co do stopnia sprężania to po planowaniu głowicy daje się grubszą uszczelkę żeby stopień sprężania został taki jak poprzednio, zostawienie takiej samej uszczelki jak była spowoduje wzrost stopnia sprężania
w silnikach 1.9D/TD/TDI było kilka wartości stopnia sprężania, z tego co pamiętam to 1Z miał 19.5:1 a AAZ chyba 22.5:1, niektóre silniki PD 131KM miały stopień 18.5:1 albo chyba nawet 18:1 (dokładnie nie pamiętam) także utrata mocy nie powinna mieć nic wspólnego z grubością uszczelki, przy mniejszym stopniu sprężania w tym samym silniku można spalić więcej paliwa w większej ilości powietrza i tym samym osiągnąć więcej mocy
co do utraty kucyków to sprawdź sobie rozrząd, wtryski i pompę, kumpel miał taką sytuację że mechanik podmienił mu pompę i wtryski, a jego graty założył swojemu znajomemu
spróbuj przestawić pompę o jeden ząbek, życzę powodzenia przy ustawianiu kąta wtrysku <ok> ale i tak jeśli chodzi o blokadę pompy to nie musi być jakiś super dokładny bolec, w zupełności wystarcza dłuższa nasadka 10mm na uchwyt 1/2" i wchodzi ona dość luźno w kołojanuszbin pisze:nie blokujemy kół byle czym to musi mieć odpowiednią średnicę w przypadku koła pompy wtryskowej