[a6c4 1z] Zawór n75 - podłaczenie.
Witam Kolegów.....
Chciałbym zadać pytanie dotyczące podłączenia N75 bo coś mi się nie podoba. Jestem świeżym użytkownikiem auta z silnikiem 1Z. Aktualnie jestem po czyszczeniu zapieczonego WG i nadchodzi kolej na podłączenie wężyków do N75.. z tego co widzę poprzedni właściciel narozrabiał.
Wszyscy na sieci piszą zgodnie w jaki sposób N75 ma być podłączony... ale dla mnie coś tutaj nie zupełnie gra. Sprawdzałem w ETCE podłączenie tego zaworku i jest zgoła inaczej... o to fotka..
Mocno się tym zdziwiłem po przeczytaniu sporej ilości wątków o N75.... zacząłem wątpić.. czyżby w katalogu był błąd? Więc z ciekawości zajrzałem na inne auta z 1z, i w Passacie np jest tak samo wszystko rozrysowane... POnizej fotka...
Teraz niech ktoś mi wytłumaczy, dlaczego przewód z muszli turbiny idzie do równoległego króćca u dołu a nie do metalowego u góry.... I dlaczego katalog miałby pokazywać złe podłączenie???
Dziękuje
Chciałbym zadać pytanie dotyczące podłączenia N75 bo coś mi się nie podoba. Jestem świeżym użytkownikiem auta z silnikiem 1Z. Aktualnie jestem po czyszczeniu zapieczonego WG i nadchodzi kolej na podłączenie wężyków do N75.. z tego co widzę poprzedni właściciel narozrabiał.
Wszyscy na sieci piszą zgodnie w jaki sposób N75 ma być podłączony... ale dla mnie coś tutaj nie zupełnie gra. Sprawdzałem w ETCE podłączenie tego zaworku i jest zgoła inaczej... o to fotka..
Mocno się tym zdziwiłem po przeczytaniu sporej ilości wątków o N75.... zacząłem wątpić.. czyżby w katalogu był błąd? Więc z ciekawości zajrzałem na inne auta z 1z, i w Passacie np jest tak samo wszystko rozrysowane... POnizej fotka...
Teraz niech ktoś mi wytłumaczy, dlaczego przewód z muszli turbiny idzie do równoległego króćca u dołu a nie do metalowego u góry.... I dlaczego katalog miałby pokazywać złe podłączenie???
Dziękuje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W sumie to przecież możesz sobie podłaczyć jak w etce ,co za problem :mrgreen: myślisz że etka to świętość ? błędów tam że hoho :mrgreen:szopenn pisze:Teraz niech ktoś mi wytłumaczy, dlaczego przewód z muszli turbiny idzie do równoległego króćca u dołu a nie do metalowego u góry.... I dlaczego katalog miałby pokazywać złe podłączenie???
W sumie to chciałbym się dowiedzieć dlaczego, może ktoś zna budowę N75 i mi wytlumaczy dlaczego w ETCE jest błąd...
Błąd w ETCE się zdarzają to fakt.. ale jeżeli dla wszystkich modeli aut z 1Z jest rozpisane tak a nie inaczej (również dla golfa, sharana itp) to nie wiem czy jest to błąd.. czy norma.....
Błąd w ETCE się zdarzają to fakt.. ale jeżeli dla wszystkich modeli aut z 1Z jest rozpisane tak a nie inaczej (również dla golfa, sharana itp) to nie wiem czy jest to błąd.. czy norma.....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:roll: Nie masz większych problemów :?:szopenn pisze:W sumie to chciałbym się dowiedzieć dlaczego, może ktoś zna budowę N75 i mi wytlumaczy dlaczego w ETCE jest błąd...
Błąd w ETCE się zdarzają to fakt.. ale jeżeli dla wszystkich modeli aut z 1Z jest rozpisane tak a nie inaczej (również dla golfa, sharana itp) to nie wiem czy jest to błąd.. czy norma.....
a no mam, padło mi turbo nie wiedzieć czemu, kupiłem auto 2 tyg temu, miało zapieczony WG, zrobiłem tak 500 km, przeładowywało ale było OK. Rozebrałem, wyczyściłem, złożyłem... przeciągnąłem dwa razy na obrotach i się wysrało... i nie wiem dlaczego tak nagle?? :roll: W rękach turbawka wydała się że jeszcze pochodzi.. była sucha, wałek miał minimalny luz poprzeczny (na gorszych się jeździło). Smarowanie było...... zachodzę w głowe co jest nie tak. Teraz niby jeździ ale.. na doładowaniu piszczy, chromoli... i.... nie ma wydajności. Po odpięciu przewodu ciśnienia z WG nawet silnika nie idzie przeładować tak jak robiło się to zaraz po kupnie... (0.8 bara łapie na ok 4 tys obrotów dopiero)MUNIOR pisze::roll: Nie masz większych problemów :?:
<ok> <ok> <ok> <ok>AB4 pisze:Polecam TEN temat
PS.
jak jeszcze zagląacie tu, czy możecie mi powiedzieć jakie ciśnienie jest ciśnieniem w pełni otwierającym zawór WG?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Raczej na pewno zaworek n75 tego nie spowodował ...Rozebrałeś turbinę odkręcajac tylko od kolektora ? czy rozebrałeś w proszek i złozyłeś ?szopenn pisze:a no mam, padło mi turbo nie wiedzieć czemu, kupiłem auto 2 tyg temu, miało zapieczony WG, zrobiłem tak 500 km, przeładowywało ale było OK. Rozebrałem, wyczyściłem, złożyłem... przeciągnąłem dwa razy na obrotach i się wysrało... i nie wiem dlaczego tak nagle??
no jak chromoli i piszczy to nie dziwotaszopenn pisze:Teraz niby jeździ ale.. na doładowaniu piszczy, chromoli... i.... nie ma wydajności. Po odpięciu przewodu ciśnienia z WG nawet silnika nie idzie przeładować tak jak robiło się to zaraz po kupnie... (0.8 bara łapie na ok 4 tys obrotów dopiero)
WG zaczyna się otwierać przy ok.0,6 bara ,a kiedy w pełni :?: hmm...nikt chyba nie sprawdzał ,ale żaden problem podłączyć sprężarkę i zerknąć na manometr jak otworzy na max ...tyle ze po kiego taka wiedza :?: ważne żeby WG pracowało płynnie i bez zacięć ...szopenn pisze:czy możecie mi powiedzieć jakie ciśnienie jest ciśnieniem w pełni otwierającym zawór WG?
baa... nawet sprawdziłem czy paliwo w baku jestMUNIOR pisze:Raczej na pewno zaworek n75 tego nie spowodował ...Rozebrałeś turbinę odkręcajac tylko od kolektora ? czy rozebrałeś w proszek i złozyłeś ?
po takiego że nie mam odnośni do innych sprawnie działających, u mnie wg był zapieczony, wyczyściłem i sam zawór bez sztangi chodzi już jak masło, ale sama sztanga na gruszce chodzi bardzo ciężko. Oczywiście jak podłącze pod kompresor to otwiera, ale nie zdążyłem sprawdzić jakim ciśnieniem traktuje gruszkę przy otwarciu...MUNIOR pisze:WG zaczyna się otwierać przy ok.0,6 bara ,a kiedy w pełni :?: hmm...nikt chyba nie sprawdzał ,ale żaden problem podłączyć sprężarkę i zerknąć na manometr jak otworzy na max ...tyle ze po kiego taka wiedza :?: ważne żeby WG pracowało płynnie i bez zacięć ...
Zaś dzisiaj pozyskałem kolejne info, bo np swojej sztangi nie jestem w stanie za żadne skarby ruszyć ręką, a kumpel akurat ma taką popsutą turbinę, sprawdził i u niego z oporem lekkim udaje mu się sztangą ruszyć. U mnie nie ma szans więc zastanawiam sie czy nawet u mnie 1.5 bara styknie żeby coś się ruszyło....
ale to nie ma związku z pracą samej sprężarki jeśli chodzi o doładowanie, w tym momencie 0.8 z niej to jest max nawet przy odłączonym zaworze WG.... szlag ją trafił....
info o 0.6 barach jest cenne, jutro podebne WG z czystej ciekawości przez reduktor...
podepne sie pod temat bo nie chce zakladac nowego .
w moim przypadku chyba jest tak samo tzn, źle podlaczone rurki, do tego u mnie sa wszystkie czarne,jak to podlaczyc ?? i jeden wezyk mam zaslepiony od czego to jest ?? ,pokazane na foto.
czerwona strzalka ( ten mialem zaslepiony srubka , polaczylem go z 2 kablem tez zaslepony srubka)
zielona strzalka pokazuja zaslepiony ale co tam ma byc to nie wiem
ogolnie balagan z tymi wezykami i pewnie polowa jest zle podlaczona,
bardzo was prosze o pomoc jak to podlaczyc prawidlowo.
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
dodam ze ten zaslepiony co pokazuje czerwona strzalka idzie od gruszki do czegos pod turbina.
znowu n75 tez jakos dziwnie podlaczony bo np 1 wezyk jest podlaczony do serwa hamulców. moze to tak ma byc ??
w moim przypadku chyba jest tak samo tzn, źle podlaczone rurki, do tego u mnie sa wszystkie czarne,jak to podlaczyc ?? i jeden wezyk mam zaslepiony od czego to jest ?? ,pokazane na foto.
czerwona strzalka ( ten mialem zaslepiony srubka , polaczylem go z 2 kablem tez zaslepony srubka)
zielona strzalka pokazuja zaslepiony ale co tam ma byc to nie wiem
ogolnie balagan z tymi wezykami i pewnie polowa jest zle podlaczona,
bardzo was prosze o pomoc jak to podlaczyc prawidlowo.
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
dodam ze ten zaslepiony co pokazuje czerwona strzalka idzie od gruszki do czegos pod turbina.
znowu n75 tez jakos dziwnie podlaczony bo np 1 wezyk jest podlaczony do serwa hamulców. moze to tak ma byc ??
ok wszystko fajnie ale ja mam wszystkie czarne wezyki i niewiem ktory jest ktory ??UKI_XX pisze:speckom, może byś tak się wysilił i zerknął na poprzednią stronę tego tematu :?:
zerknij na posta o takiej dacie: "Wysłany: 2010-06-14, 22:30", masz nawet podpisane co i gdzie ma iść :roll:
dodam ze do tego wisi mi jakas wtyczka brązowa jak jest dolot do turbiny, co tam ma byc ,moze zawór n18 ktorego tam niema ??
A ja mam wszystkie zielone :mrgreen: Uważasz, że kolor ma w tym jakieś znaczenie czy to gdzie jest podpięty :?: Masz jak wół napisane, który gdzie ma być więc w czym masz problem :?: Jak chcesz mieć kolorowe to sobie pomaluj <ok>
Do tej wtyczki ma być podpięty N75, jakbyś cofnął o jedną stronę to byś nawet jego zdjęcie zobaczył :mrgreen:
Do tej wtyczki ma być podpięty N75, jakbyś cofnął o jedną stronę to byś nawet jego zdjęcie zobaczył :mrgreen:
sorki to jednak kolor czarny ( tej wtyczki co nie podpieta i wisi ) czyli tam powinien byc jakis zaworek tylko jaki?? n18 ?UKI_XX pisze:A ja mam wszystkie zielone :mrgreen: Uważasz, że kolor ma w tym jakieś znaczenie czy to gdzie jest podpięty :?: Masz jak wół napisane, który gdzie ma być więc w czym masz problem :?: Jak chcesz mieć kolorowe to sobie pomaluj <ok>
Do tej wtyczki ma być podpięty N75, jakbyś cofnął o jedną stronę to byś nawet jego zdjęcie zobaczył :mrgreen:
a brazowa jest podlaczona do weza do jakiegos czujnika co idzie od IC do turbo
ps : ja mam na przeplywce pierburg to ma jakies znaczenie ?