Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z] Problem z mocą po wym uszcz. pod głow. - rozwiązany

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 paź 2011, 16:26

aj mieszacie aż ciężko się cokolwiek doczytać, szkoda że jedna tabelka z silnikami TDI wyparowała z neta, było tam wiele przydatnych informacji..

co do stopnia sprężania to po planowaniu głowicy daje się grubszą uszczelkę żeby stopień sprężania został taki jak poprzednio, zostawienie takiej samej uszczelki jak była spowoduje wzrost stopnia sprężania

w silnikach 1.9D/TD/TDI było kilka wartości stopnia sprężania, z tego co pamiętam to 1Z miał 19.5:1 a AAZ chyba 22.5:1, niektóre silniki PD 131KM miały stopień 18.5:1 albo chyba nawet 18:1 (dokładnie nie pamiętam) także utrata mocy nie powinna mieć nic wspólnego z grubością uszczelki, przy mniejszym stopniu sprężania w tym samym silniku można spalić więcej paliwa w większej ilości powietrza i tym samym osiągnąć więcej mocy

co do utraty kucyków to sprawdź sobie rozrząd, wtryski i pompę, kumpel miał taką sytuację że mechanik podmienił mu pompę i wtryski, a jego graty założył swojemu znajomemu
januszbin pisze:nie blokujemy kół byle czym to musi mieć odpowiednią średnicę w przypadku koła pompy wtryskowej
spróbuj przestawić pompę o jeden ząbek, życzę powodzenia przy ustawianiu kąta wtrysku <ok> ale i tak jeśli chodzi o blokadę pompy to nie musi być jakiś super dokładny bolec, w zupełności wystarcza dłuższa nasadka 10mm na uchwyt 1/2" i wchodzi ona dość luźno w koło ;-)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 02 paź 2011, 16:38

o co Ci chodzi kolego ?...coś nie taknapisałem? otwór w kole pompy ma prawie 15 mm a Ty chcesz blokować nasadką na 10 klucz czy nasadką o srednicy 10 mm...pisz jaśniej jak chcesz kometować czyjeś wypowiedzi...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 paź 2011, 16:51

nie wiem co miałeś na myśli pisząc "byle czym" :?: nie chce mi się mierzyć ile średnicy ma nasadka 10mm, ale coś koło 14mm, jako blokady pompy można użyć czegokolwiek co będzie miało średnicę zbliżoną do otworu w kole pompy ;-)

<ok> Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 paź 2011, 16:57 przez UKI_XX, łącznie zmieniany 1 raz.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 02 paź 2011, 16:57

i o tym właśnie piszę ...wkłada sie byle co, pasujące mniej więcej a potem właśnie takie problemy jak wyżej...trudne? amoże więcej uwagi przy czytaniu postów?

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 02 paź 2011, 17:49

Wszystko fajnie, ale skupcie się na tym co ma zrobić człowiek nie znający się na mechanicę w takim stopniu ? Rozrząd znowu ktoś musi sprawdzić i ustawić w razie czego, nawet jak będę stał przed mechanikiem to bez doświadczenia nie będe wiedział co on robi itd., o ile ta kwestia jest w miarę jasna, to powiedzcie jak sprawdzić czy pompa raptem nie została podmieniona, czy wtryski nie zostały zamienione ? Wychodzi na to że przed oddaniem auta należy znaczyć wszystkie newralgiczne podzespoły. Absurd.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 paź 2011, 19:26

UKI_XX pisze:nie wiem co miałeś na myśli pisząc "byle czym" :?: nie chce mi się mierzyć ile średnicy ma nasadka 10mm, ale coś koło 14mm, jako blokady pompy można użyć czegokolwiek co będzie miało średnicę zbliżoną do otworu w kole pompy
Zgadza się np.śrubę 16 mm stoczoną na 15,5 i koło stoi jak wryte :mrgreen:
januszbin pisze:wkłada sie byle co, pasujące mniej więcej a potem właśnie takie problemy jak wyżej...
można i byle czym panie Januszu ,byle by tylko to byle co miało odpowiednie wymiary i robił to ktoś kto wie co robi ;-)
radi88 pisze: co ma zrobić człowiek nie znający się na mechanicę w takim stopniu ? Rozrząd znowu ktoś musi sprawdzić i ustawić w razie czego, nawet jak będę stał przed mechanikiem to bez doświadczenia nie będe wiedział co on robi itd
I tu niestety kolego masz rację :-/ sprawdzenie rozrządu to chwila ,tylko trzeba wiedzieć jak to zrobić ,jak nie wiesz to nasze rady i opisy na nic się zdadzą niestety :-/ Bo za coś się w końcu płaci mechanikowi ,ale to też człowiek i czasem popełnia błędy ,bo na pewno wolałby zrobic tak żeby klient był zadowolony .Także nie ma co stawiać sprawy na ostrzu noża i robić krzyk u mechanika ,tylko na spokojnie poprosić żeby sprawdził jeszcze raz wszystko jak należy ,najlepiej przy tobie ...A sprawdzić powinien w pierwszej kolejności rozrzad ,pużniej przy pomocy jakiegoś programu diagnostycznego ,kąt wtrysku i dawkę paliwa .I to musiał zrobić po takiej robocie ,jak nie zrobił to :roll: ...
radi88 pisze:powiedzcie jak sprawdzić czy pompa raptem nie została podmieniona, czy wtryski nie zostały zamienione ?
Zrobić dyskretne znaki :mrgreen: Ale to paranoja i absurd ,jak piszesz ...choć niestety zdarzają się takie rzeczy :-(

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 paź 2011, 20:08

radi88, żeby sprawdzić rozrząd wcale nie trzeba być mechanikiem, jeśli kąt wtrysku jest ok to pompę wtryskową i jej koło możesz sobie darować, po przestawieniu pompy o jeden ząbek kąt będzie poza zakresem

w skrzyni biegów zaraz za silnikiem po lewej stronie masz okienko, przez które widać koło zamachowe, wrzucasz np. 3 lub 4 bieg i pchasz samochód tak żeby silnik się powoli obracał, na kole masz wybite 0 i jak je zobaczysz to masz tak ustawić żeby krawędź przecinała je w połowie

potem odkręcasz pokrywę zaworów i z tyłu wałka masz wycięcie, ma w nie wejść płaskownik (jeżeli wycięcie chowa się w głowicy to zrób jeden obrót wału i będziesz miał powyżej głowicy i tak ma być)

w kole pompy masz kilka dziur i ta najmniejsza ma być z lewej strony samochodu i za tym kołem masz w korpusie otwór, jak włożysz w koło bolec to ma wejść w otwór w korpusie i tyle tylko roboty, jak zajrzysz to na pewno sobie poradzisz <ok>

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 02 paź 2011, 21:26

można dodać jedynie że zakładając/ sprawdzając blokade z tyłu wałka rozrządu za płaskownik można uzyć suwmiarkę, tak żebyśmiał coś na szybko. ;-)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 03 paź 2011, 08:22

kilka postów wcześniej pisałem o wkładaniu czegokolwiek..." na szybko"jak napisałeś kolego...a suwmiarka jest za cienka ... różnica pomiędzy jej grubością a szerokością wycięcia w wałku rozrządu pozwala przestawić koło o jeden ząbek na pasku...

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 03 paź 2011, 08:39

januszbin, chyba żartujesz, jak ci sie w ten sposób przestawi to powodzenia,.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 03 paź 2011, 14:20

Witam

Problem został zlokalizowany i usunięty <ok> , sprawdziłem rozrząd jak mi radziliście, wszystko było ustawione tak jak pisaliście - czyli dobrze. Problem polegał jednak na wtryskach nie wiedzieć czemu ale coś się z nimi stało. Po zamontowaniu innego kompletu, auto odżyło jedzie jak szalone czyli jak dawniej <ok> . Rezystancja na moim wtrysku sterującym wynosiła 98 ohm, na tym innym 118 ohm. Dodam, że numery na wtryskach były identyczne. Pytanie brzmi czy wtryski mogą się zepsuć od tak ? Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 03 paź 2011, 15:12

mi to wyglada na podmiane koncowek

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 paź 2011, 16:44

radi88 pisze:Chyba zniszczę mechanika oddałem mu auto które jechało pięknie robił tylko uszczelkę i rozrząd, zapłaciłem kupę kasy a teraz muszę się męczyć, on twierdzi że to wtryski
patrz jaki bystry mechanik, trafił za pierwszym razem, ciekawe skąd wiedział że to na pewno wina wtrysków :roll:
czyżby same się popsuły podczas wymiany uszczelki pod głowicą :?: a może oprócz uszczelki i wtryski się wymieniły na inne..
zaobserwowałem jakby głośniejszą bardziej twardą pracę
wygląda jakby wtryski z AFN'a zamieniły się na 1Z/AHU albo na jeszcze inne

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 03 paź 2011, 16:54

wygląda jakby wtryski z AFN'a zamieniły się na 1Z/AHU albo na jeszcze inne
Jeżeli były założone wtryski z AFN-a... to wystarczy porównać numery z obecnymi.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 paź 2011, 17:06

wystarczy do wtrysków AFN założyć końcówki z 1Z i mamy wtryski 1Z/AHU ;-) także sam numer wtrysku nie wystarczy, ważny jest numer rozpylacza, w AFN ma być 520 <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl