Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[b4 1Z] Problem z mocą po wym uszcz. pod głow. - rozwiązany

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

[b4 1Z] Problem z mocą po wym uszcz. pod głow. - rozwiązany

Post autor: radi88 » 30 wrz 2011, 14:46

Witajcie

Wczoraj wymieniona została u mnie uszczelka pod głowicą, wraz z lekkim planowaniem. Wszystko poskładane na nowych częściach wraz z kompletnym nowym rozrządem. Problem polega na tym, że auto nie jedzie z dolnych obrotów, z reszta na górnych też nie, przynajmniej nie tak jak przed robotą. Auto jest na Boschu więc lipa z diagnostyką, tyle co udało mi się sprawdzić, to brak błędów w silniku, kąt ustawiony na 55, dawka na 18. Dodam że silnik pracuje ładnie cicho i równo ale gdzieś wyparowało około 30% powera. Podpowiedzcie coś proszę od czego zacząć sprawdzanie i co w tej sytuacji czynić. Orginalna uszczelka była 2 karbowa po planowaniu zamontowano mi 3 karbową. Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2011, 14:33 przez radi88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 wrz 2011, 16:05

Jeśli info w podpisie prawdziwe to sprawdź czy Ci niczego nie buchneli i nie włożyli ori gratów.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 30 wrz 2011, 16:08

Ludzie są uczciwi ale nie dam sobie za nich ręki uciąć. Wszystko wygląda jak moje tzn. wtryski, pompa itd. na pamięć wiem jak one wyglądały. Innych opcji nie może być ? coś źle podłączone może ?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 30 wrz 2011, 16:13

Audi B4 1.9 TDi + wtryskiAFN + chip = 121KM i 270Nm by VTech :mrgreen:
Pewnie trepek to miał na myśli :roll:

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 30 wrz 2011, 16:24

Jak ma rozwiązać mój problem to pytanie/wątpienie o moc ? nie bardzo rozumiem, nie pisałbym rzeczy, które nie są poparte faktami nie mam 16 lat...

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 30 wrz 2011, 16:36

Zobacz, czy rozrząd jest dobrze założony. Może robiony był na pałę i nie jest dobrze zgrany.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 30 wrz 2011, 16:38

Spoko też tak myślałem na początku, ale czy jak rozrząd byłby źle ustawiony, to kąt w Vagu byłby w granicach 55 ? myślę że byłby mocno rozstrzelony ... a u mnie jest właśnie w normie.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 30 wrz 2011, 16:45

Jeżeli koło pompy jest ustawione dobrze to ciągle to nie wyklucza przestawienia wałka rozrządu w stosunku do wału korbowego. Ustaw sobie wał na 0 i zdejmij pokrywę zaworów - 3 śrubki i będziesz pewny. Dla przypomnienia - dolna część wziernika w skrzyni biegów przecina znak 0 na kole zamachowym, szczerbina w wałku rozrządu z tyłu w pozycji równoległej do krawędzi głowicy.
Trepek swego czasu pisał jakie są objawy źle ustawionego rozrządu. Dobrze by było jakby chłop przypomniał, bo nie mogę tego znaleźć a też mnie to interesuje :-D

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 30 wrz 2011, 16:58

Rozumiem, mechanikiem nie jestem ciężko mi będzie to zweryfikować. Gość który to robił twierdzi, że rozrząd był blokowany i ze przed złożeniem sprawdzał wszystko na znaki, auto odpaliło od razu od pierwszego strzału. Jeśli rozrząd będzie ok to co wtedy sprawdzić ?

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 30 wrz 2011, 17:12

Zrób logi dynamiczne. Mimo, że to Bosch to zawsze coś tam pokaże. Innych pomysłów z mojej strony brak.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 30 wrz 2011, 17:27

jeśli nie wiesz i nie wierzysz mechanikowi wyjmij wtrysk/i na końcówce jest symbol powinno być P520 , poza tym ustaw. rozrząd , przewody do podłączenia zaworków (N75) kostek , EGR

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 30 wrz 2011, 17:47

sprawdź tak jak Vision mówi przewody do N75. Mi wężyki zamienili miejscami i auto nie jechało. A tego bym sie po nich wcale nie sporziewał...

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 30 wrz 2011, 17:48

Sprawdzę wszystko to o czym piszecie, nadmienię że posiadam wbudowany zegar doładowania i ciśnienie na 4 biegu z butem w podłodze dochodzi do 1 bar w piku po czym utrzymuje się koło 0.8-0.9 ciekawe jest to, że długo trwa zanim nabije się takie ciśnienie i nawet w ów czas auto jest słabe, pod górkę w 2 osoby 5 bieg nic nie przyspiesza, zero dymu z rury. Zrobię logi na tyle na ile pozwala sterownik, zobaczymy wtedy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 wrz 2011, 18:16

To, że zegar pokazuje jakie masz ciśnienie w dolocie to nie znaczy, że ECU to widzi :mrgreen:
A co do rozrządu to jak jest przesunięcie o jeden ząbek na wałku to silnik będzie palił normalnie ale właśnie będzie mół, aczkolwiek będzie mół i będzie dymił bo czasy otwarcia zaworów a przez co napełnianie cylindrów powietrzem, będą nieodpowiednie.
Kąt wtrysku pokazuje jedynie ustawienie pompy względem wału, nic nie mówi o wałku, który popycha zawory.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 30 wrz 2011, 19:07

trepek powiedz mi jeszcze jak ma się sprawa ustawienia rozrządu do temperatury silnika. Szybsze nagrzewanie się itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl