[b4 1Z] Problem z mocą po wym uszcz. pod głow. - rozwiązany
[b4 1Z] Problem z mocą po wym uszcz. pod głow. - rozwiązany
Witajcie
Wczoraj wymieniona została u mnie uszczelka pod głowicą, wraz z lekkim planowaniem. Wszystko poskładane na nowych częściach wraz z kompletnym nowym rozrządem. Problem polega na tym, że auto nie jedzie z dolnych obrotów, z reszta na górnych też nie, przynajmniej nie tak jak przed robotą. Auto jest na Boschu więc lipa z diagnostyką, tyle co udało mi się sprawdzić, to brak błędów w silniku, kąt ustawiony na 55, dawka na 18. Dodam że silnik pracuje ładnie cicho i równo ale gdzieś wyparowało około 30% powera. Podpowiedzcie coś proszę od czego zacząć sprawdzanie i co w tej sytuacji czynić. Orginalna uszczelka była 2 karbowa po planowaniu zamontowano mi 3 karbową. Z góry dziękuje za pomoc.
Wczoraj wymieniona została u mnie uszczelka pod głowicą, wraz z lekkim planowaniem. Wszystko poskładane na nowych częściach wraz z kompletnym nowym rozrządem. Problem polega na tym, że auto nie jedzie z dolnych obrotów, z reszta na górnych też nie, przynajmniej nie tak jak przed robotą. Auto jest na Boschu więc lipa z diagnostyką, tyle co udało mi się sprawdzić, to brak błędów w silniku, kąt ustawiony na 55, dawka na 18. Dodam że silnik pracuje ładnie cicho i równo ale gdzieś wyparowało około 30% powera. Podpowiedzcie coś proszę od czego zacząć sprawdzanie i co w tej sytuacji czynić. Orginalna uszczelka była 2 karbowa po planowaniu zamontowano mi 3 karbową. Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2011, 14:33 przez radi88, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli koło pompy jest ustawione dobrze to ciągle to nie wyklucza przestawienia wałka rozrządu w stosunku do wału korbowego. Ustaw sobie wał na 0 i zdejmij pokrywę zaworów - 3 śrubki i będziesz pewny. Dla przypomnienia - dolna część wziernika w skrzyni biegów przecina znak 0 na kole zamachowym, szczerbina w wałku rozrządu z tyłu w pozycji równoległej do krawędzi głowicy.
Trepek swego czasu pisał jakie są objawy źle ustawionego rozrządu. Dobrze by było jakby chłop przypomniał, bo nie mogę tego znaleźć a też mnie to interesuje
Trepek swego czasu pisał jakie są objawy źle ustawionego rozrządu. Dobrze by było jakby chłop przypomniał, bo nie mogę tego znaleźć a też mnie to interesuje
Sprawdzę wszystko to o czym piszecie, nadmienię że posiadam wbudowany zegar doładowania i ciśnienie na 4 biegu z butem w podłodze dochodzi do 1 bar w piku po czym utrzymuje się koło 0.8-0.9 ciekawe jest to, że długo trwa zanim nabije się takie ciśnienie i nawet w ów czas auto jest słabe, pod górkę w 2 osoby 5 bieg nic nie przyspiesza, zero dymu z rury. Zrobię logi na tyle na ile pozwala sterownik, zobaczymy wtedy.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
To, że zegar pokazuje jakie masz ciśnienie w dolocie to nie znaczy, że ECU to widzi :mrgreen:
A co do rozrządu to jak jest przesunięcie o jeden ząbek na wałku to silnik będzie palił normalnie ale właśnie będzie mół, aczkolwiek będzie mół i będzie dymił bo czasy otwarcia zaworów a przez co napełnianie cylindrów powietrzem, będą nieodpowiednie.
Kąt wtrysku pokazuje jedynie ustawienie pompy względem wału, nic nie mówi o wałku, który popycha zawory.
A co do rozrządu to jak jest przesunięcie o jeden ząbek na wałku to silnik będzie palił normalnie ale właśnie będzie mół, aczkolwiek będzie mół i będzie dymił bo czasy otwarcia zaworów a przez co napełnianie cylindrów powietrzem, będą nieodpowiednie.
Kąt wtrysku pokazuje jedynie ustawienie pompy względem wału, nic nie mówi o wałku, który popycha zawory.