Witam
od około tygodnia mam problemy z odpalaniem auta rano. Czasami po 2-3 przekręceniach kluczyka odpala, czasami po 10-20. Na początku silnik "skacze" - pracuje nie równo, potem jak zaskoczy już jest ok. Raz zdarzyło mi się że po odpaleniu od razu przejechałem 300m i auto zdechło. Piłowałem chwilę i znowu odpaliło. Czytałem trochę na forum o podobnych objawach ale nie mogę stwierdzić co to może być dokładnie. Mogę dodać że 2 tyś km temu wymieniałem rozrząd. Auto ma już trochę przejechane 420 tyś. Kupiłem jak miało 280.
Przy 300 zmieniałem nastawnik dawkowania paliwa w pompie wtryskowej, czy możliwe że to znowu on? W tamtym przypadku pojawiło się check engine i po puszczeniu pedału gazu i ponownym przyciśnięciu auto muliło. Teraz tak nie jest.
Problem z paleniem miałem także 2 lata temu - wtedy było to koło zębate wału, tyle że musiałem auto piłować dłużej.
Co sądzicie o takim zachowaniu silnika ? POMOCY
z góry dzięki za odpowiedź
[Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z] problem z odpaleniem auta / gaśnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Skoro zapalało ci się check engine to nastawnik masz potencjometryczny i skoro kupiłeś używkę to zapewne masz powtórkę z rozrywki ,bo najmłodsza używka pochodzi z końca 93 roku A że objawy są inne ...hmmm ....ja znam cztery objawy ,każdy inny i we wszystkich winny jest nastawnik potencjometryczny ,także nie kupuj już używek ,wypier....cały ten badziewny osprzęt ,i przełóż sobie osprzęt z przepływomierzem pierburga i nastawnikiem indukcyjnym ...no chyba że lubisz wywalać kasę w błoto i wolisz znowu używkę :mrgreen:s0pe1 pisze:Przy 300 zmieniałem nastawnik dawkowania paliwa w pompie wtryskowej, czy możliwe że to znowu on? W tamtym przypadku pojawiło się check engine i po puszczeniu pedału gazu i ponownym przyciśnięciu auto muliło. Teraz tak nie jest.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nowy powiadasz :roll: to zmienia postać rzeczy ,skoro kupiłeś nowy ,to bardzo mało prawdopodobne że to wina nastawnika .Ciężko stwierdzić na odległość co może być przyczyną ,ja bym zaczął od sprawdzenia napiecia na n108 w momencie kiedy nie możesz odpalić ,ewentualnie zasilić go bezpośrednio z aku .Nagłe gaśnięcie to raczej nie jest nic trudnego do namierzenia ,odczyt błedów vagiem też może być pomocny ...s0pe1 pisze:teraz nie zapaliło się check engine. pisałem że taka sytuacja miała miejsce jak miałem 300 tyś i wtedy kupiłem nowy a całość kosztowała mnie 2 tysiące.
nie wiem co teraz się stało.