcale nie sporziewał...

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 30 wrz 2011, 17:48

Sprawdzę wszystko to o czym piszecie, nadmienię że posiadam wbudowany zegar doładowania i ciśnienie na 4 biegu z butem w podłodze dochodzi do 1 bar w piku po czym utrzymuje się koło 0.8-0.9 ciekawe jest to, że długo trwa zanim nabije się takie ciśnienie i nawet w ów czas auto jest słabe, pod górkę w 2 osoby 5 bieg nic nie przyspiesza, zero dymu z rury. Zrobię logi na tyle na ile pozwala sterownik, zobaczymy wtedy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 wrz 2011, 18:16

To, że zegar pokazuje jakie masz ciśnienie w dolocie to nie znaczy, że ECU to widzi :mrgreen:
A co do rozrządu to jak jest przesunięcie o jeden ząbek na wałku to silnik będzie palił normalnie ale właśnie będzie mół, aczkolwiek będzie mół i będzie dymił bo czasy otwarcia zaworów a przez co napełnianie cylindrów powietrzem, będą nieodpowiednie.
Kąt wtrysku pokazuje jedynie ustawienie pompy względem wału, nic nie mówi o wałku, który popycha zawory.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 30 wrz 2011, 19:07

trepek powiedz mi jeszcze jak ma się sprawa ustawienia rozrządu do temperatury silnika. Szybsze nagrzewanie się itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl