Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z] problem z odpaleniem auta / gaśnie

ODPOWIEDZ
s0pe1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 lip 2007, 01:46
Lokalizacja: Wrocław / Żary

[Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z] problem z odpaleniem auta / gaśnie

Post autor: s0pe1 » 15 paź 2011, 11:52

Witam

od około tygodnia mam problemy z odpalaniem auta rano. Czasami po 2-3 przekręceniach kluczyka odpala, czasami po 10-20. Na początku silnik "skacze" - pracuje nie równo, potem jak zaskoczy już jest ok. Raz zdarzyło mi się że po odpaleniu od razu przejechałem 300m i auto zdechło. Piłowałem chwilę i znowu odpaliło. Czytałem trochę na forum o podobnych objawach ale nie mogę stwierdzić co to może być dokładnie. Mogę dodać że 2 tyś km temu wymieniałem rozrząd. Auto ma już trochę przejechane :) 420 tyś. Kupiłem jak miało 280.

Przy 300 zmieniałem nastawnik dawkowania paliwa w pompie wtryskowej, czy możliwe że to znowu on? W tamtym przypadku pojawiło się check engine i po puszczeniu pedału gazu i ponownym przyciśnięciu auto muliło. Teraz tak nie jest.

Problem z paleniem miałem także 2 lata temu - wtedy było to koło zębate wału, tyle że musiałem auto piłować dłużej.

Co sądzicie o takim zachowaniu silnika ? POMOCY

z góry dzięki za odpowiedź

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 paź 2011, 16:01

s0pe1 pisze:Przy 300 zmieniałem nastawnik dawkowania paliwa w pompie wtryskowej, czy możliwe że to znowu on? W tamtym przypadku pojawiło się check engine i po puszczeniu pedału gazu i ponownym przyciśnięciu auto muliło. Teraz tak nie jest.
Skoro zapalało ci się check engine to nastawnik masz potencjometryczny i skoro kupiłeś używkę to zapewne masz powtórkę z rozrywki ,bo najmłodsza używka pochodzi z końca 93 roku ;-) A że objawy są inne ...hmmm ....ja znam cztery objawy ,każdy inny i we wszystkich winny jest nastawnik potencjometryczny ,także nie kupuj już używek ,wypier....cały ten badziewny osprzęt ,i przełóż sobie osprzęt z przepływomierzem pierburga i nastawnikiem indukcyjnym ...no chyba że lubisz wywalać kasę w błoto i wolisz znowu używkę :mrgreen:

s0pe1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 lip 2007, 01:46
Lokalizacja: Wrocław / Żary

Post autor: s0pe1 » 15 paź 2011, 17:30

teraz nie zapaliło się check engine. pisałem że taka sytuacja miała miejsce jak miałem 300 tyś i wtedy kupiłem nowy a całość kosztowała mnie 2 tysiące.

nie wiem co teraz się stało.

a ile kosztuje taka przeróbka na indukcyjny?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 paź 2011, 18:27

s0pe1 pisze:teraz nie zapaliło się check engine. pisałem że taka sytuacja miała miejsce jak miałem 300 tyś i wtedy kupiłem nowy a całość kosztowała mnie 2 tysiące.

nie wiem co teraz się stało.
Nowy powiadasz :roll: to zmienia postać rzeczy :-D ,skoro kupiłeś nowy ,to bardzo mało prawdopodobne że to wina nastawnika .Ciężko stwierdzić na odległość co może być przyczyną ,ja bym zaczął od sprawdzenia napiecia na n108 w momencie kiedy nie możesz odpalić ,ewentualnie zasilić go bezpośrednio z aku .Nagłe gaśnięcie to raczej nie jest nic trudnego do namierzenia ,odczyt błedów vagiem też może być pomocny ...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 paź 2011, 22:58

s0pe1 pisze:od około tygodnia mam problemy z odpalaniem auta rano.
Zwiększ zakres dawki paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl