[B4] Osłona, płyta pod silnik - mocowanie
[B4] Osłona, płyta pod silnik - mocowanie
Witajcie.
Mam takie pytanko - w jaki sposób jest zamontowana osłona pod silnikiem? Na jakieś śruby, zatrzaski , spinki?
Jeśli na śruby, to jaki rozmiar?
Pytam, ponieważ na wiosne mechanik zdjął tą osłone, później jej nie założył. Ja tez tego nie robiłem - zawsze były inne ważniejsze sprawy. Ale teraz przed zimą sądze, że warto to założyć, zwłaszcza że mam ten element. Nie mam tylko żadnych "mocowań"
Na jutro mam załatwiony garaż z kanałem, ale chciałbym już jechać " na gotowo " żeby nie było niespodzianek że czegoś np nie mam... Jeśli jest to mocowane na śruby - to dokupię jesli powiecie mi jakie Z góry dzięki
Mam takie pytanko - w jaki sposób jest zamontowana osłona pod silnikiem? Na jakieś śruby, zatrzaski , spinki?
Jeśli na śruby, to jaki rozmiar?
Pytam, ponieważ na wiosne mechanik zdjął tą osłone, później jej nie założył. Ja tez tego nie robiłem - zawsze były inne ważniejsze sprawy. Ale teraz przed zimą sądze, że warto to założyć, zwłaszcza że mam ten element. Nie mam tylko żadnych "mocowań"
Na jutro mam załatwiony garaż z kanałem, ale chciałbym już jechać " na gotowo " żeby nie było niespodzianek że czegoś np nie mam... Jeśli jest to mocowane na śruby - to dokupię jesli powiecie mi jakie Z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 21 sie 2012, 12:59 przez van_dall, łącznie zmieniany 1 raz.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Cześć
Osłona pod silnik mocowana jest w 7 miejscach. Tak przynajmniej jest u mnie w AVANCIE.
Po bokach osłony są takie prostokątne otwory (w sumie dwa) i w nie wkłada się klipsy. Następnie zakłada się osłonę i widzimy, że te klipsy pokrywają się z otworami w nadkolach i gdy już otwory nadkoli i osłony będą w jednej osi, to wkłada się tam takie plastikowe śruby zakończone motylkiem. Jak mechanik tego nie oddał, to będzie kicha i trzeba będzie zastąpić mocowanie czymś innym, np. "trytrytkami" (plastikowe opaski zaciskowe). Kolejne mocowanie na 3 wkręty znajduje się pod sankami zawieszenia. Do sanek jest przymocowany wyprofilowany płaskownik z 3-ema otworami. Dwa po bokach, jeden na środku i tam powinny być blaszki, w które wkręca się wkręty, jak nie ma to znowu z pomocą trytrytki przyjdą
Ostatnimi mocowaniami są dwie śrubki, które wystają po obu stronach podłużnic. Wkręca się tam plastikowe nakrętki.
Ogólnie to na osłonie widać otwory i można się domyślać gdzie się ją przykręca
Powodzenia życzę <ok>
Osłona pod silnik mocowana jest w 7 miejscach. Tak przynajmniej jest u mnie w AVANCIE.
Po bokach osłony są takie prostokątne otwory (w sumie dwa) i w nie wkłada się klipsy. Następnie zakłada się osłonę i widzimy, że te klipsy pokrywają się z otworami w nadkolach i gdy już otwory nadkoli i osłony będą w jednej osi, to wkłada się tam takie plastikowe śruby zakończone motylkiem. Jak mechanik tego nie oddał, to będzie kicha i trzeba będzie zastąpić mocowanie czymś innym, np. "trytrytkami" (plastikowe opaski zaciskowe). Kolejne mocowanie na 3 wkręty znajduje się pod sankami zawieszenia. Do sanek jest przymocowany wyprofilowany płaskownik z 3-ema otworami. Dwa po bokach, jeden na środku i tam powinny być blaszki, w które wkręca się wkręty, jak nie ma to znowu z pomocą trytrytki przyjdą
Ostatnimi mocowaniami są dwie śrubki, które wystają po obu stronach podłużnic. Wkręca się tam plastikowe nakrętki.
Ogólnie to na osłonie widać otwory i można się domyślać gdzie się ją przykręca
Powodzenia życzę <ok>
Dzięki
Przy swapie silnika uniknąłem trytytek i tylko jedna wiązka kabli jest nimi spięta - za to nadrobie przy osłonie silnika:)
(Podobno nie ma prawdziwego tuningu bez trytytek - tak mówili w OPT na tvn turbo )
Wkręty to nie problem, mam sporo, coś się dobierze, opasek zaciskowych mam z 200szt.
Prosiłbym jeszcze o info, czy te plastikowe elementy (śruby itp) można gdzieś dokupić ? Bo póki co, z braku-laku zamontuje to na te opaski, ale przy najbliższej okazji jak będę miał dostep do kanału, to zrobiłbym to jak bóg przykazał.
Przy swapie silnika uniknąłem trytytek i tylko jedna wiązka kabli jest nimi spięta - za to nadrobie przy osłonie silnika:)
(Podobno nie ma prawdziwego tuningu bez trytytek - tak mówili w OPT na tvn turbo )
Wkręty to nie problem, mam sporo, coś się dobierze, opasek zaciskowych mam z 200szt.
Prosiłbym jeszcze o info, czy te plastikowe elementy (śruby itp) można gdzieś dokupić ? Bo póki co, z braku-laku zamontuje to na te opaski, ale przy najbliższej okazji jak będę miał dostep do kanału, to zrobiłbym to jak bóg przykazał.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Pewnie że można te śruby dokupić. Najlepiej w serwisie, bo stosunkowo nie drogie te pierdółki, ale można też w sklepie, albo na allegro Dla ułatwienia dodaję zrzut z ETKI
Dodam, że:
nr 27 to kołek mocujący- +21A4A08051
nr 28 to podkładka - +4A0805131A
nr 29 to klip- +4A0805137A
Reszta numerów raczej widoczna <ok>
Dodam, że:
nr 27 to kołek mocujący- +21A4A08051
nr 28 to podkładka - +4A0805131A
nr 29 to klip- +4A0805137A
Reszta numerów raczej widoczna <ok>
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
w kwestii montażowej dodam tylko, że osłona od przodu jest wsuwana pod zęby w zderzaku. Wyjątkiem jest jedynie zderzak CFL i rs2 gdzie od dołu się przykręca. Co do reszty mocowań to nadkolu osłonę mocuje się dużym kołkiem kleszczącym, który wchodzi w klips zaczepiony na osłonie. Natomiast oczko osłony zakłada się na wystający gwint w nadkolu i nakręca się plastikową nakrętkę z kołnierzem. Od spodu osłona montowana jest do stalowej ramki na której są 3 spinki na specjalne wkręty z szerokim gwintem. Warto pilnować tego oddając auto do mechanika. Mi za każdym razem nie wkręcają ich ladując albo trytytki albo blachowkręty co bardzo irytuje.