Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI] Problem z szarpaniem

swayn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 02 wrz 2011, 21:51
Lokalizacja: PARKOSZ

Szarpanie!

Post autor: swayn » 28 wrz 2011, 19:00

Witam !
Też mam problem z szarpaniem , byłem u mechanika i powiedział mi że prawdopodobnie nastawnik pompy szwankuje i powoduje szarpanie silnikiem czy budą nie wiem jak to nazwać przy jeżdzie na tak zwanym lekkim gazie. Powiedział że mogę wlać oleju mixol do ropki to może pomoże ale pierwszy raz coś takiego słysze. Powiedział że nie zaszkodzi a może pomóc. Za demontaż i montaż oraz zawiezienie pompy i naprawę powiedział 250 zł robocizna i że naprawa pompy około 300 !!!! Masakra
Mam pytanie czy ktos próbował ten myk z mixolem czy to może pomóc ?? Z góry dzięki za odpowiedź !

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 wrz 2011, 23:04

swayn pisze:Też mam problem z szarpaniem , byłem u mechanika i powiedział mi że prawdopodobnie nastawnik pompy szwankuje i powoduje szarpanie silnikiem czy budą nie wiem jak to nazwać przy jeżdzie na tak zwanym lekkim gazie.
To się zgadza ,ale to
swayn pisze:Powiedział że mogę wlać oleju mixol do ropki to może pomoże
już bzdura totalna
swayn pisze:Powiedział że nie zaszkodzi a może pomóc.
No zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi ,tylko na pewno nie pomoże
swayn pisze:Za demontaż i montaż oraz zawiezienie pompy i naprawę powiedział 250 zł robocizna i że naprawa pompy około 300 !!!! Masakra
No niestety takie są ceny i nie jest to jakaś cena z kosmosu .Tyle że w twoim przypadku wyciąganie pompy jest całkowicie zbędne ,do czyszczenia masz nastawnik ,o ile oczywiście masz nastawnik indukcyjny.Jeśli masz potencjometryczny to nie pomoże ani wyciąganie pompy ,ani zabawy z nastawnikiem ,tylko wymiana na sprawny nowy ,bądz uzywany ...Jak czujesz się na siłach przełożyć samemu nastawnik to mogę ci odsprzedać wyczyszczony ,zakładasz ustawiasz dawkę i śmigasz bez szarpania ...

swayn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 02 wrz 2011, 21:51
Lokalizacja: PARKOSZ

Post autor: swayn » 30 wrz 2011, 21:27

Dzięki za odpowiedzi. Munior czytałem trochę na temat tego nastawnika i trzeba byc ostrożnym przy rozbieraniu pompy wolę zlecić to komuś kto wie co robi. Z tym olejem to sam nie byłem przekonany, ale to jest moje pierwsze auto zasilane ON. Nie jestem również do końca przekonany co do tego nastawnika, chcę jeszcze sprawdzić przegub wewnętrzny w skrzyni. Bo szarpanie wydaje się jakby było po prawej stronie. Jeżeli okaże się że przeguby są ok , zostaje nastawnik. Dzwoniłem do firmy w naszym rejonie zajmującej się tylko silnikami diesla oraz regeneracją pomp wtryskowych powiedzieli 350 zł za czyszczenie nastawnika. Ale gość powiedział że zależy to od rodzaju pompy, Jeśli nastawnik wychodzi w bok to jest to do zrobienia, natomiast jak mam starszą to jest problem bo tych się nie regeneruje (nastawnika). Mam foty ale nie wiem jak je tutaj dodać !!

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 30 wrz 2011, 21:31

swayn pisze: Jeśli nastawnik wychodzi w bok to jest to do zrobienia, natomiast jak mam starszą to jest problem bo tych się nie regeneruje (nastawnika).
Rok produkcji autka podaj <ok>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 wrz 2011, 21:41

natomiast jak mam starszą to jest problem bo tych się nie regeneruje (nastawnika). Mam foty ale nie wiem jak je tutaj dodać
zgadza się że potencjometrycznych się nie czyści a zdjęcie masz pod ta kratką co piszesz ;-)

swayn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 02 wrz 2011, 21:51
Lokalizacja: PARKOSZ

Post autor: swayn » 01 paź 2011, 15:22

auto mam z 1994 roku a pompa wygląda tak jak w tym ogłoszeniu. http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-1-9-t ... 25601.html mam nadzieję że nikt mnie za to nie zamknie hehe :lol: We wtorek auto idzie na przegląd przegubów , wymiana tarcz hamulcowych i ewentualnie innych rzeczy jeżeli trzeba będzie. Okaże się czy to nastawnik czy coś innego.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 paź 2011, 16:52

swayn pisze:auto mam z 1994 roku a pompa wygląda tak jak w tym ogłoszeniu. http://allegro.pl/pompa-w...1827825601.html mam nadzieję że nikt mnie za to nie zamknie hehe :lol: We wtorek auto idzie na przegląd przegubów , wymiana tarcz hamulcowych i ewentualnie innych rzeczy jeżeli trzeba będzie. Okaże się czy to nastawnik czy coś innego.
Masz szczęście :mrgreen: masz nastawnik indukcyjny ,no problem ... Hmm...fajna aukcja ;-) na kieszeń przeciętnego polaka ....pompa po regeneracji 1200zeta :-P
Okaże się czy to nastawnik czy coś innego
Jak bedziesz robił u tego co ci kazał olej lać do paliwa ,żeby rozruszać nastawnik ,to na pewno ci zrobi :roll: pędzelkiem wyczyści płytkę i przesmaruje olejem :mrgreen:

swayn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 02 wrz 2011, 21:51
Lokalizacja: PARKOSZ

Post autor: swayn » 02 paź 2011, 14:41

Jeżeli okaże się że jest nastawnik do czyszczenia oddam samochód do firmy , która krzyknęła sobie 350 zł za czyszczenie jak wspominaliście pewnie demontować pompy nie będą więc mniej inwazyjne działanie, Koszty też mniejsze. Chcę jeszcze sprawdzić te przeguby bo mam wrażenie że szarpanie odczuwalne jest tylko z prawej strony silnika okaże się we wtorek. Na razie dzięki za informacje, przynajmniej wiem że nastawnik można zregenerować , wyczyścić.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 paź 2011, 15:31

swayn pisze:Jeżeli okaże się że jest nastawnik do czyszczenia oddam samochód do firmy , która krzyknęła sobie 350 zł za czyszczenie
Droższych nie było :?: :roll:

swayn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 02 wrz 2011, 21:51
Lokalizacja: PARKOSZ

Post autor: swayn » 03 paź 2011, 10:30

Munior nie wiem ile kosztuje taka usługa ci powiedzieli 350 zł , mechaniol który miał demontowac pompę i zawozić ją do jakiegoś serwisu krzyknął 250 zł robocizna plus koszt naprawy pompy. Będę szukał jeszcze może uda się znależć gdzieś taniej, może znajdę kogoś kto się na tym zna i zrobi we własnym garażu solidnie i tanio. Problem jets taki że to moje pierwsze auto w dieslu i nie mam rozeznania na temat fachowców

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 paź 2011, 19:07

swayn pisze:nie wiem ile kosztuje taka usługa ci powiedzieli 350 zł , mechaniol który miał demontowac pompę i zawozić ją do jakiegoś serwisu krzyknął 250 zł robocizna plus koszt naprawy pompy
Demotaż pompy do czyszczenia nastawnika ,można tłumaczyć tylko na dwa sposoby ,pierwszy to kompletny brak wiedzy na temat pomp wtryskowych ,co sie zdarza wśród mechaników i nie jest niczym niezwykłym , a biorąc pod uwagę radę tego mechanika o dolewaniu oleju do paliwa w celu "uwolnienia " zacinającego się nastawnika :roll: to obstawiam to pierwsze . Drugi ,to perfidna próba naciągnięcia na koszty ...innej opcji nie ma .Nastawnik robi sie ,montuje i ustawia w góra 2 godziny i to na spokojnie bez pośpiechu , ja robię trochę szybciej ;-)A jak chcesz to ci moge za kwotę mniejszą niż ci krzyknął mechanik odsprzedać całą pompę ,w super stanie i z czyściutkim nastawnikiem :mrgreen:

swayn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 02 wrz 2011, 21:51
Lokalizacja: PARKOSZ

Post autor: swayn » 03 paź 2011, 19:35

Na razie to jutro odstawiam samochód do zaufanego mechanika który sprawdzi mi zawiechę, poduchy silnika skrzyni i przeguby. Jak się okaże ze w wszystko ok od strony zawieszenia to trzeba będzie szukać dalej !!

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 03 paź 2011, 19:35

MUNIOR
Masz po części rację, ale z tego co się orientuje to mamy mechaników i pompiarzy. Jak się przyjedzie dieslem do mechanika to zaraz jest podejrzenie pompy wtryskowej, którą trzeba dać do pompiarza. I w ten właśnie sposób montaż i demontaż kosztuje 200zł a pompiarz swoje. Mechanik nie skieruje Cię od razu do pompiarza by tamten wyczyścił nastawnik tylko zawiezie mu pompę a klient opłaci montaż i demontaż. Tyle moich doświadczeń.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 paź 2011, 19:59

kojak85 pisze:Masz po części rację, ale z tego co się orientuje to mamy mechaników i pompiarzy. Jak się przyjedzie dieslem do mechanika to zaraz jest podejrzenie pompy wtryskowej, którą trzeba dać do pompiarza. I w ten właśnie sposób montaż i demontaż kosztuje 200zł a pompiarz swoje. Mechanik nie skieruje Cię od razu do pompiarza by tamten wyczyścił nastawnik tylko zawiezie mu pompę a klient opłaci montaż i demontaż.
Dokładnie tak jak mówisz :->

swayn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 02 wrz 2011, 21:51
Lokalizacja: PARKOSZ

Post autor: swayn » 04 paź 2011, 18:59

:mrgreen: czyli jak na razie nie dałem się naciągnąć !! Zauważyłem że jak podjedziesz do pierwszego z rzędu mechaniora to od razu winna pompa albo turbo albo cos tam jeszcze i płać za sprawdzenie a potem sie okazuje że usterka jak była tak jest dalej !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl