[80 B4] Trwałość płyty podłogowej i przewodów hamulcowych
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
[80 B4] Trwałość płyty podłogowej i przewodów hamulcowych
Witam
Powoli zbliżam się do zakupu swojego pierwszego Audi i mam prośbę o kilka informacji istotnych z punktu widzenia obecnie posiadanego przeze mnie auta:
1. Czy płyta podłogowa typoszegu B4 jest równie odporna na korozję jak sama karoseria? Chodzi o to, czy również posiada ocynk i czy są jakieś newralgiczne miejsca, na które trzeba zwrócić uwagę (np. progi, podłużnice, wnęki kół przy mocowaniach amortyzatorów)?
2. Czy w progach są jakieś łatwo dostępne zaślepki/listwy pozwalające szybko zajrzeć do ich wnętrza?
3. W jakiej kondycji są sztywne przewody hamulcowe (domniemam, że są stalowe jak w innych autach) w Waszych autach? Czy zdarza się, że mogą już wymagać wymiany?
Powoli zbliżam się do zakupu swojego pierwszego Audi i mam prośbę o kilka informacji istotnych z punktu widzenia obecnie posiadanego przeze mnie auta:
1. Czy płyta podłogowa typoszegu B4 jest równie odporna na korozję jak sama karoseria? Chodzi o to, czy również posiada ocynk i czy są jakieś newralgiczne miejsca, na które trzeba zwrócić uwagę (np. progi, podłużnice, wnęki kół przy mocowaniach amortyzatorów)?
2. Czy w progach są jakieś łatwo dostępne zaślepki/listwy pozwalające szybko zajrzeć do ich wnętrza?
3. W jakiej kondycji są sztywne przewody hamulcowe (domniemam, że są stalowe jak w innych autach) w Waszych autach? Czy zdarza się, że mogą już wymagać wymiany?
Ostatnio zmieniony 26 paź 2011, 22:59 przez Sagitari, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sagitari,
_uwaga
Przewody są miedziane. Jeśli już do wymiany to elastyczne przewody.
_uwaga
Sądzę że tak ale jak auto nie miało przygód to nie trzeba będzie tam zaglądaćSagitari pisze:2. Czy w progach są jakieś łatwo dostępne zaślepki/listwy pozwalające szybko zajrzeć do ich wnętrza?
Sagitari pisze: W jakiej kondycji są sztywne przewody hamulcowe (domniem, że są stalowe jak w innych autach) w Waszych autach? Czy zdarza się, że mogą już wymagać wymiany?
Przewody są miedziane. Jeśli już do wymiany to elastyczne przewody.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ocynk to jedna sprawa, druga to jakoś blachy. Warto oczywiście zajrzeć pod spód ale jeśli auto nie miało jakiś nie wiadomo jakich przygód (połamane przeleżało rok na dnie Bałtyku) to nic tam się nie powinno dziać. Oczywiście ogniska rdzy mogą się pojawić, szczególnie w miejscach których nie widać. U mnie w B3 (auto z 89') podczas robienia konserwy rdzę znalazłem pod aluminiowymi osłonami tłumików i w kilku innych miejscach. Oczywiście oczyściłem, zamalowałem itp, ale nawet gdybym nic nie zrobił to dziurze w karoserii można byłby mówić dopiero za klika ładnych lat, bo blacha nie jest miękka i nie gnije tak łatwo.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
W B3 też jest pełen ocynk nadwozia i podwozia. Co do przewodów hamulcowych to w B3 fabryczne przewody są stalowe i po tylu latach najczęściej są skorodowane i trzeba je wymienić, żeby nie było nieprzyjemnej niespodzianki przy hamowaniu. Nie wiem jak u innych posiadaczy B3, ale ja spotkałem się z korozją jedynie na zagiętej części przednich błotników (od wewnętrznej strony gromadzi się tam sól i błoto). Co do podwozia to oprócz wyżej wspomnianych przewodów, warto popatrzeć na zespół pompy paliwa z filtrem i mocowania tłumików.andi77 pisze:Tak... audi B4 jest całe ocynkowane.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
W B3 podloga bagaznika moze gnic jezeli odplyw wody jest zasyfiony. W B4 spotkalem sie z gniciem przednich blotnikow na laczeniu nadkoli no i pod listwami drzwi gnije a tak to sie nie spotkalem zeby ktoras 80 gnila no chyba ze jest po dzwonie. Podwozie nie ma prawa gnic chyba ze bylo uderzone albo auto mialo glebe i czasem tarlo brzuchem
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dodam jeszcze od siebie iż jeśli auto nie miało dużej gleby i podłoga nie została przeszlifowana to sie niema co obawiać a co do przewodów ja mam miedziane no u siebie też podczas konserwacji parę ognisk znalazłem właśnie pod osłonami tłumików no i trochę też było na wahaczach i profilach przy nich ale to od przeszurania więc sie nie liczy